PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

среда, 12. октобар 2016.

Večerašnji let Wizz Air-a podsetio na prvi komercijalni let JAT-a 12.oktobra 1986.godine

Wizz Air na liniji za Bazel; ilustraicija (foto arhiva Fly from Niš)
Upravo na današnji dan, pre 30 godina, nakon prepodnevnog veličanstvenog otvaranja aerodroma i specijalnog leta JAT-a iz Beograda sa zvanicama i novinarima, iste večeri pokrenut je i prvi zvanični komercijalni let Jugoslovenskog Aerotransporta upravo za glavni grad, avionom tipa DC-9 reg. oznake YU-AHU. Simbolično današnji večerašnji let Wizz Air-a iz/za Bazel podsetio nas je na taj prvi komercijalni let sa tek otvorenog aerodroma 1986.godine.

JAT na prvoj liniji do Beograda sa tek otvorenog aerodroma 12.10.1986.
(foto: Aerodrom Niš)

Kopilot Branko Janković u razgovorom sa
direktorom Aerodroma Niš Stanislavom Nikolićem
(foto: Aerodrom Niš)
Kopilot JAT-a u penziji Branko Janković Niški trebao je tog 12.oktobra da sa svojom posadom sleti u svoj rodni grad i bude taj koji će upriličiti otvaranje aerodroma. Sticajem okolnosti u Niš je tog dana poslata posada sa tada novim avionom u JAT-ovoj floti, dok je njegova posada sa kapetanom Ivanom Šajn u večernjim satima odradila prvi komercijalni let iz Niša do Beograda.

- Prvobitno smo bili planirani kapetan Šajn Ivan i ja da sa avionom DC-9 dođemo na otvaranje aerodroma. U poslednjem trenutku su promenili tip aviona pa je određen Boing 737-300 tada moderniji (nov) avion, jer je bio veliki broj gostiju i novinara na tom letu. - seća se Branko Janković Niški kopilot JAT-a u penziji



Avion tipa DC-9 prevozio je u prve putnike sa niškog aerodroma za Beograd, odakle su neki od njih hvatali dalje konekcije ka drugim svetskim destinacijama.
Prvi putnici ukrcavaju se u avion sa tek otvorenog aerodroma (foto: Aerodrom Niš)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Anegdota sa otvaranja aerodroma: JAT i niška registarska tablica

Gospodin Janković ispičao nam je i jednu anegdotu koju je čuo od dovitnjivog sugrađanina koji je simpatično prokomentarisao registraciju na avionu na samom otvaranju aerodroma 1986.godine.


Oznaka NI kod nosnog točka podsetila na Niš 
(foto: Aerodrom Niš)

- Boing 737 je bio parkiran blizu publike na platformi (samo je jedan konopac bio dovoljan da publiku razdvoji od aviona), i dok sam ja pokušavao da preskošim taj konopac i kroz publiku odem do zgrade, čujem komentar jednog Nišlije: ,, jebaga i nišku registraciju ima (NI),, ! Svi avioni imaju skraćenu registraciju npr.od YU-ANI na trupu ispred repa samo NI na vratanca nosnog točka koji je bio relativno blizu publici. - kaže Janković




Prema njegovim rečima jedan od ljudi koji su bili zaslužni za otvaranje niškog aerodroma, bio i šef poslovinice JAT-a u Nišu.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

3 коментара:

  1. Da li se zna koliko je putnika poletelo ka Beogradu te veceri na prvom komercijalnom letu '86?

    ОдговориИзбриши
  2. Koliko znam let je bio rano ujutro sutradan, a veče ranije je doleteo avion.

    ОдговориИзбриши
  3. Zelim i da AirSerbia uskoro poleti iz Nisa ka Evropi

    ОдговориИзбриши