Wizz Air na liniji za Bazel; ilustraicija (foto arhiva Fly from Niš) |
JAT na prvoj liniji do Beograda sa tek otvorenog aerodroma 12.10.1986. (foto: Aerodrom Niš) |
Kopilot Branko Janković u razgovorom sa direktorom Aerodroma Niš Stanislavom Nikolićem (foto: Aerodrom Niš) |
- Prvobitno smo bili planirani kapetan Šajn Ivan i ja da sa avionom DC-9 dođemo na otvaranje aerodroma. U poslednjem trenutku su promenili tip aviona pa je određen Boing 737-300 tada moderniji (nov) avion, jer je bio veliki broj gostiju i novinara na tom letu. - seća se Branko Janković Niški kopilot JAT-a u penziji
Avion tipa DC-9 prevozio je u prve putnike sa niškog aerodroma za Beograd, odakle su neki od njih hvatali dalje konekcije ka drugim svetskim destinacijama.
Prvi putnici ukrcavaju se u avion sa tek otvorenog aerodroma (foto: Aerodrom Niš) |
Gospodin Janković ispičao nam je i jednu anegdotu koju je čuo od dovitnjivog sugrađanina koji je simpatično prokomentarisao registraciju na avionu na samom otvaranju aerodroma 1986.godine.
Oznaka NI kod nosnog točka podsetila na Niš (foto: Aerodrom Niš) |
- Boing 737 je bio parkiran blizu publike na platformi (samo je jedan konopac bio dovoljan da publiku razdvoji od aviona), i dok sam ja pokušavao da preskošim taj konopac i kroz publiku odem do zgrade, čujem komentar jednog Nišlije: ,, jebaga i nišku registraciju ima (NI),, ! Svi avioni imaju skraćenu registraciju npr.od YU-ANI na trupu ispred repa samo NI na vratanca nosnog točka koji je bio relativno blizu publici. - kaže Janković
Prema njegovim rečima jedan od ljudi koji su bili zaslužni za otvaranje niškog aerodroma, bio i šef poslovinice JAT-a u Nišu.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Da li se zna koliko je putnika poletelo ka Beogradu te veceri na prvom komercijalnom letu '86?
ОдговориИзбришиKoliko znam let je bio rano ujutro sutradan, a veče ranije je doleteo avion.
ОдговориИзбришиZelim i da AirSerbia uskoro poleti iz Nisa ka Evropi
ОдговориИзбриши