Za razliku od 2013. kada je gubitak JP Aerodrom "Konstantin Veliki" bio 217 miliona, u 2014. je smanjen na 147 miliona dinara. Istovremeno, smanjeni su rashodi i to sa 213 miliona na 185 miliona. Reorganizacijom preduzeća broj radnika je sa 155 sveden na 143, a prosečna zarada sa 36, smanjena je na 30 hiljada dinara.
Kako je na poslednjoj sednici Gradskog veća referisao direktor ovog javnog preduzeća Vladica Đurđanović, dobit je sa tri miliona prešao u gubitak od 31 milion u prošloj godini.
-Ovakav gubitak je rezultat dugogodišnje pogrešne poslovne politike, neodgovornog ponašanja menanđžmenta i njihove nekompetentnosti, ocenio je Đurđanović i dodao da je Gradsko veće upoznato sa svim problemima koracima preuzetim u 2014.godini, koji se i dalje sprovode, a rezultat su usvojenog elaborata o konkurentnosti iz 2014.godine.Ključni trenutak u poslovanju aerodroma u prošloj godini bilo je potpisivanj ugovora sa "Wizz Air"-om i početak prodaje karata na redovnim linijama za Malme i Bazel. Sve aktivnosti rukovodstva i Gradskog veća usmerena su na ispunjavanje ugovornih obaveza za nesmetano odvijanje avio-saobraćaja.
-Posebno je bilo zabrinjavajuće zatečeno stanje. Dug je 15.oktobra prošle godine je bio 122 miliona dinara, uz još 15 miliona prema robnim rezervama, još iz 2010.godine. Istovremeno, potraživanja su bila svega 19 miliona dinara, od toga više od miliona nenaplativih. U tom trenutku je aerodrom upošlavao 151 radnika, a plate su kasnije 4 meseca.
Zbog toga je prošle godine izvršena reorganizacija preduzeća, donete su odluke na nivou grada o prestanku obavljanja delatnosti javnog gradskog prevoza, a preduzeće je restruktuirano, pa je prestalo i bavljenje trgovinskom delatnošću.
Ustupnjeni su autobusi Direkciji za javni gradski prevoz, zatvoreni su maloprodajni objekti, a radnici njih 60 sporazumno su zasnovali radni odnos u Direkciji za javni gradski prevoz. Struktura radnika je promenjena u korist osnovne delatnosti - vazdušnog saobraćaja i stručnih poslova u ostalim sektorima. Pripremnjena je nova sistematizacija radnih mesta u skladu sa planom razvoja aerodroma i pokrenuti sudski sporovi za rešavanje vlasništva nad restoranom u terminalu.
-Planirani efekti reogranizacije preduzeća su smanjene troškova, jer su ugašene delatnosti generisale gubitke. Saobraćaj 3 miliona mesečno, 5-7 miliona dinara godišnje. Promenom kadrovske strukture smanjen je broj režije i menadžmenta, pa je od 36 izvršilaca i direktora, taj broj sveden na 12, a uvođenjem novog kompjuterskog sistema i potpune automatizacije moći će da se i ovaj broj smanji u korist osnovne delatnosti. - kaže ĐurđanovićParalelno je urađena i finansijska konsolidacija preduzeća. Najbitnije da su isplaćene minimalne zarade u periodu od septembra do marta ove godine i ostvarena ušteda od 20 miliona dinara. Troškovi održavanja kompjuterskog sistema sa 1,6 miliona smanjeni na 390 hiljada, troškovi osiguranja sa 2,7 miliona dinara na 650 hiljada dinara . Smanjeni su i troškovi za Hitnu pomoć za oko milion dinara godišnje. Ukinuta je isplata zaštitnog dodatka čime se štedi 7,5 miliona godišnje, ukinuta je naknadna Vojsci Srbije za potrebe zimskog odrzavanja od oko 2 miliona dinara godišnje. U ovoj godini očekuju se i ukupne uštede od oko 3 miliona dinara na osnovu ukidanja raznoraznih ugovora o delu.
- Prihodi su povećani i biće povećanja iz meseca u mesec, jer se sprovodi kontrola svakog naplaćenog dinara od usluga, uveden je finansijski red u tokove novca. Rezultat preuzetih mera može biti samo uvećanje prihoda, a ono je već evidentno u oblasti kargo saobraćaja za 25% u odnosu na isti period prošle godine. - ističe Đurđanović
Izvor: Narodne Novine
Obrada: Fly from Niš Team
To sto su troškovi smanjeni nikako ne doprinosi reputaciji aerodroma... Troškovi od 200+ miliona za aerodrom koji je u to vreme imao jedan let dnevno po proseku, ako i toliko. WIzz-u se naplaćuje 3€ po putniku. Kako aerodrom misli da ostvari bilo kakav profit ove godine?
ОдговориИзбришиAerodrom treba da ili ne objavi ovakve vesti jer to šteti reputaciji ili da te podatke prikrije kao što je uradila Er Srbija...