Пређи на главни садржај

Da li Niš postaje jedina baza niskotarifnih letova u Srbiji?


U zadnjih godinu dana svedoci smo sve česćeg odlaska niskotarifnih avio-kompanija sa aerodroma Beograd. Da li zbog nove politike samog aerodrome prema ovim kompanija, monopolu nacionalnog avio-prevoznika Er Serbije (Air Serbia) ili pak neprofitabilnosti samih linija, te  visokih cena aerodromskih usluga jos uvek nije jasno.

Ono što je jasno jeste činjenica da sve veći broj niskotarifnih avio kompanija napusta Beograd. Tako je na primer Nemačka niskotarifna avio-kompanija Germanwings najavila ukidanje letove za Štutgart, Wizzair se je delimično povukao sa tržišta i samim tim ukinuo linije za Oslo i Brisel, a sve ostale linije smanjio na minimum, dok je britanska lou kost avio-kompanija  Easyjet najavila ukidanje linije za Milano.
Svesno ili ne Aerodrom Beograd postaje baza isključivo velikih takozvanih flag carrier avio-kompanija što je i nekada bio, što naravno ne ide u prilog putnicima iz prestonice.
U isto vreme aerodrom Niš vec godinama pokušava da pronadje svoje mesto na nebu i karti Evrope.I iako je do sada imao puno neuspesnih pokusaja da u tome uspe, tome je prethodilo veoma loš odabir destinacija, ali i avio kompanija, kao i nedostatkom tehničke opremljenosti samog aerodroma. Medjutim popravljanjem infrastrukture i  dolazkom niskotarifnih avio-kompanija u Niš najavljeno za narednu letnju sezonu. Niš je na zaista dobrom putu da ovog puta uspe da nadje svoje mesto na mapi uspešnih aerodroma.
Obzirom na njegov polozaj, blizinu velikih aerodrome poput onoga u Beogradu, Sofiji ili Skoplju, ovaj aerodrom moze biti srpski Charleroi ili Beauvais tj. jeftina alternativa velikih aerodroma. Privlačan po tome što ima znatno niže cene usluga, veoma mala udaljenost od centra grada te blizina 3 velika aerodroma, aerodrom Niš može biti alternativa za mnoge aerodrome u regionu, ali ne samo u maglovitim danima kao što je do sada bio slucaj.
Primer na mnogim manjim aerodromima u Evropi pokazao je da je eksapanzija pa i sam razvoj aerodroma direktno uslovljen dolaskom upravo niskotarifnih avio-kompanija.Uzmimo za primer aerodrom Frankfurt Hahn, Dizeldorf Weeze, Paris Beauvais ili Brisel Charleroi. Ovi aerodromi do pre 15 godina prakticno nisu ni postojali. Neki od njih su čak bili i vojne baze bez pristanisne zgrade. Danas mnogi od njih ima daleko veći broj putnika nego sam aerodrom Beograd, a veliki broj putnika prelazi i par stotina kilometara kako bi leteli jeftinije.
S druge strane kada kupujemo kartu sa niskotarifnim avio-kompanijama za recimo Paris mi zapravo kupujemo kartu za Paris(Beauvais) aerodrom koji je od Pariza udaljen oko 100km, Brisel Charleroi koji je udaljen oko 60km ili Stockholm Skavsta koji je od Stokolma udaljen oko 110 km.
Da li će Niš zaista postati Beograd(Jug), Sofia (Zapad) ili Skoplje (Istok) videćemo u narednom periodu, medjutim dovoljna je i to da će uvodjenjem low cost letova ovaj aerodrom postati atraktivan ne samo putnicima iz Niša već i onima iz šireg regiona, u kome gravitira oko 2 miliona stanovnika, te ogroman broj dijaspore koji je poreklom sa ovih prostora. Takodje ne treba zanemariti turistički potencijal ovog dela Srbije kao sto su banje, planine, gradovi, ali i kulturne manifestacije koje su iz godine u godinu sve više posećene. Za kraj podsetimo da je ovih dana najavljeno potpisivanje ugoivora o uspostavljanju redovnih low cost linija sa niškog aerodroma te da niški aerodrom zablista u punom sjaju o čemu ćemo Vas detaljno izveštavati. 

Tekst: A.Dj.
Fly from Niš Team

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s