Пређи на главни садржај

Večerašnji let Wizz Air-a podsetio na prvi komercijalni let JAT-a 12.oktobra 1986.godine

Wizz Air na liniji za Bazel; ilustraicija (foto arhiva Fly from Niš)
Upravo na današnji dan, pre 30 godina, nakon prepodnevnog veličanstvenog otvaranja aerodroma i specijalnog leta JAT-a iz Beograda sa zvanicama i novinarima, iste večeri pokrenut je i prvi zvanični komercijalni let Jugoslovenskog Aerotransporta upravo za glavni grad, avionom tipa DC-9 reg. oznake YU-AHU. Simbolično današnji večerašnji let Wizz Air-a iz/za Bazel podsetio nas je na taj prvi komercijalni let sa tek otvorenog aerodroma 1986.godine.

JAT na prvoj liniji do Beograda sa tek otvorenog aerodroma 12.10.1986.
(foto: Aerodrom Niš)

Kopilot Branko Janković u razgovorom sa
direktorom Aerodroma Niš Stanislavom Nikolićem
(foto: Aerodrom Niš)
Kopilot JAT-a u penziji Branko Janković Niški trebao je tog 12.oktobra da sa svojom posadom sleti u svoj rodni grad i bude taj koji će upriličiti otvaranje aerodroma. Sticajem okolnosti u Niš je tog dana poslata posada sa tada novim avionom u JAT-ovoj floti, dok je njegova posada sa kapetanom Ivanom Šajn u večernjim satima odradila prvi komercijalni let iz Niša do Beograda.

- Prvobitno smo bili planirani kapetan Šajn Ivan i ja da sa avionom DC-9 dođemo na otvaranje aerodroma. U poslednjem trenutku su promenili tip aviona pa je određen Boing 737-300 tada moderniji (nov) avion, jer je bio veliki broj gostiju i novinara na tom letu. - seća se Branko Janković Niški kopilot JAT-a u penziji



Avion tipa DC-9 prevozio je u prve putnike sa niškog aerodroma za Beograd, odakle su neki od njih hvatali dalje konekcije ka drugim svetskim destinacijama.
Prvi putnici ukrcavaju se u avion sa tek otvorenog aerodroma (foto: Aerodrom Niš)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Anegdota sa otvaranja aerodroma: JAT i niška registarska tablica

Gospodin Janković ispičao nam je i jednu anegdotu koju je čuo od dovitnjivog sugrađanina koji je simpatično prokomentarisao registraciju na avionu na samom otvaranju aerodroma 1986.godine.


Oznaka NI kod nosnog točka podsetila na Niš 
(foto: Aerodrom Niš)

- Boing 737 je bio parkiran blizu publike na platformi (samo je jedan konopac bio dovoljan da publiku razdvoji od aviona), i dok sam ja pokušavao da preskošim taj konopac i kroz publiku odem do zgrade, čujem komentar jednog Nišlije: ,, jebaga i nišku registraciju ima (NI),, ! Svi avioni imaju skraćenu registraciju npr.od YU-ANI na trupu ispred repa samo NI na vratanca nosnog točka koji je bio relativno blizu publici. - kaže Janković




Prema njegovim rečima jedan od ljudi koji su bili zaslužni za otvaranje niškog aerodroma, bio i šef poslovinice JAT-a u Nišu.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

  1. Da li se zna koliko je putnika poletelo ka Beogradu te veceri na prvom komercijalnom letu '86?

    ОдговориИзбриши
  2. Koliko znam let je bio rano ujutro sutradan, a veče ranije je doleteo avion.

    ОдговориИзбриши
  3. Zelim i da AirSerbia uskoro poleti iz Nisa ka Evropi

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let