ilustracija (foto: iho.hu) |
Gostujući u jutarnjem programu TV Zona Plus, direktor aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović istakao je da će aerodrom spremno dočekati prve letove Wizz Air-a i da bi trebalo da kroz niški vazdušnu luku prođe 70.000 putnika na kraju godine.
- Ako preračunamo po 150 putnika u proseku u jednom avionu to je negde 70.000 putnika na godišnjem nivou. Ako je najveći broj putnika koji je prošao niškom vazdušnom lukom bio 36.000, Vi možete zamisliti koliko je to povećanje. Mi očekujemo da i ostale avio-kompanije, makar čarter letovi, utpopune broj putnika koji bi dostigao 100.000 putnika u narednoj godini, mi bi smo sa tim bili zadovoljni.-ističe Đurđanović
Kako je rekao direktor Đurđanović u toku su radovi na kozmetičkim prepravkama koji će omogućiti veći komfort putnika na aerodromu.
- Što se tiče prihvata i otpreme aviona, Aerodrom Niš je sada spreman za prihvat i otpremu aviona. Mi sada radimo one sitnije kozmetičke prepravke da ugodimo našim putnicima, a to je recimo od dolaska na aerodrom da mogu da parkiraju svoj automobil, uveli smo novi razglas na aerodromu, promenili smo kompletan kompjuterski sistem, sada ćemo promeniti video nadzor, zatim imamo kupovinu novih stolica, imaćemo izgradnju novog odlazećeg gejta, tako da komfort putnika bude drastično povećan i da oni imaju zadovoljstvo što putuju sa našeg niškog aerodroma.-kaže prvi čovek niške vazdušne luke
Kako aerodrom ne bi morao da plaća penale zbog kašnjenja oko prihvata i otpreme aviona, u toku je jedno mesečno utreniravanje radnika upravo na avionima Wizz Air-a na aerodromu Beograd, napominje direktor niškog aerodroma. Govoreći o nedavno potpisanom ugovoru o zemaljskom opsluživanju sa Air Serbia-om, direktor Aerodroma Niš ističe da će eventualna njihova odluka o direktnim letovima sa našeg aerodroma isključivo zavisiti od menadžmenta nacionalnog avioprevoznika.
- To je klasičan ugovor o zemaljskom opsluživanju gde smo mi definisali one operacije što aerodrom mora da pruži Air Serbia-i u slučaju kada bi leteli. Da bi oni leteli sa niškog aerodroma zahtevaju određene operacije koje mora da izvrši aerodrom i da li ih ima. Time se utvrđuje da mi to možemo uraditi Air Serbia-i, zadovoljiti njihove potrebe i oni su potpisali takav ugovor. Da li će leteti zavisi od same avio-kompanije i njihovih menadžera koji bi trebalo da vide da li je njima to isplativo ili ne. Iz ugovora se vidi da oni potenciraju avione ATR, koje primaju do 66 putnika, ti avioni su pogodni za letove do Beograda, Sarajeva, Beča. Tako da smatramo da ako imaju želje i volje da su to linije koje bi preferirala Air Serbia-a. Mi očekujemo da i oni lete iz Niša, jer nevidimo razloga da naša nacionalna avio-kompanija ne leti sa svog drugog međunarodnog aerodroma. Mi nemamo više međunarodnih aerodroma, to su Niš i Beograd dva sertifikovana međunarodna aerodroma, tako da putnici iz Niša preko Beograda mogu da ostvare konekciju sa ostalim letovima iz celog sveta. Da li će doći do letova, od nas ne zavisi, zavisi od Air Serbia-e. -kaže Đurđanović
Direktor niškog aerodroma se nada da će dolaskom low cost kompanija na najpovoljni aerodrom u regionu, Niš imati značajno mesto kod putnika i iz ostalih krajeva Srbije i regiona (Sofija, Skoplje, Priština).
Kada je reč o nekim novim linija kao što je bilo reči da će Wizz Air leteti do Nemačke, direktor Đurđanović očekuje da će do toga doći, samo što će to zavisiti od odluke avio-kompanije.
- Mi očekujemo te linije do Nemačke. Kada pogledamo njihove linije iz Skoplja i Sofije i iz Beograda, vidimo da takvih linija ima dosta najviše iz Sofije, očekujem makar dva leta do Nemačke, a to je Memingem, pomoćni aerodrom u Minhenu. Da li će nas Wizz Air iznenaditi ili ne, to ne znam, moguće je da nas iznenadi zato što ima dosta naših ljudi rade u Nemačkoj, naročito u Austriji. Mi potenciramo Beč, međutim Wizz Air ne leti za Beč, tako da očekujemo da će neka druga avio-kompanija leteti do Beča. - kaže v.d. direktora niškog aerodroma
Pregovori sa Ryanair-om
Đurđanović je rekao da su nedavno boravili u Dablinu gde su razgovarili sa predstvanicima Ryanair-a, gde je aerodrom predstavio svoju ponudu u vidu najniže cene aerodromskih usluga koja predstavlja neki vid subvencije za svaki njihov let, a da li će doći do neke bliže saradnje treba sačekati.
-Ryanair je najveća low cost kompanija na svetu i ona nas je pozvala, mi smo bili u Dablin na razgovore. Izneli smo im naše viđenje našeg aerodroma, šta možemo da im ponudimo. Ta avio-kompanija uglavnom leti u Zapadnoj Evropi tako da je Istočna Evropa manje zainteresovana za to tržište, ali Niš je nešto interesantan, pa sada da li će leteti videćemo. Sve te low cost kompanije uglavnom traže velike subvencije, dotacije kako države tako lokalnih samouprava i od samog aerodroma. Naša subvencija je niska cena, mi smo to njima rekli, da je na taj način subvencionisan svaki njihov let. Da li će do toga doći ne, ne znamo, ali od momenta pregovora do realizacije protekne uglavnom najmanje godinu dana. - kaže Vladica Đurđanović
Opširnije i o ostalim zainteresovanim avio-kompanija, organizaciji kargo letova kao i sudbini restorana na aerodromu, pogledajte u video prilogu.
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team
Znaci ima nade za Ryanair, pa mozda cak i Bec Air Serbije! Cekamo!
ОдговориИзбришиsvkog dana za bec sa juga srbije odlazi desetak autobusa,vecina putnika bi radije putovalo avionom iz nisa,kome smeta da i gradjani sa juga srbije dobiju pravo na udoban prevoz do beca,
ОдговориИзбриши