Пређи на главни садржај

Direktor TON-a o novim linijama, broju putnika, letnjim čarterima

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Gostujući u emisiji na RTV Belle Amie, direktor TON-a Uroš Parlić ocenio je da niški aerodrom ima veliku perspektivu u narednim godinama te i priliku da premaši 100.000 putnika na godišnjem nivou, kao i da naredne godine treba očekivati neke nove destinacije u redovnom i čarter saobraćaju tokom letnje sezone.

Komentarišući najavu Wizz Air-a u vezi dodatnih letova za Malme tokom novogodišnjih praznika, Parlić kaže da se pokazuje tačnost podataka kojim su im prosleđivali u fazi pregovora oko pokretanja letova iz Niša.
-Kao što smo i predvideli od samog starta, mi smo vrlo realne podatke davali o potencijalu za broj putnika koji su se kasnije poklopili i naravno da su oni prezadovoljni. - kaže Parlić
Iako ga čudi što nacionalna avio-kompanija još uvek nije uspostavila neki let, Parlić ipak kaže da oni posluju na ekonomskom principu imajući u vidu strano vlasništvo, te da je grad mogao na neki način da ih ipak ohrabi da krenu sa nekom linijom.
Još uvek bez letova iz Niša; ilustracija (foto: playtravel.info)
-Mene čudi zašto neka druga avio-kompanija npr. Air Serbia koji je naš nacionalni avio-prevoznik ne otvori neku liniju. Ja mislim da oni u ovom trenutku jesu nacionalna avio-kompanija, ali da posluju na ekonomskim principima imaju 50% stranog vlasništva. Realno mislim da smo tu mogli nešto da im pomognemo da hrabrije odluče da lete iz Niša. Mislim da nas nisu dovoljno ozbiljno shvatili u toj priči. - izjavio je Parlić
Govoreći o novim destinacijama u narednom periodu, direktror TON-a ocenio je da postoji ogroman potencijal ka destinacijama kao što je Pariz, gradovi u Nemačkoj kao i Beč, gde živi dosta naših ljudi sa ovog područja.
-Iz Niša ima ogromnog potencijala ka Parizu, ka nekim od nemačkih gradova ili ka Beču gde Wizz Air ne može da leti. Sam grad Beč ima strahovito mnogo naših ljudi koji su iz ovog područja Srbije. Samo ta prva prezentacija kada smo radili analizu pokazivala da 75% ljudi koji su u emigraciji u inostranstvu na privremenom radu su sa juga i jugoistoka, a ne sa centralne ili severne Srbije. - istakao je Parlić
Čarteri agencija Mondorama iz Niša za Krit 2007/08
(foto: Aerodrom Niš)
Govoreći o razlozima zašto unazad nekoliko godine niške turističke agencije ne organizuju čartere tokom leta, Parlić kaže da to ima veze sa ekonomskim stanjem u gradu.
- To ima više veze sa ekonomskom moći gradjana koja je takva da nemožete tokom cele sezone da održite dobru popunjenost svih kapaciteta u avionu. Lako je prodati kapaciteta u avionu na početku sezone, kada su cene smeštaja jeftinije i na kraju sezone, ali imate period od jula i avgusta kada bi realno trebalo da se najviše napravi posla i kad su cene najveće tu je već problem. Niš više nije grad sa takvim kapacitetima i tim ekonomskim potencijalom za potrošnju naših sugrađana da oni mogu da sebi priušte. - rekao je direktor TON-a
ilustracija ; (foto: Aerodrom Niš)
Postoji mogućnost da se turisti iz Niša i okoline već sledeće letnje sezone prevezu avionom do Turske, Grčke i Crne Gore.
-Turska je jedna od destinacija kojoj se turisti vraćaju, tu mislim da postoji potencijal za sledeću sezonu, i nama naša prijateljska Grčka sa ostrvima, pa čak i Crna Gora. To bi moglo da se sezonski vrati. - kazao je Uroš Parlić
Mnogi zainteresovani građani pitaju zašto se neradi na liniji Niš - Tivat, na šta Parlić odgovara da je to prepušteno Montenegro Airlines-u ili nekim čarter avio-kompanijama. Parlić ističe da, ako imaju ekonomski intereses to će sigurno uvesti, uz napomenu da grad Niš više ne dotira prazna mesta u avionu.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie

