Пређи на главни садржај

Počeci Ryanair-a vezani za srpske pilote

Prvi počeci Rynaiar-a, ilustracija; (foto: wikipedia.org)
Pionirski počeci danas najveće niskotarifne avio-kompanije Rynair, osnovane 1984.godine i koja u svojoj floti danas broji više od 450 aviona tipa Boing 737-800, vezuju se za iskusne srpske pilote koji su zahvaljujući velikom renomeu koji je Jugoslovenski Aerotransport JAT posedovao tokom 80-tih bili prepoznati i cenjeni svuda u svetu.

Mladen Milićević, kapetan instruktor na JAT-ovom avionu tipa ATR42/72 u penziji, gostujući krajem prošle godine u emisiji "Naš Aeroput" govorio je o svojim počecima u vazdušnom saobraćaju, ali i svom boravku u Dablinu i letačkom iskustvu koji je tada doživeo na početku stvaranja današnjeg velikog niskotarifnog avio-prevoznika Ryanair. 

On je u toj emisiji ispričao kako je zajedno sa svojim kolegom Petrom Balogom školovao i obučavao irske pilote na tada prvim avionima u floti Ryanair-a ATR-42. Ono što je za njega tada bilo vrlo interesatno je da se posle svakog letačkog dana znao finansijski bilans same kompanije. On je ispričao kakvo je iskustvo imao prilikom sletanja po maglovitom vremanu na aerodrom Dablin, gde je morao prilikom sletanja na aerodrom da pokaže da poseduje licencu za sletanje u slozenim meteo uslovima do 400 metara vidljivosti pošto nije bio evindentiran u njihovim knjigama.

Opširniju priču o njegovoj letačkoj karijeri možete pogledati na ovde.

Srpski piloti i danas lete za Ryanair

Podsetimo da su za komandama prvog aviona Ryanair-a koji je na niški aerodrom sleteo 2016.godine, bili srpski piloti, kapetan Vladimir Milićević i njegov mlađi kolega Stefan Jovanović. Nakon sletanja u Niš srpski kapetan nije krio oduševljenje što konačno kompanija za koju leti 19 godina konačno leti iz Srbije.

Kapetan Milićević na aerodromu Niš
(foto: Fly from Niš)
Iako leti iz Ryanair-ove baze u Londonu, čelni ljudi ove avio-kompanije odlučili su upravo da za ovu prilku pošalju iskusnog srpskog kapetana na ovaj let kojim mu je ukazana velika čast.
- Letim inače iz Londona, a poslali su me specijalno da letim na ovom letu iz Berlina. Biti ovde to je mnogo lepo. - istakao je Milićević po sletanju na aerodrom
Nije prvi put da ovaj iskusni kapetan leti iz/za Niš. Vladimir Milićević za "Fly from Niš" tada je ispričao da je krajem 80-tih i početkom 90-tih leteo za nekadašnjeg velikog nacionalnog avio-previoznika JAT i prevozio putnike sa niškog aerodroma ka Londonu, Cirihu i drugim destinacijama.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let