Пређи на главни садржај

Aerodrom obara rekord iz 2006.godine, do sada letelo više od 25 hiljada putnika

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Direktor niškog aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović gostujući na RTV Belle Amie izjavio je da očekuje da će se broj putnika od preko 35 hiljada iz 2006.godine premašiti već ove za samo 6 meseci od uspostavljanja prvih niskotarifnih linija i da je za predhnodna 4 meseca letelo više od 25 hiljada putnika.

On je rekao da se nada da je Wizz Air zadovoljan postignutim do sada , da je popunjenost na letovima  za 4 meseca poslovanja preko 80%.
- To zadovoljstvo oni neiskazuju, ali to možemo videti na primeru zimskog reda letenja koji je objavljen mesec dana pre nego što ga Wizz Air objavi zvanično. Tada objavljuje sa sigurnih aerodroma, kao i letnji red letenja, sobzirom da je nastavio letovi mi očekujemo da je on zadovoljan. - rekao je Đurđanović
O odnosu broja putnika koji lete, direktor niškog aerodroma kaže da je to otprilike 50%-50% što pokazuje da letove pojednako koriste kako ljudi iz dijaspore tako i njihovi rođaci.

Govoreći o postojećim linija, Đurđanović je ponovo kritikovao turističke agencije zbog toga što se u uopšte ili vrlo slaba angažuju oko dovođanja stranih turista u ovaj region.
- Ja sam kritikovao turističke agencije koje te linije ne za dovođenje turista. Dobio sam informaciju da je jedna turistička agencija dovela 20 turista iz Švedske u Niš koji su obišli naš grad i region. - izjavio je Đurđanović
Đurđanović kaže letove Wizz Air-a pored dijaspore, letove koriste i turisti ali i poslovni ljudi koji neki od njih dolaze i svojim privatnim avionima poput Mišelina ili Džonson Elektrika.

Direktor aerodroma je rekao da se nada da će nakon godinu dana od razrade ovih linija doći do prosperiteta niške vazdušne luke.
- Nadam se da će posle jedne godine razrade ovih linija doći do prosperiteta niškog aerodroma, dok te avio-kompanije vide sigurnost u niškom aerodromu, da su one sigurne da mi možemo da sve poslove vezano za prijem i otpremu vazduhoplova i putnika, što mi sad pokazujemo. Zadržavanje aviona Wizz Air-a je 25 minuta. Za 25 minuta kompletno opsluživanje i vazduhoplova i putnika mi obavimo, to je već jedna rutinska operacija za posade na aerodromu i mi smo strahovito zadovoljni time. - istakao je Đurđanović
Govoreći o liniji Niš - Istanbul, Đurđanović je izjavio da zainteresovanost kompanija za ovu liniju postoji, ali da do realizacije mora da prođe izvesno vreme. 

Iako aerodrom sa svoje strane garantuje da će linija do Beča biti komercijalno isplativa, prema rečima direktora Đurđanovića za sada ni jedna avio-kompanija nije pokrenula kokretne koraka ka uspostavljanju ove linije, ali da su neke avio-kompanije tražile subvencije ka ovoj destinaciji što aerodrom nije mogao da se sa tim složi.

Verona, Milano, Cirih, Beč, Minhen, Frankfurt, Pariz, London, Moskva su samo neke od destinacija koje bi mogle avio-kompanije da lete, a koje aerodrom uglavnom ističe u pregovorima sa njima.

Đurđanović očekuje da će kroz 3 godine aerodrom zaživeti tj. da će imati više letova 3-4 dnevno ako neka od kompanija otvori bazu, te da će se kroz porast letova povećati i cena takse koja je trenutno 3 evra po putniku i koja je oročena sa Wizz-om na 3 godine. On očekuje da će aerodrom sa preko 300 hiljada putnika biti samoodrživ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bez zimskih čartera iz Moskve ove sezone


Direktor je rekao da će se od ove godine čarteri iz Moskve, iako je bilo planirano da idu preko Niša biti preko Beograda, a kao razlog istakao to da te čartere organizuju beogradske turističke agencije koje su u ponudu uključili i obilazak glavnog grada.
Ruski turisti na Kopaonik stižu preko Beograda
(foto arhiva Fly from Niš)
-Bilo je govora da će 10-tak aviona sleteti iz Rusije za novu godinu, neće sleteti, sleteće u Beograd, zato što to vode beogradske turističke agencije i one nisu želele da dovedu turiste za Kopaonik da slete u Niš i da za sat vremena budu tamo. Naše turističke agencije treba da se organizuju i da iskoriste jeftine karte iz Švedske; Danske i Norveške, kao iz Nemačke, Francuske i Švajcarske i da dovedu turiste da vide Niš i okolinu i na taj način če avioni biti u potpunosti puni, ne samo sa našim ljudima koji rade u inostranstvu nego i turistima koji će ostaviti neki evro ovde u Nišu. - istakao je direktor aerodroma
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Razvoj kargo saobraćaja


