Pre 10 godina na civilnom delu aerodroma Niš održan je aeromiting. Preko 20 hiljada posetilaca tog sučnanog i toplog subotnjeg dana okupilo se na aerodromu da posmatraju aeromiting, grada bogate vazduhoplovne tradicije i kolevke
naše Komande Vojnog vazduhoplovstva. U nastavku pročitajte kako je to bilo iz ugla tadašnjeg Glasa javnosti.
Početak akrobacije na aeromitingu "Niš 2004", foto:panoramio |
Na obnovljenom aerodromu "Konstantin Veliki
" posle 18 godina prošle subote održan je aeromiting, povodom
otvaranja niške saobraćajne luke za redovan saobraćaj (25. jun)
i početka sezone turističkih čarter letova. Preko 20 hiljada Nišlija
uživalo je u majstorijama pilota, pogotovo onih koji su upravljali
borbenim avionima ratnog vazduhoplovstva,"orlom" i "migom
21".
Aeromiting je trajao skoro tri sata. Mada je temperatura bila
iznad 30 stepeni, malo ko od prisutnih se sklanjao u hladovinu.
- Bio sam prisutan na mitingu koji je održan pre tačno 18 godina. Sećam se čak i nekih detalja. Onda sam bio sa svojim ocem, a danas sam ja doveo svog petogodišnjeg sina Nikolu - kaže Boban Stevanović.
- Bio sam prisutan na mitingu koji je održan pre tačno 18 godina. Sećam se čak i nekih detalja. Onda sam bio sa svojim ocem, a danas sam ja doveo svog petogodišnjeg sina Nikolu - kaže Boban Stevanović.
"Bilo
je bolje pre osamnaest godina jer je u programu učestvovalo više
letilica, a na pisti je bilo izloženo čak i ručno naoružanje.
Međutim, verujem da će ovo što je video na aerodromu moj sin pamtiti
do kraja života. Narod je željan ovakvih događaja."
"Predstava"
borbenih i školskih aviona počela je letovima "utvi"
i "cesni" uz muziku sa razglasa. Dok je helikopter "mi-8"
nosio u nebo padobrance 63. padobranske, mnogima je na zastajao
dah. Sve oči bile su uprte u visine. Akrobacije koje je izveo
kapetan Saša Grubač na avionu "galeb G- 4" bile su uvertira
za let "orla" i "miga 21". Posebno je bio
upečatljiv "galeb" kojim je pilotirao kapetan Grubač.
On je izveo jednu od najtežih disciplina (zvono) koju, kako je
rečeno, izvode samo naši i ruski piloti.
- Najteže tačke su "petlja sa promenom pravca od 90 stepeni " i "let na nož". Kada ih izvodim, trpim osam puta veću težinu od stvarne, a imam utisak da oči hoće da izlete iz duplji. A što se tiče "zvona", tačno je da ovu disciplinu izvode samo naši i ruski piloti i to manuelno, za razliku od, recimo, Amerikanaca, koji nisu sigurni kako bi reagovali njihovi kompjuteri u avionima kada bi se zaustavili na visini od 10 hiljada metara - kaže kapetan Grubač.
- Najteže tačke su "petlja sa promenom pravca od 90 stepeni " i "let na nož". Kada ih izvodim, trpim osam puta veću težinu od stvarne, a imam utisak da oči hoće da izlete iz duplji. A što se tiče "zvona", tačno je da ovu disciplinu izvode samo naši i ruski piloti i to manuelno, za razliku od, recimo, Amerikanaca, koji nisu sigurni kako bi reagovali njihovi kompjuteri u avionima kada bi se zaustavili na visini od 10 hiljada metara - kaže kapetan Grubač.
Aeromiting je pratio general
pukovnik Branko Krga, načelnik Generalštaba vojske Srbije i Crne
Gore sa svojim saradnicima. Organizatori, Skupština grada Niša,"Niški
aerodrom "i Vojska SCG, za narednu godinu najavljuju međunarodni
aero- miting na aerodromu "Konstantin Veliki".
Na kraju da dodamo, naredne godine tog pompezno u javnosti najavljivanog medjunarodnog aeromitinga nije bilo.
Sledeće godine se obeležava jedan značajan jubilej za naš aerodrom i grad, 80 godina od uspostavljanja prvog komercijalnog leta iz Niša. Davne 1935.godine, maja meseca, tadašnji nacionalni avioprevoznik "Aeroput" prvi put uvrstio je Niš u svoj red letenja na liniji Beograd-Niš-Skoplje-Bitolj-Solun. Eto povoda za gradske strukture da organizuju davno obećani medjunarodni aeromiting. Svakako da finansijsko stanje grada i aerodroma nije dobro, ali ako se to organizuje na pravi način onda te neće predstavljati neki problem.
Na kraju da dodamo, naredne godine tog pompezno u javnosti najavljivanog medjunarodnog aeromitinga nije bilo.
Sledeće godine se obeležava jedan značajan jubilej za naš aerodrom i grad, 80 godina od uspostavljanja prvog komercijalnog leta iz Niša. Davne 1935.godine, maja meseca, tadašnji nacionalni avioprevoznik "Aeroput" prvi put uvrstio je Niš u svoj red letenja na liniji Beograd-Niš-Skoplje-Bitolj-Solun. Eto povoda za gradske strukture da organizuju davno obećani medjunarodni aeromiting. Svakako da finansijsko stanje grada i aerodroma nije dobro, ali ako se to organizuje na pravi način onda te neće predstavljati neki problem.
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team
Коментари
Постави коментар