ilustracija (foto: Fly from Niš) |
On je rekao da se nada da je Wizz Air zadovoljan postignutim do sada , da je popunjenost na letovima za 4 meseca poslovanja preko 80%.
- To zadovoljstvo oni neiskazuju, ali to možemo videti na primeru zimskog reda letenja koji je objavljen mesec dana pre nego što ga Wizz Air objavi zvanično. Tada objavljuje sa sigurnih aerodroma, kao i letnji red letenja, sobzirom da je nastavio letovi mi očekujemo da je on zadovoljan. - rekao je ĐurđanovićO odnosu broja putnika koji lete, direktor niškog aerodroma kaže da je to otprilike 50%-50% što pokazuje da letove pojednako koriste kako ljudi iz dijaspore tako i njihovi rođaci.
Govoreći o postojećim linija, Đurđanović je ponovo kritikovao turističke agencije zbog toga što se u uopšte ili vrlo slaba angažuju oko dovođanja stranih turista u ovaj region.
- Ja sam kritikovao turističke agencije koje te linije ne za dovođenje turista. Dobio sam informaciju da je jedna turistička agencija dovela 20 turista iz Švedske u Niš koji su obišli naš grad i region. - izjavio je ĐurđanovićĐurđanović kaže letove Wizz Air-a pored dijaspore, letove koriste i turisti ali i poslovni ljudi koji neki od njih dolaze i svojim privatnim avionima poput Mišelina ili Džonson Elektrika.
Direktor aerodroma je rekao da se nada da će nakon godinu dana od razrade ovih linija doći do prosperiteta niške vazdušne luke.
- Nadam se da će posle jedne godine razrade ovih linija doći do prosperiteta niškog aerodroma, dok te avio-kompanije vide sigurnost u niškom aerodromu, da su one sigurne da mi možemo da sve poslove vezano za prijem i otpremu vazduhoplova i putnika, što mi sad pokazujemo. Zadržavanje aviona Wizz Air-a je 25 minuta. Za 25 minuta kompletno opsluživanje i vazduhoplova i putnika mi obavimo, to je već jedna rutinska operacija za posade na aerodromu i mi smo strahovito zadovoljni time. - istakao je ĐurđanovićGovoreći o liniji Niš - Istanbul, Đurđanović je izjavio da zainteresovanost kompanija za ovu liniju postoji, ali da do realizacije mora da prođe izvesno vreme.
Iako aerodrom sa svoje strane garantuje da će linija do Beča biti komercijalno isplativa, prema rečima direktora Đurđanovića za sada ni jedna avio-kompanija nije pokrenula kokretne koraka ka uspostavljanju ove linije, ali da su neke avio-kompanije tražile subvencije ka ovoj destinaciji što aerodrom nije mogao da se sa tim složi.
Verona, Milano, Cirih, Beč, Minhen, Frankfurt, Pariz, London, Moskva su samo neke od destinacija koje bi mogle avio-kompanije da lete, a koje aerodrom uglavnom ističe u pregovorima sa njima.
