![]() |
foto ilustracija (foto: Fly from Niš, wikipedia.org) |
Kada je maja 1935. godine prvi srpski i jugoslovenski nacionalni avio-prevoznik "Aeroput" stavio Niš na mapu sveta povezivajući ga sa Beogradom i Skopljem (sa presedanjem do Soluna), građani Niša su prvi put mogli da se povežu sa drugim gradovima novom vrstom prevoza koji se tada nudio.
Malo je poznato da je "Aeroput" prepoznao značaj avio-prevoza iz Niša, te je za potrebe svojih putnika (tokom letnjeg reda letenja svakog dana, sem nedeljom), organizovao autobusku liniju (može se reći kružnu liniju) koja je povezivala centar grada sa aerodromom.
Ova linija je na neki način bila preteča sadašnje kružne linije 34 (A/B). "Aeroput" je svojim autobusom svakodnevno sa polazišta kod hotela "Orijent", današnjeg hotela Ambasador, prevozio putnike sa i do aerodroma.
(foto: instagram/exyuaviation)
Treba istaći da je i JAT (Jugoslovenski aerotransport) krajem 80-tih organizovao svakodnevni kombi-prevoz putnika sa Aerodroma Niš do Aerodroma Beograd i
obrnuto. JAT je onda prevozio putnike koji su svoje putovanje
nastavljali dalje prema drugim evropskim i svetskim destinacijama. Pri
tome je putnicima uz prevoz kombijima nudio i ketering uslugu kao da
lete avionom.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Коментари
Постави коментар