Prodajom poslednjeg aviona, Aviogenex odleće u svoju slavnu istoriju |
Aerodrom Beograd tužio je Aviogenex zbog duga od preko 24 miliona dinara, pa će se putem sudskog izvršitelja danas izvršiti prodaja jedinog aviona u floti ove nekada velike čarter kompanije "Boing 737-200" po početnoj ceni od 120 hiljada dolara.
Mlađi avion od preostalih aviona JAT-a
Iako starije serije, avion "Boing 737" serije 200 je mlađi od svoje "braće" iz nekadašnjeg "JAT"-a danas "Aviolet"-a. Avion Aviogenex-a je star 28 godina, dok su preostala 4 "Boinga 737" serije 300 u proseku stari po 30 godina. Radnici preko svoje fejsbuk stranice se pitaju kako je moguće da njihov avion nikome nije interesantan, imajući u vidu da je ova država ulozila pre par godina za kompletni servis 1 milion dolara, a da ga sad prodaje za 120 hiljada dolara.
Aviogenex (foto: Mehrad Watson, planespotters.net) |
,,Avion koji je mladji i u mnogo boljem stanju od svih Boinga Air Serbia-e,koji je naleteo duplo manje od svih aviona u svetu tog i sličnog godišta,i u koji je država nedavno uložila 1000.000 $,sad će se prodati za 120.000 $. I taj neko će ga iseći u staro gvozđe.Da li je moguće da ovaj avion nikom ne treba." - pitaju se radnici Aviogenex-a na svojoj fejsbuk stranici
Jedini operativan avion u Evropi
Među vazduhoplovnim entuzijastima širom Evrope ovaj avion prestavljao je pravu retkost, pošto je poslednji operativan avion ove serije u ovom delu sveta, i kako ističu radnici ove avio-kompanije za njega je vladalo nezapamćeno interesovanje, dok Aviogenex radio linije za "Jat Airways" do 2013.godine.
Najveća čarter aviokompanija u bivšoj SFRJ
Firmu je 1968. osnovao Geneks kao „Geneks Er“. Sa letovima počinje 3. marta 1969. avionima Tupoljev Tu-134 koji su kupljeni na osnovu robne razmene sa Sovjetskim Savezom. Kasnije prelaze na zapadnu tehnologiju pa tako 1983. godine u flotu uvode avione Boing 727-200 a 1987. i Boing 737-200. U svojoj godini rekorda 1990. prevezli su 633.932 putnika a u floti su imali 13 aviona. Tokom devedesetih, suočena sa gubitkom glavnih aerodroma u Splitu, Dubrovniku i Puli zbog eskalacije sukoba na prostorima bivše SFRJ, kompanija počinje da iznajmljuje avione drugim kompanijama, uglavnom iz Afrike i Azije. Poslednjih godina sa svojim jedinim avionom u floti "Boing 737-200" radili su linije za "JAT", dok su poslednji let imali krajem 2013.godine kada su leteli za "West Air Benin".
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team
Mislio sam da od prethodne vlasti niko ne moze biti gori,ali ovi su me demantovali.Tako dakle izgleda borba vlade za svako radno mesto.Kompanija koja je bez problema mogla da se proda,sad je prepustena na milost i nemilost raznim izvrsiteljima.Jasno je,Etihad ne dozvoljava nikakvu konkurenciju.
ОдговориИзбришиSad bilo na hronici,kupio ga kupac iz Afrike.
ОдговориИзбриши