|
Montenegro Airlines na Aerodromu Niš (foto: FB Aerodrom Niš) |
Poslednjim letom na relaciji Podgorica - Beograd - Podgorica, crnogorski nacionalni avio-prevoznik juče je zvanično obustavio sve svoje letove i praktično započeo proces svog gašenja. Ovo je usledilo nakon mišljenja Vlade Crne Gore da avio-kompanija prosto finansijski ne može da opstane i da je jedino moguće rešenje njeno gašenje.
|
Istorijske avio-kompanije. Montenegro i Adria zajedno na Aerodromu Niš 2004.god(foto: FB Aerodrom Niš) |
Od samog osnivanja ove avio-kompanije do danas, značajni udeo u istoriji razvoja Aerodroma Niš odigrao je upravo Montenegro Airlines koji je tokom jednog perioda čak svakodnevno leteo prevozeći putnike ka Cirihu. Takođe najznačajniji deo tog zajedničkog razvoja trebao je biti pretočen u stvaranje i prve niške avio-kompanije pod okriljem Montenegro Airlines-a koja nije uspela da dobije neophodne dozvole za pokretanje avio-saobraćaja, iako je sve bilo uredno spremno za početak i jedan avion čak dobio nove boje Master Airways-a.
Montenegro Airlines je odmah nakon rekonstrukcije Aerodroma Niš i ponovnog otvaranja za avio-saobraćaj 12.oktobra 2003.godine, već naredne letnje sezone započeo svoje prve letove paralelno ja JAT Airways-om. Tokom cele letnje i zimske sezone 2004.godine ovaj avio-prevoznik prevozio je putnike za Cirih i to dva puta nedeljno, a već naredne letnje sezone zbog velikog interesovanja putnika broj letova povećava na 4 puta nedeljno. Ovaj prevoznik nastavlja da leti za Cirih u zavisnosti od interesovanja putnika 2 ili 4 puta nedeljno tokom zimske odnosno letnje sezone sve do rasprada državne zajednice Srbije i Crne Gore 2006.godine.
|
"Niška" avio-kompanija koju je stvarao MGX (foto: FB Aerodrom Niš) |
Montenegro Airlines, u periodu kada se državna zajednica raspada, pokušava da se očuva na srpskom tržištu i registruje svoju ćerku firmu Master Airways koji je trebao da pokrije izuzetno po njih profitabilnu liniju do Ciriha. Znajući da bi raspadom državne zajednice izgubili to pravo da lete zbog povelje Sedme slobode po kojoj država dozvoljava stranom prevozniku da obavlja letove sa svoje teritorije ka drugim zemljama (Sporazum o otvorenom nebu ratifikovan u parlamentu Srbije maja 2009.godine). U ovom slučaju Crnogorski prevoznik obavlja letove između Srbije i Švajcarske. I pored velikih napora da se Master Airways registruje kao nova srpska avio-kompanija sa sedištem u Nišu (realizovan prvi let na ruti Beograd - Cirih), dozvola joj ipak nije bila dodeljena i ta priča je neslavno završila. Treba napomeniti da je Master Airways trebao da bude prva avio-kompanija sa 2 bazirana aviona na Aerodromu Niš i koja bi započetak letela ka Parizu i Budimpešti.
Tokom letnjih sezona 2007., 2008. i 2009.godine Montenegro Airlines, sada kao nacionalna avio-kompanija Crne Gore, ponovo se vraća na Aerodrom Niš i to letom do Tivta ka kome je letela dva puta nedeljno.
Montenegro Airlines poslednji put je sa Aerodroma Niš leteo u periodu 2010. - 2013.godine kada je putnima iz Niša omogućio da se poveže sa više evropskih destinacija poput Frankfurta, Londona, Pariza, Beča preko Podgorice. Letovi su bili subvencionisani od strane grada Niša i nakon prestanka subvencija oni su ukinuti. Poslednji let iz Niša obavljen je krajem oktobra 2013.godine.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Коментари
Постави коментар