YU-ANI na Aerodromu Niš 12.10.1986. (foto arhiva Aerodrom Niš) |
Avion tipa Boing 737-300 koji je posle 38 godina aktivne službe u nacionalnom avio-prevozniku Air Serbia (prvenstveno je ušao u sastav flote Jugoslovenskog aerotransporta 1985.godine) proveo svoj letački radni vek prodat je stranom kupcu.
YU-ANI na Aerodromu Niš 2000-tih (foto arhiva Aerodrom Niš) |
Ono što istoriju razvoja vazduhoplovstva u Nišu veže za ovaj avion je prvo sletanje na niški aerodrom "Konstantin Veliki" kada je svečeno otvoren za saobraćaj, i poslednji let iz Niša kada je prevozio fudbalere FK Radnički Niš na Maltu.
YU-ANI na Aerodromu Niš 2018. godine (foto arhiva Aerodrom Niš) |
Prvi komercijalni let na liniji Beograd - Niš realizovan je 12. oktobra 1986. godine prilikom zvaničnog otvaranja aerodroma. Na svečanom otvaranju otvaravanju Aerodroma prisustvovao je veliki broj građana Niša i okoline. Tako se prema svedočenjima ljudi iz tog perioda moglo čuti da su okupljeni građani upravo komentarisali natpis "NI" koji je između ostalog stajao i na vratima nosnog točka uz komentar: "Eto, i avion ima niške tablice!".
Avion "Aeroput"-a pre II svetskog rata nosio ime Niša
(foto: aeropoxy.wordpress.com) |
Retko ko u Nišu zna da je treći avion u floti "Aeroput"-a tipa "Spartan" registarske oznake YU-SAP poneo naziv našeg grada "Niš". Podsetimo ovom prilikom je Niš zaista bio povezan sa Evropom i to zahvaljujući upravo prvom nacionalnom avio-prevozniku. Tada se letelo sa ondašnjeg aerodroma kod Trupalskih šuma i to ka Beogradu i Skoplju odnosno Solunu. "Aeroput" leteo je iz Niša u periodu 1935 - 1940.
Tekst: A.P.
Fly from Niš.
Коментари
Постави коментар