Želja sadašnjeg rukovodstva aerodroma je da pored putničkih letova, razvija kargo saobraćaj koji može da donese mnogo više novca, ali da trenutno aerodrom ne raspolaže opremom za obavljenje obimnijeg kargo saobraćaja iz Niša.
Kargo donosi više novca od putnickog saobraćaja
(foto: M.S.; Avioni iznad Niša)
- Mi bi smo želeli da polako razvijamo kargo saobraćaj. Meni je žao što u predhodnik 20-tak godina koliko postoji aerodrom nije nabavljana oprema koja bi služila za razvijanje kargo saobraćaja. Taj kargo logistički centar, to se moglo puno novca uložiti u opremu koja bi omogućila razvoj kargo logističkog centra i kargo saobraćaja. Kargo saobraćaj je mnogo značajan za privredu regiona Niša, značajan je i za aerodrom tj. naše prihode koji donosi mnogo više novca nego putnički saobraćaj, ali neko nije ulagao novac u opremu tako da mi opšte nemamo opremu za kargo saobraćaj, te ćemo u narednom periodu probati da nabavimo tu opremu koji će omogućiti da imamo kargo letove. - kaže Đurđanović
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Instalacija ILS CAT I do 2017.godine


On je rekao da mnogo avio-kompanija u pregovorima sa aerodromom ističu potrebu za kategorijom jedan koju aerodrom planira dobiti do 2017.godine, i da se tada očekuje još veća zainteresovanost kompanija, jer ne žele, kako kaže, da zbog magle slete na neki drugi aerodrom.
-Aerodrom nema kategoriju 1 tj., on nije kategorisan aerodrom što je veoma bitno za avio-kompanije i mi se sada trudimo da u narednom periodu do 2017.godine, kao što smo i obećali Wizz Air-u i ostalim avio-kompanijama postaćemo aerodrom prve kategorije, a to je tzv. uvođenje ILS sistema odnosno uređaja za intrumentalno sletanje aviona i prilazna svetla. To je investicija vredna negde oko 2 miliona evra i nadam se da će država stati iza toga. Obećanje stoji, svi pripremni radovi su urađeni tako da će 2017.godine ući u red kategorisanih aerodroma. Onog momenta kada udje u red kategorisanih aerodroma, avio-kompanije ne razmišljaju da li je sve u redu da leti sa niškog aerodroma. Sve što smo sa Wizz Air-om dogovorili, mi smo smo to ispunili. Pre 10-tak dana pušten je u probni rad uređaj za automatsko merenje daljine vidljivosti, to će trajati negde mesec do mesec i po dana da se vide svi podaci i onda će biti pušten u puni rad. -rekao je Đurđanović
Direktor niškog aerodroma je rekao da će sam ILS nabaviti i aerodromu isporućiti Civilna kontrola letenja tj. SMASTA, dok se on nada će aerodrom uz pomoć grada i republike obezbediti i dodatnih milion evra za nabavku prilaznik svetala koji će se moći etapno raditi, sa ciljem da se to završi do 2017.godine.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie

Коментари

  1. Skoro ste objavili da su vrseni pregovori sa ryan i da su izneli da nisi zainteresovani za letove iz istocne evrope , Sofija -Piza novi let ryan u 2016god ( kako to da im se isplati leteti iz Rumunije i Bugarske a iz Srbije ne ? ) .Low cost kompanije se bore da ugrabe svaki slobodan aerodrom i da lete po niskim cenama na sto vise destinacija.Prestanite da lovite u mutnom i pustite sve zainteresovane da lete sa Niskog aerodroma.

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da Ryanair kao uslov traži urpravo taj ILS sistem za sletanje.. Kao i sve u ovoj državi u niški aerodrom ništa nije ulagano od 86.godine, pa se sada Beograd konačno smilovao i naručio im je taj ILS koji ce kako u tekstu stoji biti instaliran do 2017!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac