Пређи на главни садржај

Aerodrom Niš u 2019.: Nove linije, prilazna svetla, projekat proširenja terminala

ilustracija (foto: Aerodrom Konstantin Veliki Niš)
Niški aerodrom i u narednoj godini radiće na modernizaciji i unapređenju kvaliteta usluga. Nove linije, ugradnja prilaznih svetala za kategoriju 1, te izrada projekta za proširenje putničkog terminala samo su neki od planova za 2019.godinu.

ilustracija (foto: Aerodrom Konstantin Veliki Niš)
Gostujući na "TV Zona Plus" VD direktora Aerodroma "Konstantin Veliki", Dušan Knežević izjavio je da je država u prethodnih nekoliko meseci uložila skoro 1,5 miliona evra za njegovu modernizaciju i opremanje.Deo sredstava koja su od strane države uplaćen na račun preduzeća "Aerodromi Srbije" realizovan je i tender za nabavku novog specijalnog vozila za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja vazduhoplova. Prema Kneževićevim rečima, njegova isporuka se očekuje tokom januara naredne godine i u mnogome će doprineti efikasnijem i boljem radu u zimskim uslovima  Tokom naredne godine u zimska služba niškog aerodroma dobiće i savremeno sredstvo za čišćenje snega sa manevarskih površina čime će se i taj segment u vazdušnoj luci unaprediti.

Letovi po redu letenja uprkos snegu prošle nedelje;
ilustracija (foto: Fly from Niš)
Aerodrom "Konstantin Veliki" će na kraju ove godine imati nešto više od 350 hiljada putnika, što će i pored gašenja linije do Ajndhovena početkom godine, to predstavljati novi najbolji rezultat u istoriji niške vazdušne luke i rast od 7% u odnosu na prethodnu godinu.

Govoreći o strukturi putnika direktor Knežević ističe da više od 60%, od ukupnog broja putnika, čine putnici iz Srbije i dijaspore, 40% čine ih strani državljani.  Najveći broj upravo stranih putnika dolazi iz Nemačke, Švedske, Italije, Slovačke i drugih zemalja.

Rukovodstvo niškog aerodroma očekuje u narednoj godini još veći broj putnika, koji će pre svega zavisiti i od broja novih linija.  Aerodrom je u konstantnim pregovorima sa postojećim avio-prevoznicima koji lete iz Niša, ali i novim. Uslovi za avio-kompanije se nisu menjali promenom vlasništa i takvi će za  sada ostati. Prema Kneževićevim rečima, Aerodrom je tu da ponudi i omogući avio-kompaniji najbolje moguće uslove, a konačna odluka o uvođenju novih linija zavisi upravo od avio-kompanije.

ilustracija (foto: Aerodrom Konstantin Veliki Niš)
Direktor Knežević smatra da je cifra od milion putnika svakako dostižna, no kako je aerodrom tek na cifri od 350 hiljada putnika na godišnjem nivou, za tako nešto potrebno je vreme kao i dodatna ulaganja u infrastrukturu. Putnički terminal koji je izgrađen 1986.godine projektovan je za 100 hiljda putnika, a posle 32 godine dokazalo se da može opslužiti čak 3 puta veći broj.  Aerodrom će zato u narednoj godini raditi na projektu proširenja i adaptacije putničkog terminala, a već 2020.godine direktor niškog Aerodroma očekuje da će započeti i prvi radovi na proširenju terminala.

Knežević je najavio da će u naredne godine započeti i ugradnja dodatnih prilaznih svetala za dobijanje neophodne kategorije 1 za ILS, čijom ugradnjom i puštanjem u rad tog sistema prilikom uslova smanjenje vidljivosti manje biti preusmerenih letova na druge aerodrome. 

Niški Aerodrom prema rečima direktora predviđen je u budžetu Srbije za narednu godinu i za tekuće poslovanje izdvojeno je 76 miliona dinara.
ilustracija (foto: Fly from Niš)

Govoreći o kargo saobraćaju, Knežević je rekao da je u ovoj godini zabeležen značajan pad u količini prevezene robe. Na takav pad uticalo je i odustajanje Turkish Cargo avio-kompanije koja je svoje letove obavljala do sredine 2017.godine.  Za sada niški aerodrom ima čarter kargo saobraćaj koji zavisi od privrednika i špeditera.

Direktor Aerodroma "Konstantin Veliki" ocenio je da će ulaskom Vansi-ja u aerodrom Beograd sigurno doprineti da se na tom aerodromu poveća broj niskotarifnih avio-kompanija, ali da u svakom slučaju to može samo delimično uticati na niški aerodroma na broj putnika koji će leteti. Direktor kaže da je Aerodrom Niš u okruženju aerodroma (Skoplje, Tuzla, Sofija, Priština, Beograd) i da svi dele isto tržište.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let