Коментари

  1. A sta je sa Milanom? Ima dosta Srba koji rade i u italijanskom delu Svajcarske ,pa nam je blizu Malpensa!

    ОдговориИзбриши
  2. Pariz pa Bec pa onda tek Istanbul

    ОдговориИзбриши
  3. Ja vise ne znam sta se ceka !!! Bruka i sramota 2 aerodroma u Srbiji od toga Niski ima 2 linije , sve zemlje u okruzenju imaju vise aerodroma ( jedino Albanija ima 1 ako je za utehu ) , Makedonija 2 sa 2.000.000 stanovnika , Crna Gora 2 sa jos manje stanovnika ,Bosna 4 , Hrvatska 6-7 , Bugarska 4 , Rumunija 9 , Grcka preko 20....sta je ovo , pa Nis bi trebalo da ima dosad najmanje 10-15 linija , Novi Sad takodje i jos koj grad u zapadnoj Srbiji ...i ove 2 linije iz Nisa mi dodju ko zamazivanje ociju iz Bg...

    ОдговориИзбриши
  4. Ali Novi Sad da ima aerodrom!
    Pa veću glupost skoro nisam čuo, a čujem ih dosta.
    Aerodrom Nikola Tesla je na manje od 80 kilometara. Mnogi gradski aerodromi imaju tu udaljenost. Tako da nemojte pričati bezveze.

    Kad se Niš razvije, sledeće što bi trebalo razvijati su Lađevci, kao i neki lokalni aerodromi za manji saobraćaj

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa zato nam ide ovako zato sto ima puno takvih kao sto si ti...
      Arad-Temisvar 80 km
      Venecija-Treviso 40km
      Podgorica-Tivat 87km
      Anverpen-Brisel 54km..
      i mogao bi tako jos puno da nabrajam,zaloso koliko su ljudi neupuceni i koliko neznaju evo vam i Srajevo -Mostar ili do Tuzle ima malo vise od 100km i aerodromi super rade ...sramota me je takvih kao ti i komentara...

      Избриши
  5. U Italiji na svakih 100km imas poneki aerodrom a tako je i u dobrom delu Evrope .

    ОдговориИзбриши
  6. A sta fali da Novi Sad ima aerodrom , znad kad bi Vojvodjani isli u Bg na aerodrom NIKADA i ovako ne mogu ocima da ih vide , cela Vojvodina bi koristila taj aerodrom.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let

SWISS: Povratna karta do Ciriha već od 122 €

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Aerodrom Konstatin Veliki Niš ponovo će posle malo duže pauze putnicima iz Niša ponuditi letove do Ciriha u piku letnje sezone. Ove letove će ponovo obavljati švajcarski nacionalni avio-prevoznik SWISS koji će svakog ponedeljka i četvrtka prevoziti putnike.  Kako saopštavaju iz SWISS-a,  povratne karte se mogu kupiti po ceni već od 122 € i nalaze se u prodaji na zvaničnom sajtu ove avio-kompanije. Cene karata mogu varirati od početne u zavisnosti od interesovanja putnika za ovu destinaciju . Ukoliko niste član lojaliti kluba Lufthansa grupe Miles and More , treba da znate da postoje određe tarife ekonomskih i biznih karata ukoliko prvi put planirate da koristite usluge SWISS-a. - Economy Light - ručna torba do 8kg  bez prava na ponovni rebuking, kao i bez refundacije - Economy Standard - ručna torba do 8kg, čekirani prtljag do 23kg, rebunking je moguć uz određene uslove, bez refundacije, mogućnost rezervacije sedišta (gde je moguće) - Economy Gre