(foto:FB TIR Transporte Europa, Srdjan Kostić) |
1977. godine lokalni privrednici otkupili su od vojske jedan primerak aviona koji je tokom 60-tih godina prevozio JAT-ove putnike, a kasnije za potrebe vojske služio za transport padobranaca, i locirali ga na jednom brežuljku u Sićevaćkoj klisuri uz sam stari magistralni putni pravac za Sofiju i Istanbul odnosno dalje za Evropu koji je verno dočekivao i ispraćao turiste i putnike u tranzitu.
Kako je ranije pisao portal RTS-a, avion "daglas DC-3" u usku Sićevačku klisuru je ušao bez krila, čiji je raspon bio 29 metara. Stigao je na prikolici iz pravca Suve planine, a njegovi vlasnici su prevoz platili tri i po miliona dinara, koliko je u to vreme, kažu neki, koštala nova "zastava 101".
Jedno vreme služio je i kao deo restorana, no vremenom avion je postao
sva češća meta vandala i do današnjeg dana od nekada atrakcije za
turiste postao totalno nevidljiv i nedostupan posle više od 40 godina od kako je na toj lokaciji. Prema poslednjim
fotografijama koje su dostupne na internetu može se videti deo pilotske
kabine.
(foto:FB TIR Transporte Europa, Srdjan Kostić) |
Niš je grad bogate vazduhoplovne tradicije i istorije od 1912. godine odnosno kasnije od 1935. godine kada je obavljen i prvi komercijalni let sa putnicima do danas, dugo godina nije imao neko obeležje koje bi prezentovalo grad na taj način. Iako zaslužuje da ima Muzej vazduhoplovstva ili neki avio-park, koji bi prenosio slavu razvoja na sadašnje i buduće generacije to još uvek nije na vidiku.
Prvi spomenik palim pilotima u II svetskom ratu podignut je 1960. godine i nalazi se na Trgu 14. oktobar, a drugi spomenik sa kipom Ikra izgradjen je 2002. godine posvećen vazduhoplovcima Srbije povod povodom 90 godina osnivanja srpskog vazduhoplovstva u Nišu i nalazi se kod današnje zgrade Apelacionog suda.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Saznajte više o vazduhoplovnoj istoriji Niša...
Коментари
Постави коментар