Пређи на главни садржај

Đurđanović: Sve će biti spremno za prve letove Wizz Air-a

ilustracija (foto: iho.hu)
Gostujući u jutarnjem programu TV Zona Plus, direktor aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović istakao je da će aerodrom spremno dočekati prve letove Wizz Air-a i da bi trebalo da kroz niški vazdušnu luku prođe 70.000 putnika na kraju godine.

- Ako preračunamo po 150 putnika u proseku u  jednom avionu to je negde 70.000 putnika na godišnjem nivou. Ako je najveći broj putnika koji je prošao niškom vazdušnom lukom bio 36.000, Vi možete zamisliti koliko je to povećanje. Mi očekujemo da i ostale avio-kompanije, makar čarter letovi, utpopune broj putnika koji bi dostigao 100.000 putnika u narednoj godini, mi bi smo sa tim bili zadovoljni.-ističe Đurđanović

Kako je rekao direktor Đurđanović u toku su radovi na kozmetičkim prepravkama koji će omogućiti veći komfort putnika na aerodromu.

- Što se tiče prihvata i otpreme aviona, Aerodrom Niš je sada spreman za prihvat i otpremu aviona. Mi sada radimo one sitnije kozmetičke prepravke da ugodimo našim putnicima, a to je recimo od dolaska na aerodrom da mogu da parkiraju svoj automobil, uveli smo novi razglas na aerodromu, promenili smo kompletan kompjuterski sistem, sada ćemo promeniti video nadzor, zatim imamo kupovinu novih stolica, imaćemo izgradnju novog odlazećeg gejta, tako da komfort putnika bude drastično povećan i da oni imaju zadovoljstvo što putuju sa našeg niškog aerodroma.-kaže prvi čovek niške vazdušne luke

Kako aerodrom ne bi morao da plaća penale zbog kašnjenja oko prihvata i otpreme aviona, u toku je jedno mesečno utreniravanje radnika upravo na avionima Wizz Air-a na aerodromu Beograd, napominje direktor niškog aerodroma. Govoreći o nedavno potpisanom ugovoru o zemaljskom opsluživanju sa Air Serbia-om, direktor Aerodroma Niš ističe da će eventualna njihova odluka o direktnim letovima sa našeg aerodroma isključivo zavisiti od menadžmenta nacionalnog avioprevoznika.

- To je klasičan ugovor o zemaljskom opsluživanju gde smo mi definisali one operacije što aerodrom mora da pruži Air Serbia-i u slučaju kada bi leteli. Da bi oni leteli sa niškog aerodroma zahtevaju određene operacije koje mora da izvrši aerodrom i da li ih ima. Time se utvrđuje da mi to možemo uraditi Air Serbia-i, zadovoljiti njihove potrebe i oni su potpisali takav ugovor. Da li će leteti zavisi od same avio-kompanije i njihovih menadžera koji bi trebalo da vide da li je njima to isplativo ili ne. Iz ugovora se vidi da oni potenciraju avione ATR, koje primaju do 66 putnika, ti avioni su pogodni za letove do Beograda, Sarajeva, Beča. Tako da smatramo da ako imaju želje i volje da su to linije koje bi preferirala Air Serbia-a. Mi očekujemo da i oni lete iz Niša, jer nevidimo razloga da naša nacionalna avio-kompanija ne leti sa svog drugog međunarodnog aerodroma. Mi nemamo više međunarodnih aerodroma, to su Niš i Beograd dva sertifikovana međunarodna aerodroma, tako da putnici iz Niša preko Beograda mogu da ostvare konekciju sa ostalim letovima iz celog sveta. Da li će doći do letova, od nas ne zavisi, zavisi od Air Serbia-e. -kaže Đurđanović 

Direktor niškog aerodroma se nada da će dolaskom low cost kompanija na najpovoljni aerodrom u regionu,  Niš imati značajno mesto kod putnika i iz ostalih krajeva Srbije i regiona (Sofija, Skoplje, Priština).
Kada je reč o nekim novim linija kao što je bilo reči da će Wizz Air leteti do Nemačke, direktor Đurđanović očekuje da će do toga doći, samo što će to zavisiti od odluke avio-kompanije.

