Kako Tango Six saznaje, Wizz Air je aviokompanija koju su gradski i aerodromski čelnici iz Niša najavljivali kao prvu koja će posle dužeg perioda leteti sa drugog međunarodnog aerodroma u Srbiji.
Rezultat intenzivnih pregovora koji su prethodnih nekoliko meseci vođeni sa ovom kompanijom, ukoliko urode plodom, trebalo bi da bude zvanično objavljen do kraja godine.
Na domaćim sajtovima i forumima Wizz Air je već bio identifikovan kao interesent i više zvaničnih i nezvaničnih izvora početak operacija mađarske niskotarifne aviokompanije odredilo je najranije za mart sledeće godine. Još nije poznato koje će linije kompanija uspostaviti sa “Konstantina Velikog”. Takođe saznajemo da Wizz u prvom periodu neće uspostavljati bazu na ovom aerodromu.
Šta se promenilo?
Posle blizu dva miliona evra koliko je grad Niš izdvojio iz svog budžeta za direktne subvencije (plaćanje praznih sedišta u avionima) u prethodnim godinama bez dugoročnog pozitivnog rezultata i odluke nacionalne aviokompanije Air Serbia da ne leti iz ovog grada, sudbina aerodroma morala je biti rešena na drugačiji način.
Posle inicijative Ministarstva saobraćaja (građevinarstva i infrastrukture) koja je bila predočena na suviše uopšten i neprecizan način, stvari su po svemu sudeći ipak krenule u pozitivnom pravcu.
Ministarstvo je tada na prilično bombastičan i više proizvoljan način pričalo o brojevima putnika koji će leteti iz Niša i infrastrukturnim radovima u vrednosti od 1,5 miliona evra koji su trebali da stignu “već na jesen” (2014. godine). Jesen je prošla, ništa nije stiglo, ali kako Tango Six saznaje pomenuta investicija je ipak na horizontu. U pitanju je ILS sistem (offset) koji će biti finansiran od strane države.
Druga bitna promena došla je u pogledu menadžmenta. Rukovodstvo je promenjeno dok je grad Niš odlučio da više neće direktno subvencionisati prazna sedišta aviokompanijama. Umesto toga odlučili su se na drastično smanjenje taksi opsluživanja (po putniku) koje su sa 14 evra spuštene na 1 evro. Neverovatno niska cena koja bi po novoj strategiji bila jedina subvencija novim, pre svega niskotarifnim i čarter, kompanijama.
Novi menadžment je takođe uspeo da smanji troškove zaposlenih na način da su oni pristali da rade za minimalac i tako je ukupni mesečni iznos za plate prepolovljen (od 8,5 miliona dinara na 4,5). Preduzeće po izjavama novog menadžmenta ima dugoročni cilj da se skine sa budžeta grada.
Ekstremno niske takse i ubeđivanje zaposlenih da rade za najniže moguće plate je sigurno novi pristup koji se oslanja i na dodatne infrastrukturne radove koje će ili grad ili država morati da finansiraju. Wizz Air je već pokazao da računa na tržište Niša, ostaje da vidimo da li će ovaj pokušaj redovne linije uroditi plodom.
Izvor: Tango Six
Hoćemo liniju do Beča!
ОдговориИзбришиWizz Air ne leti za Bec
Избришиa sto nesto ne verujem :(
ОдговориИзбришиHoćemo liniju do Barija!
ОдговориИзбришиDo basela!
ОдговориИзбришиDo Pukovac!
ОдговориИзбришиBRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do Malmea! Jer 70% ljudi koji putuju iz Beograda do tamo je iz Južne Srbije!!!!!
ОдговориИзбришиi ja glasam za do pukovac
ОдговориИзбришиDo Osla
ОдговориИзбришиBruxelles (Chaleroi)
ОдговориИзбришиA mene samo zanima gde ima da se kupe dobri cvarci i kavurma
ОдговориИзбришиSutra je potpisivanje ugovora. Leti se za Svajcarsku, Svedsku i Nemacku.
ОдговориИзбришиOsloooooo
ОдговориИзбришиBasel ili Ženeva... Nebitno je :-)
ОдговориИзбришиKako god samo da se pobegne iz Srbije!!!!!
ОдговориИзбришиParizzzz
ОдговориИзбришиBec Bec Bec pravi pogodak eee kolko nasih ljudi ima ovde .Ajmo Nislije....
ОдговориИзбришиZaplanjac
Malta
ОдговориИзбришиFrankfurt
ОдговориИзбришиDo Atine
ОдговориИзбришиDali ce biti shuttle bus, prevoz do Jagodine na primer? putujemo cesto...
ОдговориИзбриши