Posle informacije koju je preneo internet sajt Flightglobal, da je niskotarifni prevoznik sa kojim treba uskoro da se potpiše ugovor Wizz Air, u daljem tekstu detaljno ćemo analizirati koje su to destinacije sa kojim će se eventualno krenuti iz Niša naredne godine.
Ranija iskustva?
Poslednjih deset godina koliko aerodrom radi nakon rekontrukcije 2003., najviše putnika ima na destinacijama gde uglavnom naši ljudi privremeno žive i rade. Kako aerodrom nikada nije imao neke direktne linije ka Evropi u nekom dužem periodu od npr.5 godina, kao što je to slucaj na primer sa Cirihom gde su zajedno u jednom periodu leteti JAT i Montenegro Airlines. Nakon povlačenja Montenegro Airlines-a nakon raspada državne zajednice SCG, a kasnije i JAT-a, grad je pokušao na svaki način da održi linije iz Niša, pa je zbog tih brzih odluka došlo do neuspešnog povezivanja na par linija (Forli, Trst) koje su trajale nekoliko meseci. Može se reći da je linija Montenegro Airlines-a do Podgorice koja je trajala 3 godine uz mogućnost daljeg povezivanja ka odredjenim destinacijama pomenute kompanije ka Evropi, pokazala se kao dobra destinacija. Što se tiče presedanja i daljeg letenja iz Podgorice samo par gradova (Cirih, Frankfurt, Pariz) je pokazalo zainteresovast ljudi sa prostora Jugoistočne Srbije da koriste ovu konekciju.
Šta kažu analize stručnjaka, šta gradjanska onlajn peticija, a šta analize koje je radio grad?
Čekajući nove putnike na aerodromu Niš |
Poslednjih deset godina koliko aerodrom radi nakon rekontrukcije 2003., najviše putnika ima na destinacijama gde uglavnom naši ljudi privremeno žive i rade. Kako aerodrom nikada nije imao neke direktne linije ka Evropi u nekom dužem periodu od npr.5 godina, kao što je to slucaj na primer sa Cirihom gde su zajedno u jednom periodu leteti JAT i Montenegro Airlines. Nakon povlačenja Montenegro Airlines-a nakon raspada državne zajednice SCG, a kasnije i JAT-a, grad je pokušao na svaki način da održi linije iz Niša, pa je zbog tih brzih odluka došlo do neuspešnog povezivanja na par linija (Forli, Trst) koje su trajale nekoliko meseci. Može se reći da je linija Montenegro Airlines-a do Podgorice koja je trajala 3 godine uz mogućnost daljeg povezivanja ka odredjenim destinacijama pomenute kompanije ka Evropi, pokazala se kao dobra destinacija. Što se tiče presedanja i daljeg letenja iz Podgorice samo par gradova (Cirih, Frankfurt, Pariz) je pokazalo zainteresovast ljudi sa prostora Jugoistočne Srbije da koriste ovu konekciju.
Šta kažu analize stručnjaka, šta gradjanska onlajn peticija, a šta analize koje je radio grad?
ANALIZA LETOVA DO CIRIHA / BAZELA, pomeniti low cost prevoznik leti na toj liniji
Prema analizi koja je radjena u studiji održivosti aviosaobraćaja sa Aerodroma Niš, u periodu od 2004. do 2009. godine ukupan broj ka jedinoj direktnoj liniji ka Cirihu (JAT i Montenegro Airlines) iznosi 100103 putnika. Prosecna popunjenost u avionu bila je 72 putnika. Najveći broj putnika na liniji ka Cirihu je bio 2006. godine kada su poslednji put u toj godini leteli zajedno Montenegro i JAT(raspad SCG) , sa frekvencijom letova 3-4 nedeljno, bio je 28434 putnika.
Linija ka Cirihu se posle povlačenja JAT-a iz Nisa ponovo uspostvalja 2010. godine, ali ovog puta Montenegro Airlines leti preko Podgorice sa većim izborom destinacija ka Evropi. Iako je zainteresovanost putnika opala, Cirih je po analizi ostao kao prva EU destinacija po izboru putnika iz Niša preko Podgorice. Broj putnika za Cirih preko Podgorice se kretao u rasponu od oko 5400 do oko 7700 u periodu od 2010. do 2012. godine (frekvencija letenja je sedam puta nedeljno). U poredjenju sa periodom od 2004. do 2009. to je znatno manje. Tada je realizovana potraznja bila od oko 8 hiljada putnika (sa jednim letom nedeljno) do preko 28 hiljada (sa tri do cetiri leta nedeljno).
