Niški aerodrom će konačno dobiti savremenu opremu za instrumentalno sletanje aviona pri smanjenoj viidljivosti, kako je potvrdjeno portalu Tango Six iz kontrole letenja Srbije i Crne Gore(SMATSA), instalacija ILS sistema planirana je u 2016.godini.
ilustracija (foto: pixgood.com) |
Tokom prve polovine naredne 2015. godine je planirana
instalacija meteo opreme za merenje vidljivosti duž PSS i za merenje
visine oblaka (RVR). Instalacija ove opreme kako su im rekli u SMATSA-i uslovljena je pripremnim radovima. SMATSA planira da do instaliranje završi do kraja 2015.godine.
"Dinamika radova ne zavisi samo od Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, ali postoji dobra osnova za optimizam po pitanju rokova" - ističu u SMATSA-i za Tango Six
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore(SMATSA) planira instalaciju ILS-a sistema (Instrument Landing System) za stazu 29 u 2016. godini,
a ova investicija je direktno zavisna od stava direktorata za civilno vazduhoplovstvo(DCV) po pitanju
upotrebljivosti postupaka za prilaz i sletanje po ILS-u, ali pre svega
od stvaranja infrastrukturnih uslova za instalaciju uređaja. Opširnije o planiranoj instalaciji pročitajte na portalu Tango Six i saznajte šta utiče na njegovo postavljanje i da li grad ima želju da taj problem reši.
Šta je ILS-a?
ILS (Instrument Landing System) je zemaljski navigacioni sistem koji obezbeđuje precizno vođenje vazduhoplova koji prilaze pisti, uz kombinovani rad nekoliko uređaja koji emituju radio-talase i odgovarajuće opreme u vazduhoplovima, a koji omogućava sletanje pri uslovima smanjene vidljivosti, usled oblačnosti, magle, kiše snega, i slično.
Na niškom aerodromu će biti instaliran ILS kategorije 1 (CAT I), instrumentalni prilaz i sletanje gde visina odluke nije manja od 60m i pri kojima vidljivost nije manja od 800 m, odnosno vidljivost na pisti nije manja od 550 m.
Pošto nisu svi ILS sistemi podjednako precizni niti predviđeni za iste uslove rada, pored gore navedene kategorije postoje još nekoliko (CAT II, CAT IIIa, CAT IIIb, CAT IIIc). Standardi za ILS uređaje se u zahtevima razlikuju prema kategorijama. Kategorija III ILS-a ima strože zahteve u pogledu preciznosti, stabilnosti i pouzdanosti od kategorija II, a kategorija II strože zahteve od kategorije I.
Budućnost
I dok naš aerodrom čeka uvedjenje modernije tehnologije poput ILS-a, u Americi se već na nekim aerodromima primenjuju noviji uredjaji poput MLS sistema. Takodje, zamena za ILS u budućnosti je i GPS satelitsko navodjenje. Aerodrom Niš po tom pitanju uveliko radi na tome.
Na osnovu evropske strategije za civilnu vazduhoplovnu navigaciju, ILS sistemi treba da budu implementirani u višim kategorijama, CAT II i CAT III umesto CAT I, i da polako izlaze iz upotrebe kako ih zamenjuje precizna satelitska navigacija.
Kako funkcioniše ILS, možete pogledati u zanimljivoj animaciji ovde.
Fly from Niš Team
Коментари
Постави коментар