PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

петак, 20. јануар 2017.

Kašnjenje ili otkazivanje leta - tema i dilema svakog putnika koji leti avionom

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Tokom ovo zimske sezone, na niškom aerodromu dešavalo se da u nekoliko navrata određeni letovim budu preusmereni, otkazani, pomereni za određeni vremenski period ili odrađeni preko alternativnog aerodroma usled loših vremenskih uslova. Tema i dilema svakog putnika u ovom slučaju je hoće li ipak imati svoj let ili ne, te da li će morati da potraži refundaciju novca i u kojim slučajevima.

Preusmereni letovi - iako za Niš nije uobičajeno da zbog loših meteo uslova dolazi do preusmerenja aviona, to se u par navrata tokom ove godine ipak desilo kada su avioni bili preusmereni na aerodrome u Beogradu i Sofiji odnosno vraćeni na početni aerodrom u Bratislavi. U slučaju preusmerenja avio-kompanija je dužna da svim putnicima obezbedi transfer do aerodroma na koji nije sletela odnosno da putnicima koji je čekaju na aerodromu odakle treba da poleti ponudi alternativno rešenje (transfer do alternativnog aerodroma i nastavak leta, pomeranje leta za kasniji vremenski interval dok se meteo uslovi ne poboljšaju, organizovanje vandrednog leta, pomeranja avio karte za neki od narednih letova sa aerodroma, obezbeđivanje hotelskog smeštaja sa obrokom).

Otkazani letovi - Putnicima kojima je uskraćeno ukrcavanje u avion protiv njihove volje ili im je let otkazan, avio-prevoznik je dužan da nadoknadi štetu u iznosu od 250 do 400 evra u zavisnosti od dužine leta i destinacije. Naknada od 250 evra u lokalnoj valuti važi za letove do 1.500 kilometara, a ona od 400 evra važi za letove duže od 1.500 kilometara unutar zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja, navodi se u Pravilniku o pravu putnika kod uskraćivanja ukrcavanja, otkazivanja i velikog kašnjenja letova. Putnicima kojima je uskraćeno ukrcavanje se nudi i vraćanje novca u roku od sedam dana, kao i preusmeravanje puta, prema sličnim uslovima prevoza. Prema Pravilniku, putnici koji se nisu ukrcali ili im je let otkazan, imaju pravo na besplatne obroke i osvežavajuća pića primerena vremenu čekanja, kao i na besplatan hotelski smeštaj, prevoz od aerodroma do mesta smeštaja, ali i dva besplatna telefonska poziva ili dve poruke putem telefona, faksa ili interneta. Šteta neće biti nadoknađena ukoliko su putnici obavešteni o otkazivanju leta najmanje dve nedelje pre polaska po redu letenja, kao ni u slučaju da avio-prevoznik dokaže da je let otkazan zbog vanrednih okolnosti koje nisu mogle da se izbegnu.

Pomereni letovi - iako iz raznoraznih razloga može da dođe do pomeranja leta za po nekoliko sati odnosno kašnjenja, dešava se da putnik, ako leti niskotarifnim avio-kompanijama, zbog toga izgubi konekciju preko aerodroma sa kojeg je planirao da se poveže do svog konačnog odredištai. U tom slučaju će na dan samog leta, ako ima u nekom drugom terminu, morati da ponovo kupi kartu ili ukoliko je let nekog drugog dana potražiti smeštaj kako bi sačeo svoj naredni let.

Let preko alternativnog aerodroma - u toku ove zimske sezone putnici koji iz Niša nisu mogli da polete ka svojim destinacijama zbog loših vremenskih uslova, aerodrom Niš je svim putnicima obezbedio u dogovoru sa avio-kompanijom transfer do alternativnog aerodroma u Sofiji. U ovakvom slučaju putnicima se nakon zvaničnog dogovora aerodroma i avio-kompanije nudi tranfer upravo do alternativnog aerodroma odakle nastavljaju svoj let ka planiranoj destinaciji. Aerodrom kao operater u dogovoru sa autobuskim prevoznikom obezbeđuje prevoz koji po putnike stiže ne duže od 2 sata od trenutka kada avio-kompanija objavi da je let preusmeren. Nakon ukrcavanja putnika i pravljenja spiska, autobus u roku od 30 minuta kreće ka alternativnom aerodromu odakle se putnici prepuštaju drugom aerodromskom operatoru koji ih sprovodi do aviona. Putnik koji svakako nije zadovoljan velikim kašnjenjem svog leta, raznorazne okolnosti, može u skladu sa evropskih zakonom da od avio-kompanija zahteva odštetu.

Više informacija o pravima putnika koji definiše Zakon o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju kao i obrazac za podnošenje reklamacije možete pronaći na ovde.

Tekst: A.P.
Fly from Niš

Нема коментара:

Постави коментар