Prema studiji koja je uradjena, predvidjeno je da se budući direktni letovi iz Niša ka Cirihu obavljaju 3-4 puta nedeljno.
Detaljnije pročitajte na linku ispod od 30-te stranice...
http:// www.privredanis.freeiz.com/ NStudOdrzVazdSaobAerodromNi s2.pdf
Prema analizi koja je radjena u studiji održivosti aviosaobraćaja sa Aerodroma Niš, u periodu od 2004. do 2009. godine ukupan broj ka jedinoj direktnoj liniji ka Cirihu (JAT i Montenegro Airlines) iznosi 100103 putnika. Prosecna popunjenost u avionu bila je 72 putnika. Najveći broj putnika na liniji ka Cirihu je bio 2006. godine kada su poslednji put u toj godini leteli zajedno Montenegro i JAT(raspad SCG) , sa frekvencijom letova 3-4 nedeljno, bio je 28434 putnika.
Linija ka Cirihu se posle povlačenja JAT-a iz Nisa ponovo uspostvalja 2010. godine, ali ovog puta Montenegro Airlines leti preko Podgorice sa većim izborom destinacija ka Evropi. Iako je zainteresovanost putnika opala, Cirih je po analizi ostao kao prva EU destinacija po izboru putnika iz Niša preko Podgorice. Broj putnika za Cirih preko Podgorice se kretao u rasponu od oko 5400 do oko 7700 u periodu od 2010. do 2012. godine (frekvencija letenja je sedam puta nedeljno). U poredjenju sa periodom od 2004. do 2009. to je znatno manje. Tada je realizovana potraznja bila od oko 8 hiljada putnika (sa jednim letom nedeljno) do preko 28 hiljada (sa tri do cetiri leta nedeljno).
Prema studiji koja je uradjena, predvidjeno je da se budući direktni letovi iz Niša ka Cirihu obavljaju 3-4 puta nedeljno.
Detaljnije pročitajte na linku ispod od 30-te stranice...
http://
ANALIZA LETOVA DO PARIZA
Prema analizi koja je radjena u studiji održivosti aviosaobraćaja sa Aerodroma Niš, u periodu od 2010. do 2012. godine ukupan broj putnika na letu Montenegro Airlines-a preko Podgorice do Pariza je 7855.
Prema broju putnika, Pariz je druga EU destinacija. Broj putnika se povećava iz godine u godinu. U odnosu na 2010. godinu, broj putnika se u 2011. udvostručio, a u 2012. godini porastao na nešto preko 4 hiljade što je za oko 60% vise nego prethodne godine. I ovde se pokazuje kako ponuda direktno utiče na realizaciju putničke potražnje. Naime, u 2010. godini tri puta nedeljno se letelo za Pariz, u 2011. četiri puta, a u 2012. godini pet puta nedeljno. U 2004. godini je postojao direktan let za Pariz, ali ne tokom cele godine. Tada je realizovano 32 odlazna i isto toliko dolazna leta i prevezeno je 1258 putnika.
Prema studiji koja je uradjena, predvidjeno je da se budući direktni letovi iz Niša ka Parizu obavljaju 3-4 puta nedeljno.
Detaljnije pročitajte na linku ispod od 30-te stranice...
http:// www.privredanis.freeiz.com/ NStudOdrzVazdSaobAerodromNi s2.pdf
Prema analizi koja je radjena u studiji održivosti aviosaobraćaja sa Aerodroma Niš, u periodu od 2010. do 2012. godine ukupan broj putnika na letu Montenegro Airlines-a preko Podgorice do Pariza je 7855.
