Пређи на главни садржај

[POSLEDNJA VEST] Kupac Aviogenex-ovog aviona iz Benina, Afrika

Prodajom poslednjeg aviona, Aviogenex odleće u svoju slavnu istoriju
Nekada najveća čarter avio-kompanija u bivšoj Jugoslaviji, danas će ostatati bez svog jedinog aviona tipa "Boing 737-200" zbog duga prema Aerodromu Beograd. Ova vest možda i nema veze sa nama u Nišu, da se pre godinu dana nisu vodili pregovori o pokretanju letova sa našeg aerodroma, kao i da se krajem prošle godine nisu pojedini investitori dovodili u vezu sa tim da bi eventualno kupovinom Aviogenex-a letove obavljali sa drugog međunarodnog aerodroma u Srbiji.

Aerodrom Beograd tužio je Aviogenex zbog duga od preko 24 miliona dinara, pa će se putem sudskog izvršitelja danas izvršiti prodaja jedinog aviona u floti ove nekada velike čarter kompanije "Boing 737-200" po početnoj ceni od 120 hiljada dolara.

Mlađi avion od preostalih aviona JAT-a

Iako starije serije, avion "Boing 737" serije 200 je mlađi od svoje "braće" iz nekadašnjeg "JAT"-a danas "Aviolet"-a. Avion Aviogenex-a je star 28 godina, dok su preostala 4 "Boinga 737" serije 300 u proseku stari po 30 godina. Radnici preko svoje fejsbuk stranice se pitaju kako je moguće da njihov avion nikome nije interesantan, imajući u vidu da je ova država ulozila pre par godina za kompletni servis 1 milion dolara, a da ga sad prodaje za 120 hiljada dolara.
Aviogenex (foto: Mehrad Watson, planespotters.net)

,,Avion koji je mladji i u mnogo boljem stanju od svih Boinga Air Serbia-e,koji je naleteo duplo manje od svih aviona u svetu tog i sličnog godišta,i u koji je država nedavno uložila 1000.000 $,sad će se prodati za 120.000 $. I taj neko će ga iseći u staro gvozđe.Da li je moguće da ovaj avion nikom ne treba." - pitaju se radnici Aviogenex-a na svojoj fejsbuk stranici

Jedini operativan avion u Evropi

Među vazduhoplovnim entuzijastima širom Evrope ovaj avion prestavljao je pravu retkost, pošto je poslednji operativan avion ove serije u ovom delu sveta, i kako ističu radnici ove avio-kompanije za njega je vladalo nezapamćeno interesovanje, dok Aviogenex radio linije za "Jat Airways" do 2013.godine.

Najveća čarter aviokompanija u bivšoj SFRJ
 

Firmu je 1968. osnovao Geneks kao „Geneks Er“. Sa letovima počinje 3. marta 1969. avionima Tupoljev Tu-134 koji su kupljeni na osnovu robne razmene sa Sovjetskim Savezom. Kasnije prelaze na zapadnu tehnologiju pa tako 1983. godine u flotu uvode avione Boing 727-200 a 1987. i Boing 737-200. U svojoj godini rekorda 1990. prevezli su 633.932 putnika a u floti su imali 13 aviona. Tokom devedesetih, suočena sa gubitkom glavnih aerodroma u Splitu, Dubrovniku i Puli zbog eskalacije sukoba na prostorima bivše SFRJ, kompanija počinje da iznajmljuje avione drugim kompanijama, uglavnom iz Afrike i Azije. Poslednjih godina  sa svojim jedinim avionom u floti "Boing 737-200" radili su linije za "JAT", dok su poslednji let imali krajem 2013.godine kada su leteli za "West Air Benin".



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Коментари

  1. Анониман5. мај 2015. 17:56

    Mislio sam da od prethodne vlasti niko ne moze biti gori,ali ovi su me demantovali.Tako dakle izgleda borba vlade za svako radno mesto.Kompanija koja je bez problema mogla da se proda,sad je prepustena na milost i nemilost raznim izvrsiteljima.Jasno je,Etihad ne dozvoljava nikakvu konkurenciju.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман5. мај 2015. 18:04

    Sad bilo na hronici,kupio ga kupac iz Afrike.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

Wizz Air-om i tokom naredne zimske sezone iz Niša

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Mađarski niskotarifni avio-prevoznik Wizz Air nastaviće da i tokom naredne zimske sezone leti direktno iz Niša ka Evropi. Wizz je na svom sajtu pustio u prodaju karte za trenutno dve destinacije iz Niša i to ka Bazelu odnosno Miluzu i Memingenu. Wizz Air će preka Bazelu nastaviti da leti 4 puta nedeljno i to svakog utorka, četvrtka , subote i nedelje, a prema Memingenu da leti 3 puta nedeljno i to utorkom, četvrtkom i subotom. Wizz Air za sada nije najavio nastavak letova ka Beču i Dortmundu. Kako je ranije Wizz Air saopštio, letovi su privremeno ukinuti zbog vanredne inspekcije dela flote ovog avio-prevoznika. Trenutno je 20% flote Wizz-a neoperativno i Wizz Air trenutno ovu krizu pokušava da reši iznajmljivanjem aviona drugih avio-kompanija. Karte su dostupne na zvaničnom sajtu mađarskog avio-prevoznika i dostupne su po ceni već od 6449 dinara. Avio-karte možete kupiti i na zvaničnom šalteru za prodaju avio-karata u aerodromskoj zgradi aerodroma Ko

[SAMO DANAS] Direktni letovi Ryanair-a iz Niša po ceni već od 14,99€

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Najveći niskotarivni avio-prevoznik Ryanair samo danas nudi snižene cene avio-karata za period putovanja od 1. aprila do 30. juna . Iskoristite ovo sniženje i letite iz Niša ka trenutno 4 destinacije koje se nalaze u ponudi ove avio-kompanije. Do Beča možete leteti po ceni već od 14,99€ koji se obavljaju svake srede, subote i nedelje, odnosno utorkom, četvrtkom i petkom tokom letnje sezone. Do Malte možete leteti po ceni već od 22,97€ koji se obavljaju svakog ponedeljka i subote odnosno ponedeljkom i petkom tokom letnje sezone sezone. Do Stokholma odnosno Arlande možete ponovo leteti po ceni već od 21,28€ koji se obavljaju svakog petka i nedelja tokom zimske sezone odnosno ponedeljkom i četvrtkom tokom letnje sezone.   Do Krfa možete leteti svakog petka i nedelje od 2. juna po ceni karte već od 28,14€. Kupite Vašu kartu već danas putem zvaničnog sajta avio-kompanije , turističkih agencija za prodaju avio-karata širom Srbije kao i u holu