- Mi očekujemo te linije do Nemačke. Kada pogledamo njihove linije iz Skoplja i Sofije i iz Beograda, vidimo da takvih linija ima dosta najviše iz Sofije, očekujem makar dva leta do Nemačke, a to je Memingem, pomoćni aerodrom u Minhenu. Da li će nas Wizz Air iznenaditi ili ne, to ne znam, moguće je da nas iznenadi zato što ima dosta naših ljudi rade u Nemačkoj, naročito u Austriji. Mi potenciramo Beč, međutim Wizz Air ne leti za Beč, tako da očekujemo da će neka druga avio-kompanija leteti do Beča. - kaže v.d. direktora niškog aerodroma

Pregovori sa Ryanair-om

Đurđanović je rekao da su nedavno boravili u Dablinu gde su razgovarili sa predstvanicima Ryanair-a, gde je aerodrom predstavio svoju ponudu u vidu najniže cene aerodromskih usluga koja predstavlja neki vid subvencije za svaki njihov let, a da li će doći do neke bliže saradnje treba sačekati.

-Ryanair je najveća low cost kompanija na svetu i ona nas je pozvala, mi smo bili u Dablin na razgovore. Izneli smo im naše viđenje našeg aerodroma, šta možemo da im ponudimo. Ta avio-kompanija uglavnom leti u Zapadnoj Evropi tako da je Istočna Evropa manje zainteresovana za to tržište, ali Niš je nešto interesantan, pa sada da li će leteti videćemo. Sve te low cost kompanije uglavnom traže velike subvencije, dotacije kako države tako lokalnih samouprava i od samog aerodroma. Naša subvencija je niska cena, mi smo to njima rekli, da je na taj način subvencionisan svaki njihov let. Da li će do toga doći ne, ne znamo, ali od momenta pregovora do realizacije protekne uglavnom najmanje godinu dana. - kaže Vladica Đurđanović

Opširnije i o ostalim zainteresovanim  avio-kompanija, organizaciji kargo letova kao i sudbini restorana na aerodromu, pogledajte u video prilogu.



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Коментари

  1. Znaci ima nade za Ryanair, pa mozda cak i Bec Air Serbije! Cekamo!

    ОдговориИзбриши
  2. svkog dana za bec sa juga srbije odlazi desetak autobusa,vecina putnika bi radije putovalo avionom iz nisa,kome smeta da i gradjani sa juga srbije dobiju pravo na udoban prevoz do beca,

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let

SWISS: Povratna karta do Ciriha već od 122 €

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Aerodrom Konstatin Veliki Niš ponovo će posle malo duže pauze putnicima iz Niša ponuditi letove do Ciriha u piku letnje sezone. Ove letove će ponovo obavljati švajcarski nacionalni avio-prevoznik SWISS koji će svakog ponedeljka i četvrtka prevoziti putnike.  Kako saopštavaju iz SWISS-a,  povratne karte se mogu kupiti po ceni već od 122 € i nalaze se u prodaji na zvaničnom sajtu ove avio-kompanije. Cene karata mogu varirati od početne u zavisnosti od interesovanja putnika za ovu destinaciju . Ukoliko niste član lojaliti kluba Lufthansa grupe Miles and More , treba da znate da postoje određe tarife ekonomskih i biznih karata ukoliko prvi put planirate da koristite usluge SWISS-a. - Economy Light - ručna torba do 8kg  bez prava na ponovni rebuking, kao i bez refundacije - Economy Standard - ručna torba do 8kg, čekirani prtljag do 23kg, rebunking je moguć uz određene uslove, bez refundacije, mogućnost rezervacije sedišta (gde je moguće) - Economy Gre