Пређи на главни садржај

Montenegro Airlines ostavio velikog traga u istoriji razvoja Aerodroma Niš

Montenegro Airlines na Aerodromu Niš
(foto: FB Aerodrom Niš)


Poslednjim letom na relaciji Podgorica - Beograd - Podgorica, crnogorski nacionalni avio-prevoznik juče je zvanično obustavio sve svoje letove i praktično započeo proces svog gašenja. Ovo je usledilo nakon mišljenja Vlade Crne Gore da avio-kompanija prosto finansijski ne može da opstane i da je jedino moguće rešenje njeno gašenje. 

Istorijske avio-kompanije. Montenegro i Adria
zajedno na Aerodromu Niš 2004.god(foto: FB Aerodrom Niš)
Od samog osnivanja ove avio-kompanije do danas, značajni udeo u istoriji razvoja Aerodroma Niš odigrao je upravo Montenegro Airlines koji je tokom jednog perioda čak svakodnevno leteo prevozeći putnike ka Cirihu. Takođe najznačajniji deo tog zajedničkog razvoja trebao je biti pretočen u stvaranje i prve niške avio-kompanije pod okriljem Montenegro Airlines-a koja nije uspela da dobije neophodne dozvole za pokretanje avio-saobraćaja, iako je sve bilo uredno spremno za početak i jedan avion čak dobio nove boje Master Airways-a.

Montenegro Airlines je odmah nakon rekonstrukcije Aerodroma Niš i ponovnog otvaranja za avio-saobraćaj 12.oktobra 2003.godine, već naredne letnje sezone započeo svoje prve letove paralelno ja JAT Airways-om. Tokom cele letnje i zimske sezone 2004.godine ovaj avio-prevoznik prevozio je putnike za Cirih i to dva puta nedeljno, a već naredne letnje sezone zbog velikog interesovanja putnika broj letova povećava na 4 puta nedeljno. Ovaj prevoznik nastavlja da leti za Cirih u zavisnosti od interesovanja putnika 2 ili 4 puta nedeljno tokom zimske odnosno letnje sezone sve do rasprada državne zajednice Srbije i Crne Gore 2006.godine. 

"Niška" avio-kompanija koju je stvarao MGX
(foto: FB Aerodrom Niš)
Montenegro Airlines, u periodu kada se državna zajednica raspada, pokušava da se očuva na srpskom tržištu i registruje svoju ćerku firmu Master Airways koji je trebao da pokrije izuzetno po njih profitabilnu liniju do Ciriha. Znajući da bi raspadom državne zajednice izgubili to pravo da lete zbog povelje Sedme slobode po kojoj država dozvoljava stranom prevozniku da obavlja letove sa svoje teritorije ka drugim zemljama (Sporazum o otvorenom nebu ratifikovan u parlamentu Srbije maja 2009.godine). U ovom slučaju Crnogorski prevoznik obavlja letove između Srbije i Švajcarske. I pored velikih napora da se Master Airways registruje kao nova srpska avio-kompanija sa sedištem u Nišu (realizovan prvi let na ruti Beograd - Cirih), dozvola joj ipak nije bila dodeljena i ta priča je neslavno završila. Treba napomeniti da je Master Airways trebao da bude prva avio-kompanija sa 2 bazirana aviona na Aerodromu Niš i koja bi započetak letela ka Parizu i Budimpešti.

Tokom letnjih sezona 2007., 2008. i 2009.godine Montenegro Airlines, sada kao nacionalna avio-kompanija Crne Gore, ponovo se vraća na Aerodrom Niš i to letom do Tivta ka kome je letela dva puta nedeljno.

Montenegro Airlines poslednji put je sa Aerodroma Niš leteo u periodu 2010. - 2013.godine kada je putnima iz Niša omogućio da se poveže sa više evropskih destinacija poput Frankfurta, Londona, Pariza, Beča preko Podgorice. Letovi su bili subvencionisani od strane grada Niša i nakon prestanka subvencija oni su ukinuti. Poslednji let iz Niša obavljen je krajem oktobra 2013.godine.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let