Пређи на главни садржај

FFN 24H AVANTURA: Leteli smo do Bratislave, a vratili se iz Beča

Bratislava (foto: Fly from Niš)
Ekipa portala "Fly from Niš" otisnula se na 24h avanturu kako bi Vam preneli utiske o svemu što ste želeli da znate, a pritom se i dalje razmišljate vredi li otići na jedan dan i mogu li obe linije opstati. Razbijamo odmah predrasude na početku ove teme, dakle vredi, a to da li će obe linije opstati odnosno mogu li oba prevoznika izdržati na ovom tržištu pokazaće vreme. Za sada je prema našem mišljenju Ryanair u boljem položaju kada je reč o liniji za Bratislavu.

No krenimo redom, karta od 3 evra(let do Bratislave Ryanair-om, toliko vam treba za taksi od centra grada do aerodroma Niš) je zaista cifra kojoj nismo mogli da odolimo, a da ne kupimo i posetimo ovaj deo Evrope. Povratna karta nas je sa sve prevozom do aerodroma Beč koštala 20-tak evra (15€ za avio-kartu i 5,5€ autobusku kartu).

ilustracija; (foto: Aerodrom Niš)
Dolazak na niški aerodrom koji poprima sve veće oblike aerodroma kao u svetu (nova signalizacija na ulazu u zgradu, kao i u samom holu), ljubazne aerodromske stjuardese i obezbeđenje aerodroma Niš, ali i osoblje granične policije, stvaraju jednu lepu sliku na samom početku naše avanture koja upravo tu započinje. Primetili smo da veliki broj putnika nije naviknut da dolazi mnogo ranije na aerodrom, pa kada ste 2 sata ranije došli imate osećaj i da neće biti mnogo ljudi na samom letu, no situacija se menja na 60 do 40 minuta pre samog leta kada se stvaraju gužve. Sem naše navike kao putnika da dolazimo u "5 minuta do ponoći na aerodrom", nemamo nikakvih drugih negativnih zapažanja.

(foto: Fly from Niš)
Ono na šta smo negativno čuli od samih putnika da komentarišu na tom letu, jeste da mora da se još malo više povede računa o čistoći samog prostora. Ipak i to su neke sitne stvari koje mogu da stvore negativnu sliku o samom aerodromu kod putnika koji dolaze sa strane i prvi put lete sa njega.

Uz zalazak sunca polećemo sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki" prema Bratislavi na let u trajanju od 70 minuta. Ubrzo slećemo i na sam Aerodrom Bratislava koji na nas ostavlja veoma pozitivan utisak stvarajući želju da i naš aerodrom upravo izgleda kao  ova vazdušna luka.

(foto: Fly from Niš)
U holu samog aerodroma možete pronaći automate za kupovinu karata za jednu ili više zona gradskog prevoza i to za različite vremenske razmake (poželjno je imati sitnog novca, tako da se na vreme pripremite). Autobus sa Aerodroma Bratislava ka samom gradu polazi na svakih 30-tak minuta. Može se reći nešto slično kao što kod nas funkcioniše kružna linija.

Iste večeri, a po pronalasku smeštaja (verovali ili ne smeštaj za 70-tak evra i to u centru glavnog grada Slovačke), obilazimo čuvene i veoma značajne kulturno-istorijske spomenike ovog grada i susrećemo se sa jednim mostom čiji vidikovac podseća na NLO. U susret božičnih i novogodišnjih praznika, a kako je to praksa u skoro svim evropskih gradovima, prolazimo i kroz novogodišnje prodavnice koje turistima iz celog sveta nude svoje proizvode domaće radinosti i proizvodnje u kojima oni, ali i mi, uživamo u tome.

(foto: Fly from Niš)
Susrećemo se i sa neobičnim i zanimljivim figurama koji su prepoznatljivi brend Bratislave (figura čoveka na poslu, fotografa ili paparaca i dr.).

Posećujemo i dvorac Marije Terezije koji se nalazi na brdu iznad centra Bratislave (dobra kondicija Vam treba da bi ste se do njega popeli, jedino ako nećete da sebi olakšate i uzmete npr taksi!?) Na putu do dvorca susrećemo se i sa parlamentom republike Slovačke i sa fantastičnom panoramom grada koja se pruža.

