PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

петак, 12. септембар 2014.

Da li Niš postaje jedina baza niskotarifnih letova u Srbiji?


U zadnjih godinu dana svedoci smo sve česćeg odlaska niskotarifnih avio-kompanija sa aerodroma Beograd. Da li zbog nove politike samog aerodrome prema ovim kompanija, monopolu nacionalnog avio-prevoznika Er Serbije (Air Serbia) ili pak neprofitabilnosti samih linija, te  visokih cena aerodromskih usluga jos uvek nije jasno.

Ono što je jasno jeste činjenica da sve veći broj niskotarifnih avio kompanija napusta Beograd. Tako je na primer Nemačka niskotarifna avio-kompanija Germanwings najavila ukidanje letove za Štutgart, Wizzair se je delimično povukao sa tržišta i samim tim ukinuo linije za Oslo i Brisel, a sve ostale linije smanjio na minimum, dok je britanska lou kost avio-kompanija  Easyjet najavila ukidanje linije za Milano.
Svesno ili ne Aerodrom Beograd postaje baza isključivo velikih takozvanih flag carrier avio-kompanija što je i nekada bio, što naravno ne ide u prilog putnicima iz prestonice.
U isto vreme aerodrom Niš vec godinama pokušava da pronadje svoje mesto na nebu i karti Evrope.I iako je do sada imao puno neuspesnih pokusaja da u tome uspe, tome je prethodilo veoma loš odabir destinacija, ali i avio kompanija, kao i nedostatkom tehničke opremljenosti samog aerodroma. Medjutim popravljanjem infrastrukture i  dolazkom niskotarifnih avio-kompanija u Niš najavljeno za narednu letnju sezonu. Niš je na zaista dobrom putu da ovog puta uspe da nadje svoje mesto na mapi uspešnih aerodroma.
Obzirom na njegov polozaj, blizinu velikih aerodrome poput onoga u Beogradu, Sofiji ili Skoplju, ovaj aerodrom moze biti srpski Charleroi ili Beauvais tj. jeftina alternativa velikih aerodroma. Privlačan po tome što ima znatno niže cene usluga, veoma mala udaljenost od centra grada te blizina 3 velika aerodroma, aerodrom Niš može biti alternativa za mnoge aerodrome u regionu, ali ne samo u maglovitim danima kao što je do sada bio slucaj.
Primer na mnogim manjim aerodromima u Evropi pokazao je da je eksapanzija pa i sam razvoj aerodroma direktno uslovljen dolaskom upravo niskotarifnih avio-kompanija.Uzmimo za primer aerodrom Frankfurt Hahn, Dizeldorf Weeze, Paris Beauvais ili Brisel Charleroi. Ovi aerodromi do pre 15 godina prakticno nisu ni postojali. Neki od njih su čak bili i vojne baze bez pristanisne zgrade. Danas mnogi od njih ima daleko veći broj putnika nego sam aerodrom Beograd, a veliki broj putnika prelazi i par stotina kilometara kako bi leteli jeftinije.
S druge strane kada kupujemo kartu sa niskotarifnim avio-kompanijama za recimo Paris mi zapravo kupujemo kartu za Paris(Beauvais) aerodrom koji je od Pariza udaljen oko 100km, Brisel Charleroi koji je udaljen oko 60km ili Stockholm Skavsta koji je od Stokolma udaljen oko 110 km.
Da li će Niš zaista postati Beograd(Jug), Sofia (Zapad) ili Skoplje (Istok) videćemo u narednom periodu, medjutim dovoljna je i to da će uvodjenjem low cost letova ovaj aerodrom postati atraktivan ne samo putnicima iz Niša već i onima iz šireg regiona, u kome gravitira oko 2 miliona stanovnika, te ogroman broj dijaspore koji je poreklom sa ovih prostora. Takodje ne treba zanemariti turistički potencijal ovog dela Srbije kao sto su banje, planine, gradovi, ali i kulturne manifestacije koje su iz godine u godinu sve više posećene. Za kraj podsetimo da je ovih dana najavljeno potpisivanje ugoivora o uspostavljanju redovnih low cost linija sa niškog aerodroma te da niški aerodrom zablista u punom sjaju o čemu ćemo Vas detaljno izveštavati. 

Tekst: A.Dj.
Fly from Niš Team

1 коментар:

  1. sto se tice Brisela veza sa gradom je odlicna busom i nije skupo

    ОдговориИзбриши