Prema broju putnika, Pariz je druga EU destinacija. Broj putnika se povećava iz godine u godinu. U odnosu na 2010. godinu, broj putnika se u 2011. udvostručio, a u 2012. godini porastao na nešto preko 4 hiljade što je za oko 60% vise nego prethodne godine. I ovde se pokazuje kako ponuda direktno utiče na realizaciju putničke potražnje. Naime, u 2010. godini tri puta nedeljno se letelo za Pariz, u 2011. četiri puta, a u 2012. godini pet puta nedeljno. U 2004. godini je postojao direktan let za Pariz, ali ne tokom cele godine. Tada je realizovano 32 odlazna i isto toliko dolazna leta i prevezeno je 1258 putnika.
Prema studiji koja je uradjena, predvidjeno je da se budući direktni letovi iz Niša ka Parizu obavljaju 3-4 puta nedeljno.
Detaljnije pročitajte na linku ispod od 30-te stranice...
http://
ANALIZA LETOVA DO BEČA
Iako je izuzetno malog interesovanja bilo ka letovima za Beč u odnosu na Pariz u periodu od 2010. do 2012. godine,a da letova za Beč i pored postojanja te linije iz Podgorice nije bilo moguće realizovati preko Niša usled lošeg reda letenja, studija ipak pominje upravo Beč kao drugu buduću direktnu liniju iz Niša, sa frekvencijom letenja 3-4 puta nedeljno. Medjutim pomenuti niskotarifni prevoznik nema ovu destinaciju u svojoj ponudi.
ANALIZA LETOVA DO FRANKFURTA
Prema analizi koja je radjena u studiji održivosti aviosaobraćaja sa Aerodroma Niš, u periodu od 2010. do 2012. godine na letu Montenegro Airlines-a preko Podgorice do Frankfurta primećena je tendencija porasta broja putnika kao treće EU destinacije. U 2010. je bilo oko 1000 putnika, sledeće godine 1500 putnika, a u 2012. godini 2000 putnika. U Studiji piše da bi se umesto Frankufurta moglo uzeti u razmatranje još i Štutgart, Memingem, Diseldorf. Frekvenicija direktnih letova ka jednom gradu u Nemackoj je takodje 3-4 leta nedeljno.
Detaljnije procitajte na linku ispod od 30-te stranice...
http://
TOP 10 POTENCIJALNIH DESTINACIJA ZA LETOVE ZA/IZ NIŠA! |
Sa preko 6500 potpisa prikupljenih preko onlajn peticije iz svih delova sveta, izdvojile su se 10 potencijalnih destinacija koje mogu poslužiti kao parametar za dalje pregovore oko linija.
Za low cost kompanije najbolje alternative bile bi : Stockholm Skavsta, Basel Mulhouse (blizina Ciriha, Minhena i Berna), Oslo (zbog ukidanja letova Wizz-a iz Beograda), Paris Beauvais, Dortmund ( blizina Dizeldorfa, Kolna) i Ajndhoven (kao alternativa za Amsterdam i Brisel).
Šta su pokazale analize koje je radio grad?
Krajem avgusta u jutarnjem programu TV Zona Plus, gostovao je direktor regionalne razvoje agencije "Jug" (RRA JUG) koji je izmedju ostalog pominjao upravo neke detalje koje se tiču upravo prvih destinacija iz Niša. Kako je napomenuo radi se o destinacijama koje su uglavnom vezane za područja u kojima zive i rade naši ljudi (Švajcarska, Nemačka, Skandinavija). Letova za Italiju kako je istakao neće biti, makar u početku, pošto će se pokrivati iz Švajcarske. Da li slučajno ili ne, rekao je da će se Skandinavija pokrivati preko Malme-a.
Prošle nedelje direktor aerodroma Konstantin Veliki, Dragan Bugarinović istakao je, u svojoj izjavi za medije, da će se raditi na povezivanju Niša sa Švajcarskom, Nemačkom, Francuskom i Skandinavijom u nekoj početnoj fazi.
_________________________________________________________________________
Krajem avgusta u jutarnjem programu TV Zona Plus, gostovao je direktor regionalne razvoje agencije "Jug" (RRA JUG) koji je izmedju ostalog pominjao upravo neke detalje koje se tiču upravo prvih destinacija iz Niša. Kako je napomenuo radi se o destinacijama koje su uglavnom vezane za područja u kojima zive i rade naši ljudi (Švajcarska, Nemačka, Skandinavija). Letova za Italiju kako je istakao neće biti, makar u početku, pošto će se pokrivati iz Švajcarske. Da li slučajno ili ne, rekao je da će se Skandinavija pokrivati preko Malme-a.
