U zadnjih godinu dana svedoci smo sve česćeg odlaska
niskotarifnih avio-kompanija sa aerodroma Beograd. Da li zbog nove politike
samog aerodrome prema ovim kompanija, monopolu nacionalnog avio-prevoznika Er
Serbije (Air Serbia) ili pak neprofitabilnosti samih linija, te visokih cena aerodromskih usluga jos uvek nije jasno.
Ono što je jasno jeste činjenica da sve veći broj niskotarifnih avio
kompanija napusta Beograd. Tako je na primer Nemačka niskotarifna avio-kompanija
Germanwings najavila ukidanje letove za Štutgart, Wizzair se je
delimično
povukao sa tržišta i samim tim ukinuo linije za Oslo i Brisel, a sve
ostale
linije smanjio na minimum, dok je britanska lou kost avio-kompanija Easyjet najavila
ukidanje linije za Milano.
Svesno ili ne Aerodrom Beograd postaje baza isključivo
velikih takozvanih flag carrier avio-kompanija što je i nekada bio, što naravno ne ide u prilog putnicima iz prestonice.
U
isto vreme aerodrom Niš vec godinama pokušava da pronadje svoje mesto
na nebu i karti Evrope.I iako je do sada imao puno neuspesnih pokusaja
da u tome uspe, tome je prethodilo veoma loš odabir destinacija, ali i
avio kompanija, kao i nedostatkom tehničke opremljenosti samog
aerodroma. Medjutim popravljanjem infrastrukture i dolazkom
niskotarifnih avio-kompanija u Niš najavljeno za narednu letnju sezonu.
Niš je na zaista dobrom putu da ovog puta uspe da nadje svoje mesto na
mapi uspešnih aerodroma.
Obzirom
na njegov polozaj, blizinu velikih aerodrome poput
onoga u Beogradu, Sofiji ili Skoplju, ovaj aerodrom moze biti srpski
Charleroi
ili Beauvais tj. jeftina alternativa velikih aerodroma. Privlačan po
tome što ima znatno niže cene usluga, veoma mala udaljenost od centra
grada te blizina 3 velika aerodroma, aerodrom Niš može biti alternativa
za mnoge aerodrome u regionu, ali ne samo u maglovitim danima kao što je
do sada bio slucaj.
Primer
na mnogim manjim aerodromima u Evropi pokazao je da je eksapanzija pa i
sam razvoj aerodroma direktno uslovljen dolaskom upravo
niskotarifnih avio-kompanija.Uzmimo za primer aerodrom Frankfurt Hahn,
Dizeldorf Weeze, Paris Beauvais ili Brisel Charleroi. Ovi aerodromi do
pre 15 godina prakticno nisu ni postojali. Neki od njih su čak bili i
vojne baze bez pristanisne zgrade. Danas mnogi od njih ima daleko veći
broj putnika nego sam aerodrom Beograd, a veliki broj putnika prelazi i
par stotina kilometara kako bi leteli jeftinije.
S
druge strane kada kupujemo kartu sa niskotarifnim avio-kompanijama za
recimo Paris mi zapravo kupujemo kartu za Paris(Beauvais) aerodrom koji
je od Pariza udaljen oko 100km, Brisel Charleroi koji je udaljen oko
60km ili Stockholm Skavsta koji je od Stokolma udaljen oko 110 km.
Da
li će Niš
zaista postati Beograd(Jug), Sofia (Zapad) ili Skoplje (Istok) videćemo u
narednom periodu, medjutim dovoljna je i to da će uvodjenjem low cost
letova ovaj aerodrom postati atraktivan ne samo putnicima iz Niša već i
onima iz šireg regiona, u kome gravitira oko 2 miliona stanovnika, te
ogroman broj dijaspore koji je poreklom sa ovih prostora. Takodje ne
treba zanemariti turistički potencijal ovog dela Srbije kao sto su
banje, planine, gradovi, ali i kulturne manifestacije koje su iz godine u
godinu sve više posećene. Za kraj podsetimo da je ovih dana najavljeno
potpisivanje ugoivora o
uspostavljanju redovnih low cost linija sa niškog aerodroma te da niški
aerodrom zablista u punom sjaju o čemu ćemo Vas detaljno izveštavati.
Tekst: A.Dj.
Fly from Niš Team
sto se tice Brisela veza sa gradom je odlicna busom i nije skupo
ОдговориИзбриши