Obilazimo i predsedničku palatu, zgradu i mesto na kome su predstavnici Češke i Slovačke 28.oktobra 1918.godine potpisali ujedinjenje ove dve zemlje.  I druge interesante znamenitosti ovog grada, gde ostavljamo da neke od njih i sami istražite na nekoj Vašoj avanturi. 

(foto: Fly from Niš)
Našu avanturu nastavljamo i ujedno završavamo ukrcavajući se na autobus koji nas vodi do Aerodroma Beč (nova autobuska stanica u sklopu kompleksa visokih objekata u izgradnji, a nalazi se na 20-tak minuta pešice od samog centra ili koristiti više gradskih linija).

Na bečkom aerodromu koristimo priliku i da posetimo čuvenu terasu sa koje se pruža(Terminal 3, cena karte 5 evra) fantastičan pogled na pristaništne platforme samog aerodrom sa koje možete videti/slikati različite tipove aviona od Dash 8 Q400 do Erbasa A380. Takođe na aerodromu se nalazi i posebni pristanišni deo isključivo za nacionalnog avio-prevoznika Austrian Airlines-a koji tu ima svoju bazu. 

Aerodrom Beč (foto: Fly from Niš)
Stižemo na naš izlaz gde nas autobusima prebacuju do Wizz Air-ovog aviona, sa kojim 60-tak minuta traje naš povratni let do Niša. Pozdravljamo se ljubaznom posadom ovog niskotarifnog avio-prevoznika i izlazimo iz aviona na pristaništnu platformu aerodroma "Konstantin Veliki", gde nakon pasoške i carinske kontrole završavamo našu 24h avanturu.

Ono što se verovatno pitate kako to da niste posetili Beč, razlog je vrlo prost manjak vremena. Naš savet Vama ukoliko se uputite u jednu ovakvu avanturu je da se svakako odlučite mnogo pre gde zapravo i šta želite da obiđete.  Ukoliko planirate da po sletanju na aerodrom Bratislava idete direktno u Beč kupite kartu preko sajta. Autobus vodi direktno sa aerodroma do glavnog grada Austrije. Takođe, na bečki aerodrom iz centra Beča dolazite vozom.

Podsetimo da i Vi možete leteti svakog ponedeljka i petka Ryanair-om do Bratislave, odnosno Wizz Air-om do Beča svakog utorka, četvrtka (novogodišnji praznici), i subote. Letimo sa našeg aerodroma, jer je to naša veza sa svetom!


Tekst: A.M., M.S., A.P.
Fly from Niš

Коментари

  1. Другари, управо сам направио другу комбинацију: Ниш- Меминген, бус до жел станице Меминген, воз до Нирнберга. У Нирнбергу поподневни састанак и завршен посао који је био сврха пута. Ујутру воз за Беч и из Беча авионом кући у Ниш.��

    ОдговориИзбриши
  2. Obzirom da sam koristio let za i iz Beča, četvrtak-subota, ovog vikenda, imam i par napomeni:
    1. Dolazak na Niški aerodrom 2h pre početka leta jednostavno nije bio neophodan, niti poželjan. Aerodrom je na samo 10 minuta od centra grada, verovatnoća gužve kroz grad i na šalterima i kontrolama može da bude problem samo ukoliko se letovi preklapaju. Jednostavno, nema sadržaja koji bi ispunio to vreme - ceo 1h sat izgubljen

    2. Aerodrom Niš nije osposobljen da primi 2 leta. Po povratku iz Beča se zbog našeg kašnjenja poklopio sa letom iz Dortmunda. Čekalo se u tunelu, na traci sa koferima 3 sloja putnika...

    3. Aerodromski bus ide na svakih 15 minuta, kružna linija. Bus je sa ta dva leta otišao prazan. Iako taksi u Nišu jeste veoma povoljan u poređenju sa drugim gradovima, ima mesta i da se ova linija bolje iskoristi. Da se jasno naznači gde je stanica, da se stavi fokus na reklamu i cenu od 60 din za kartu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nažalost, mnogi putnici koji se vode logikom sta cu 2 sata ranije na aerodromu kada nema nista često se dese da zakasne na let iz raznih razloga. Aerodrom jeste osposobljen da primi i vise od 3 leta, ali pitanje kapaciteta same zgrade se dovodi u tom slucaju u pitanje. Slazemo se da je potrebna vece reklama za kružnu liniju i da je potrebno da se jasno odredi stanica.
      Portal Fly from Niš

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let