Пређи на главни садржај

Da li je 2021.godina šansa za "restartovanje" avio-saobraćaja u punom kapacitetu?

ilustracija, (foto: FB Aerodrom Niš)

U prošloj godini pandemije virusa COVID-19 koja i dalje traje, svet je prodrmala velika kriza u avio-industriji zbog nemogućnosti putovanja usled ograničavanja kretanja ljudi širom sveta. Mnoge avio-kompanije su se zatvorile, mnoge su krenule da se restruktuiraju i da traže modele izlaženja iz krize, a neke uprkos krizi nastavili su da se razvijaju otvarajući baze u nekim zemljama. Poput avio-kompanija i aerodromi u svetu, Evropi pa i kod nas u regionu zabeležili su od marta 2020.godine do danas pad prometa putnika za 80 i više posto u odnosu na isti period u 2019.godine.

Da li je 2021.godina šansa za restartovanja avio-saobraćaja zavisiće od situacije oko vakcina koje su tek krajem 2020.godine krenule da se distribuiraju zemljama širom sveta. Mnoge države i danas imaju ograničena pravila za putovanja, neke zemlje traže negativan PCR test ili karantin, a da li će se u Novoj godini uvoditi takozvani vakcinalni pasoš zavisiće od situacije. Međunarodne ogranizacije uveliko rade na modelima kako će putovanja izgledati u ovoj, ali i u godinama pred nama.

Što se tiče niškog aerodroma "Konstantin Veliki", prethodna godina počela je onako kako je i bilo planirano da sa projekcijom na kraju pređe prvi put pola miliona putnika. Pandemija virusa COVID-19, zatvaranje granica, pa ponovno otvaranje uz ograničenja za putovanja primorali su sve avio-prevoznike iz Niša da smanje svoj obim saobraćaja i to prema dostupnim podacima za period april - novembar 2020 u odnosu na april - novembar 2019. pad putničkog prometa za 60%. Ryanair je samo tokom avgusta leteo za Berlin, Wizz Air je redukovao svoje planirane polaske u letnjoj i zimskoj sezoni, a Air Serbia tokom letnje letela ka 5 destinacija u letnjoj odnosno ka jednoj destinaciji u zimskoj 2020/2021.

Prvi letovi u Novoj godini planirani sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su 2.janura za Memingen, Cirih i Bazel, a već 3.januara leteće se do Frankfurt Hana i Dortmunda.

Air Serbia
- ova avio-kompanija leteće do Frankfurt Hana do kraja zimske sezone, a uvidom u rezervacion sistem planira ponovno da vrati i destinacije do Nirnberga, Salzburga, Hanovera i Tivta. Za sada nema podataka o tome da li će i kada vratiti ostale destinacije.

Wizz Air
- Mađarski niskotarifni avio-prevoznik od letnje sezone planira da vrati i Beč i Malme u svoj red letenja iz Niša. Tokom januara i februara jednom nedeljeno će leteti ka Memingenu i Bazelu, dok Dortmund planira da vrati u red letenja tek početkom marta (poslendji let planiran 10.januara).

Ryanair
- kako stvari stoje tokom ove letnje sezone leteće se do Berlina i Malte, ali i Milana Bergama (verovatno). Letova do Bratislave za sada neće biti i nema podataka o tome da li ovu destinaciju vraćaju na mapu destinacija iz Niša.

SWISS
- totalno neočekivano pred sam kraj 2020.godine švajcarski nacionalni avio-prevoznik odlučio je da uvede novogodišnje letove iz Niša zbog tražnje za letovima ka Cirihu. Iako je planirao 3 leta, COVID-19 je doprineo da se pak realizuju ipak samo dva. Poslednji je planiran 2.januara.

2021.godina je prilika da se avio-saobraćaj polako dovede u red i da putovanja avionom neće biti ograničena stogim pravilima, iako su sve procene stručnjaka da će oporavak avio-industrije trajati još najmanje 2 do 3 godine.


SREĆNA NOVA 2021.GODINA!
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - APRIL / MAJ 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom aprila i maja meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) April / Maj Ryanair 12,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) April / Maj Ryanair 20,91€ / 19,99€ Malta(MLA) April / Maj Ryanair 21,99€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 21,79€ / 32,65€ Bazel Miluz(MLH) April / Maj Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) April / Maj Wizz Air 2939 RSD / 4109 RSD Memingen(FMM) April / Maj Wizz Air 3289 RSD / 2349 RSD Malme(MMX)

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - MART / APRIL 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom marta i aprila meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Mart / April Ryanair 9,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) Mart / April Ryanair 14,99€ / 19,99€ Malta(MLA) Mart / April Ryanair 19,97€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 25,19€ / 37,09€ Bazel Miluz(MLH) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) Mart / April Wizz Air 2939 RSD / 3519 RSD Memingen(FMM) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 3519 RSD Malm

Pariz, Oslo, Cirih, Berlin samo su neke od potencijalnih destinacija iz Niša (mapa)

ilustracija (foto: Fly from Niš) Aerodrom "Konstantin Veliki" u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno budućim avio-kompanija koje su zainteresovane da prošire mrežu sa novim i ranijim destinacijama iz Niša. Pariz, Oslo, Cirih, Berlin su samo neke od velikog broja neopsluženih ruta sa niškog aerodroma. Nedavno je direktor niške vazdušne luke Dušan Knežević, gostujući na " Niškoj televiziji ", izjavio da postoji interesovanje avio-kompanija za letove iz Niša i da po tom pitanju se radi svakodnevno. S tim u vezi i razvoj aerodroma kroz proširivanje kapaciteta ide da se pre svega putnicima omogući bolji komfor i ugodjaj dok borave na Aerodromu, ali i da se u narednom periodu istovremeno može opslužiti 5 aviona.  - Cilj Aerodroma jeste otvaranje baze jedne avio-kompanije, jer nam to donosi benefite. Baziranje aviona znači veći broj putnika i destinacija. Niskotarifne avio-kompanije imaju praksu da baziraju dva aviona, što znači 35 do 40 nedeljnih le