Prošle nedelje direktor aerodroma Konstantin Veliki, Dragan Bugarinović istakao je, u svojoj izjavi za medije, da će se raditi na povezivanju Niša sa Švajcarskom, Nemačkom, Francuskom i Skandinavijom u nekoj početnoj fazi.
_________________________________________________________________________
Iskustva iz Tuzle
Od
kako je Wizz Air stigao u Tuzlu prošlog leta, taj aerodrom u BIH je
doživeo pravu renesansu. Nakon prvog meseca zabeležen je istoriski rast
broja putnika za samo jedan mesec za 500%.
Da je Wizz Air pravi bum u tom delu bivše Jugoslavije govori podatak da su sa samo 3 linije do Bazela, Geteborga i Malmea uspeli da privuku toliko veliki broj putnika da se nadaju da će uvodjenjem još dve destinacije ka Evropi (Dortmund i Ajdhoven) premašiti proslogodišnji rekord po broju putnika na kraju 2014.godine I da će ga najverovatnije duplirati.
Sa medjunarnodnog aerodroma Tuzla, prema podacima sa Wikipedia-e, od 2011.- do juna 2013. godine letelo je ukupno nesto više od 9 hiljada putnika. Nakon dolaska Wizz Air-a od juna 2013.godine do jula 2014.godine letelo je više od 132 hiljada putnika.
Da je Wizz Air pravi bum u tom delu bivše Jugoslavije govori podatak da su sa samo 3 linije do Bazela, Geteborga i Malmea uspeli da privuku toliko veliki broj putnika da se nadaju da će uvodjenjem još dve destinacije ka Evropi (Dortmund i Ajdhoven) premašiti proslogodišnji rekord po broju putnika na kraju 2014.godine I da će ga najverovatnije duplirati.
Sa medjunarnodnog aerodroma Tuzla, prema podacima sa Wikipedia-e, od 2011.- do juna 2013. godine letelo je ukupno nesto više od 9 hiljada putnika. Nakon dolaska Wizz Air-a od juna 2013.godine do jula 2014.godine letelo je više od 132 hiljada putnika.
__________________________________________________________________________
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team
Cena avionske karte preko Podgorice do Beca retko kada (mozna i nikada) je bila manja od 400e (direktno autobusom 60e). Sa druge strane cena karte do udaljenog Frankfurta je bila 200+-50e. Istovremeno je Fly Niki karta Bec-Beograd kostala od 58e. Iz Beca do Amerike se u tom periodu tokom promocija stizalo za 500e.
ОдговориИзбришиTreba nam letova do Brisela!
ОдговориИзбришиBice uvedena linija za Eindhoven , pogodniji i za Holandiju i Belgiju jer je mnogo jeftiniji od Amsterdama i Brisela !
ИзбришиFrankfurt und Hamburg bitte :)
ОдговориИзбришиLondon takodje. Nis nam je duplo blizi nego BG
ОдговориИзбришиNapred Memmingen !!!
ОдговориИзбришиTrebaju nam letovi iz Frankfurta (ili Frankfurt Hahn-a).
ОдговориИзбришиWien! Vienna! Беч! Хитно!!!!
ОдговориИзбришиja sam rodjena Nislika koja zivi i radi u Becu. Procitala sam analizu koja je sprovedena i moram reci da bih bila razocarana ukoliko ne bi bilo letova za Bec. Moguce da je interesovanje za ovu destinaciju bilo skromno, ali nije ni cudo kad se od Beca do Nisa sa presedanjem u Podgorici putuje 24 sati!? Autobusem je duplo krace, sto je apsurdno. Kod takvog stanja stvari logicno je da nema interesovanja. Mislim da se treba potruditi oko pronalazenja kompanije koja bi imala direktne letove Bec-Nis, interesovanje postoji, zamislite samo broj ljudi koji radi u Austriji, koji bi se onda onda prevozili dalje prema Negotinu ili ostali mestima juznije ili istocnije od Nisa. S postovanjem
ОдговориИзбришиTrebaju nam letovi iz Basela .Obuhvata Nemacku i Francusku mislim da bi bila rentabilna.