Đurđanović očekuje da će kroz 3 godine aerodrom zaživeti tj. da će imati više letova 3-4 dnevno ako neka od kompanija otvori bazu, te da će se kroz porast letova povećati i cena takse koja je trenutno 3 evra po putniku i koja je oročena sa Wizz-om na 3 godine. On očekuje da će aerodrom sa preko 300 hiljada putnika biti samoodrživ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bez zimskih čartera iz Moskve ove sezone
Direktor je rekao da će se od ove godine čarteri iz Moskve, iako je bilo planirano da idu preko Niša biti preko Beograda, a kao razlog istakao to da te čartere organizuju beogradske turističke agencije koje su u ponudu uključili i obilazak glavnog grada.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Bilo je govora da će 10-tak aviona sleteti iz Rusije za novu godinu, neće sleteti, sleteće u Beograd, zato što to vode beogradske turističke agencije i one nisu želele da dovedu turiste za Kopaonik da slete u Niš i da za sat vremena budu tamo. Naše turističke agencije treba da se organizuju i da iskoriste jeftine karte iz Švedske; Danske i Norveške, kao iz Nemačke, Francuske i Švajcarske i da dovedu turiste da vide Niš i okolinu i na taj način če avioni biti u potpunosti puni, ne samo sa našim ljudima koji rade u inostranstvu nego i turistima koji će ostaviti neki evro ovde u Nišu. - istakao je direktor aerodroma
Ruski turisti na Kopaonik stižu preko Beograda
(foto arhiva Fly from Niš)
Razvoj kargo saobraćaja
Želja sadašnjeg rukovodstva aerodroma je da pored putničkih letova, razvija kargo saobraćaj koji može da donese mnogo više novca, ali da trenutno aerodrom ne raspolaže opremom za obavljenje obimnijeg kargo saobraćaja iz Niša.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mi bi smo želeli da polako razvijamo kargo saobraćaj. Meni je žao što u predhodnik 20-tak godina koliko postoji aerodrom nije nabavljana oprema koja bi služila za razvijanje kargo saobraćaja. Taj kargo logistički centar, to se moglo puno novca uložiti u opremu koja bi omogućila razvoj kargo logističkog centra i kargo saobraćaja. Kargo saobraćaj je mnogo značajan za privredu regiona Niša, značajan je i za aerodrom tj. naše prihode koji donosi mnogo više novca nego putnički saobraćaj, ali neko nije ulagao novac u opremu tako da mi opšte nemamo opremu za kargo saobraćaj, te ćemo u narednom periodu probati da nabavimo tu opremu koji će omogućiti da imamo kargo letove. - kaže Đurđanović
Kargo donosi više novca od putnickog saobraćaja
(foto: M.S.; Avioni iznad Niša)
Instalacija ILS CAT I do 2017.godine
On je rekao da mnogo avio-kompanija u pregovorima sa aerodromom ističu potrebu za kategorijom jedan koju aerodrom planira dobiti do 2017.godine, i da se tada očekuje još veća zainteresovanost kompanija, jer ne žele, kako kaže, da zbog magle slete na neki drugi aerodrom.
-Aerodrom nema kategoriju 1 tj., on nije kategorisan aerodrom što je veoma bitno za avio-kompanije i mi se sada trudimo da u narednom periodu do 2017.godine, kao što smo i obećali Wizz Air-u i ostalim avio-kompanijama postaćemo aerodrom prve kategorije, a to je tzv. uvođenje ILS sistema odnosno uređaja za intrumentalno sletanje aviona i prilazna svetla. To je investicija vredna negde oko 2 miliona evra i nadam se da će država stati iza toga. Obećanje stoji, svi pripremni radovi su urađeni tako da će 2017.godine ući u red kategorisanih aerodroma. Onog momenta kada udje u red kategorisanih aerodroma, avio-kompanije ne razmišljaju da li je sve u redu da leti sa niškog aerodroma. Sve što smo sa Wizz Air-om dogovorili, mi smo smo to ispunili. Pre 10-tak dana pušten je u probni rad uređaj za automatsko merenje daljine vidljivosti, to će trajati negde mesec do mesec i po dana da se vide svi podaci i onda će biti pušten u puni rad. -rekao je ĐurđanovićDirektor niškog aerodroma je rekao da će sam ILS nabaviti i aerodromu isporućiti Civilna kontrola letenja tj. SMASTA, dok se on nada će aerodrom uz pomoć grada i republike obezbediti i dodatnih milion evra za nabavku prilaznik svetala koji će se moći etapno raditi, sa ciljem da se to završi do 2017.godine.
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie
Skoro ste objavili da su vrseni pregovori sa ryan i da su izneli da nisi zainteresovani za letove iz istocne evrope , Sofija -Piza novi let ryan u 2016god ( kako to da im se isplati leteti iz Rumunije i Bugarske a iz Srbije ne ? ) .Low cost kompanije se bore da ugrabe svaki slobodan aerodrom i da lete po niskim cenama na sto vise destinacija.Prestanite da lovite u mutnom i pustite sve zainteresovane da lete sa Niskog aerodroma.
ОдговориИзбришиMislim da Ryanair kao uslov traži urpravo taj ILS sistem za sletanje.. Kao i sve u ovoj državi u niški aerodrom ništa nije ulagano od 86.godine, pa se sada Beograd konačno smilovao i naručio im je taj ILS koji ce kako u tekstu stoji biti instaliran do 2017!
ОдговориИзбриши