Učestvujte u našoj onlajn anketi. Glasajte za potencijalno novu/staru destinaciju iz Niša. Anketa se sprovodi ponovo na zahtev velikog broja naših čitalaca. Istraživanje tržišta se spovodi radi sagledavanja potencijalno novih/starih destinacije koje treba da se nađu na mapi destinacija iz Niša. Za razliku od prethodnih, ova anketa sadrži dva pitanja. Do koje destinacije bi voleli da letite iz Niša tokom cele godine (možete glasati za više njih) i Do koje destinacije bi voleli da letite iz Niša tokom letnje sezone (možete glasati za više njih)? Anketom nisu obuhvaćene trenutno aktuelne destinacije ka kojima lete 4 avio-kompanije i to Wizz Air (Memingen, Bazel Miluz), Ryanair (Stokholm Arlanda, Beč, Malta, Krf), Air Serbia (Istanbul, Beograd, Ljubljana, Keln, Frankfurt Han, Atina, Tivat) i SWISS (Cirih od 30. juna do 21. avgusta). Učešće u anketi je dobrovoljno, a sve što treba da uradite je da kliknete OVDE i učestvujete u našoj anketi. Da bi uče...
![]() |
Avion JAT-a tipa DC-9 na Aerodromu Niš 1986.godine (foto arhiva Aerodrom Niš) |
![]() |
(foto: 100 godina srpske aviatike u Nišu 1912 - 2012) |
Narednih godina usledio je prekid razvoja civilnog vazdušnog saobraćaja na čitavoj teritoriji Kraljevine Jugoslavije zbog II svetskog rata.Niš je tek posle 30 godina, tačnije u periodu 1971 - 1975, kada sada novi-stari nacionalni prevoznik pod novim imenom JAT - Jugoslovenski Aerotransport uspostavlja, sa današnje lokacije, nekoliko linija ka primorskim gradovima Dubrovniku, Tivtu i Splitu.
Zanimiljivo je da su pozitivni rezultati čarter letova, naterali tadašnje čelnike grada da na niškoj Skupštini 1972. godine oforme preduzeće u vazdušnom saobraćaju u izgradnji - "Aerodrom Niš" u Nišu. Te godine je rekonstruisana pista i platforma za parkiranje aviona.
Nakon ovog perioda dolazi do zamora avio saobraćaj sve do 1986.godinu kada tadašnje rukovodstvo grada uz brojne poteškoće uspeva da otvori aerodrom koji i dan danas postoji.
![]() |
Razglednica povodom linije Niš -Tivat 1972.godine (foto:delcampe.net) |
![]() |
Prvi putnici na letu za Beograd (foto arhiva Aerodrom Niš) |
![]() |
ilustracija; (foto: FB Aviogenex) |
![]() |
(foto: airline- memorabilia.com) |
Zahvaljujući tzv. radnim čarterma kompanije koja je poslovala u okviru JAT-a, Air Yugoslavia letelo se i do Nemačke. Ti letovi rađeni su sa presedanjem u Beogradu(Štutgart i Dizeldorf) odnosno sa presedanjem u Zagrebu(Hamburg). Inex-Adria je Niš tokom ove godine povezivala sa Splitom preko Zagreba, ali i sa Evropom direktno do Londona i do Ciriha uz mogućnost da se leti sa presedanjem u švajcarskom gradu do Frankfurta. Prvi inostrani "igrači" pokreću svoje prve linije iz Niša zahvaljujući i rekonstukciji aerodroma u Sofiji kada je Lufthansa mesec dana iz Niša direktno letela do Minhena i Frankfurta, ali i Austrian Airlines koji je povezivao Niš sa Bečom. Na kraju ove godine i pored nekoliko novih i vandrednih letova nije načinjen neki veliki korak ka porastu broja putnika, stim da je tred rasta zadržan te je letelo skoro 18.000 putnika.
![]() |
ilustracija; (foto: wikipedia.org) |
Istorija pokazuje da je aerodrom Niš na početku svog razvoja, od otvaranja 1986.godine, zaista imao potencijala da preraste u jedan od ključnih tačaka razvoja grada, privrede, regiona i šire. Pozitivni trendovi po broju putnika koji su se pokazali po svim parametrima pozitivno, međutim na početku 90-tih godina ti rezultati u radu aerodroma su počeli da se urušavaju.
U drugom od ukupno tri dela specijala koji se tiču destinacija na kojima smo leteli iz Niša, podsetićemo se kako se avio-saobraćaj razvijao sa aerodroma u kriznim vremenima tokom 90-tih godina.
*Serijal tekstova objavljujemo povodom 35 godina aerodroma "Konstantin Veliki", u kome ćemo se podsetiti na sve lepe i manje lepe okolnosti pod kojima se razvijao naš aerodrom. Cilj je da se podsetimo na sve te trenutke koje imaju izuzetnu istorijsku važnost za naš grad i šire.
Svakako Vas pozivamo da pratite i podržite naš volonterski rad i na društvenim mrežama facebook, twitter
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Коментари
Постави коментар