ОдговориИзбришиcarter ili redovni letovi za Grcku(Atina)!
ОдговориИзбришиA London? Ne zaboravite London molim vas :)
ОдговориИзбришиJa sam letela Nis- London preko podgorice 4-5 puta i oba leta su uvek bila puna.
ИзбришиSa naše strane se stalno ističe potreba velikog broja ljudi za povezivanjem i ka toj destinaciji.
ИзбришиNajbolja preporuka, je da se obratite dopisom direktoru aerodroma Niš i samom gradonačelnikom, a svakako imaćete i našu podršku.
Memingen bi bio odlicna destinacija!!!!
ИзбришиEindhoven!
ОдговориИзбришиBec
ОдговориИзбришиMilano-Nis obuhvata Italy i CH
ОдговориИзбришиMalmö
ОдговориИзбриши1. Bec
ОдговориИзбриши2. London ili Birmingam
3. Pariz ili Nica
Ideja je stici do normalne evropske zemlje bez onog cimanja do Beograda - tako da manji gradovi mogu biti fokus, naravno jos uvek moraju biti atraktivni...
Malmööööööö!!!!
ОдговориИзбришиPa naravno da je interesovanje za Bec tada bilo malo kada si morao skoro 24h presedati u Podgorici i to po nekoj suludoj ceni od oko 400€. Uvodjenje direktne linije Nis-Bec bi bio pun pogodak i bilo bi non-stop puno
ОдговориИзбришиMalmö pokriva juznu Svedsku i celu Dansku. Obavezno Malmö!!!
ОдговориИзбришиNIS-BEC 300000 srba zivi u BECU ,najmanje 10% je iz juzne srbije
ОдговориИзбришиnis-wien
ОдговориИзбришиBilo bi lepo kada bi uveli letove za Larnaku ili Pafos na Kipru
ОдговориИзбришиi Dar es Sallam i Montevideo. Budite malo realni. Ni za vec dogovoren carter za Antaliju ovog leta nije bilo putnika.
Избришиbilo bi da su cene letovanja bile realne a ne naduvane za beogradski dzep!
ИзбришиZnaci sama pomisao da ne moram gubiti par sati do Beograda cekati taksiste u Beogradu da me skrate ili naplate po volji budi u meni fantasticni osecaj.Drugo sletis od kuce par kilometara normalni taksisti te voze za 15-20 min do centra Nisa prelepo!
ОдговориИзбришиI ja ne znam ko kaze da Niskoj privredi nije potreban Aerodrom?
Sasa-Stockholm
Stockholm-Nis
ОдговориИзбришиEindhoven je super destinacija jer povezuje Holandiju i Belgiju i bilo bi zasigurno dosta letova , za pocetak barem dva dana dok se narod navikne . Dosta nam je beogradskog pasaluka !
ОдговориИзбришиNajbolja Avio linija bi bila ZRH-INI-ZRH,ako ne moze ,onda Basel Nis Basel,da se ne lazemo uvek je bilo najvise putnika iz CH.
ОдговориИзбришиMolim Vas da uvedete letove do Kipra / Larnaka ili Pafos /
ОдговориИзбришиStavanger
ОдговориИзбришиDirektno naravno
ИзбришиBec!!!
ОдговориИзбришиBarselona, molim vas!!!
ОдговориИзбришиJa mislim da je Stavanger ili Oslo pun pogodak.Mnogo ljudi je došao u Norvesku zadnjih 7 god sa juga Srbije u Norvesku.
ОдговориИзбришиDortmund, odavde vec leti Wizz Air za Tuzlu, a ima dosta nasih ljudi sa juga Srbije.
ОдговориИзбришиSvi koji dolaze iz USA i Kanade, dolaze preko: pariza, londona, beca ili frankfurta. Ovi gradovi su nam raskrsnice. Ako se povezete sa njima imacete puno putnika sa americkog kontinenta.
ОдговориИзбришиhvala
Ljudi, bez ikakve sumnje na treba direktna linija do Beca.
ОдговориИзбришиDirektna linija do Beca molim lepo
ОдговориИзбришиPARIZ, PARIZ
ОдговориИзбриши