Пређи на главни садржај

Konekcije - tema i dilema svakog putnika koji leti avionom

ilustracija (foto: Wizz Air; arpadfoldhazi.com)
Zahvaljujući letovima sa niškog aerodroma ka čak 10 destinacija, trenutno 9 destinacija u ponudi niskotarifnih avio-kompanija, širom Evrope, putnicima se pruža šansa da upravo preko tih aerodroma nastave svoj put do svoje konačne destinacije.

Ono što je dilema većine putnika koji hoće upravo preko Niša odnosno preko nekog drugog aerodroma do koje leti niskotarfna avio-kompanija da napravi konekciju je ta, da li su letovi kupuju posebno ili odvojeno? Odgovor je posebno. Niskotarifne avio-kompanije vode se politikom letenja od jedne do druge tačke bez daljih mogućnosti za nastavak leta ka konačnoj destinaciji. No, putnik ima pravo da na sopstvenu odgovornost, ukoliko to želi i za to postoji mogucnost, let iz Niša ili do Niša sam poveže ukoliko to dozvoljava vreme poletanja izmedju konekcionog i leta do krajnje destinacije koji ne sme da bude manji od 1 sata. Međutim, ukoliko iz se nekih razloga desi da Vaš let bude otkazan, ili na isti zakasnite, sami snosite odgovornost za izgubljen let odnosno nemate prava refundiranja izgubljene karte, te ćete biti primorani da izvršite kupovinu druge karte po verovatno višoj ceni za neki drugi period letenja. Pored toga, to podrazumeva i  dodatne troškova u vidu hotela i prevoza kako bi mogli realizovati zeljeni let.

Takođe, skrećemo pažnju svim putnicima da predvide vreme za predaju odnosno prijem prtljaga, kao i vreme potrebno za čekiranje odnosno sigurnosne kontrole za drugi let posebno u vremenu verskih i državnih praznika. Svim putnicima takođe savetujemo da se za svoj let prijave putem interneta (check-in online), sa uredno odštampanom kartom kako bi dobili na vremenu i izbegli dodatne troškove.

Sa druge strane,  najavljeno pokretanje linija do Ciriha od strane nacionalne avio-kompanije SWISS putniku se nudi prilika multisegment kupovine karte od Niša preko Ciriha pa do neke krajne destinacije širom sveta i obrnuto. U ovom slučaju za razliku od niskotarifnih avio-kompanija, avio-kompanija snosi odgovornost za eventualno propuštanje konekcije usled pomeranja ili otkaza leta.

Za kraj, važno je napomenuti dve stvari. Prvo, kupovina karata kod niskotarifnih avio-kompanija za let npr. od Niša do Berlina, pa onda od Berlina do Osla se neračuna kao konekcioni let već se kupuju pojedinačne karte za svaki let, kao što smo već napisali. Ono što takođe valja napomenuti je da putnik zapravo mora da prođe pasošku i carinsku kontoru i to kada sleti npr. u Berlin odnosno kada npr. iz Berlina leti za Oslo. Dakle to nije tranzit već posebna kupovina karata za koju se putnik odlučio. Sa druge strane, putnik koji ima vezanu kartu npr. Niš - Njujork(preko Ciriha) ide kroz tranzitnu zonu aerodroma i prati dalja upustva na aerodromu gde mu se gejt za taj svoj let nalazi.



Tekst:A.P., A.Đ.
Fly from Niš

Коментари

  1. Mene zanima, posto planiram let iz Nisa do Milana a zatim do Madrida pa na Kanarska ostrva odatle, sve preko ryanaira, kako moze da ukoliko oni otkazu neki let, taj novac ne bude refundiran i da ja kao putnik snosim troskove? Mislim to je potpuno nelogicno. Ok ako zakasnis i ostalo ne daj Boze ali ukoliko aviokompanija otkaze let, oni moraju refundirati taj novac, a meni ostaje glavobolja resavanja drugog leta da bi se put realizovao.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - APRIL / MAJ 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom aprila i maja meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) April / Maj Ryanair 12,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) April / Maj Ryanair 20,91€ / 19,99€ Malta(MLA) April / Maj Ryanair 21,99€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 21,79€ / 32,65€ Bazel Miluz(MLH) April / Maj Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) April / Maj Wizz Air 2939 RSD / 4109 RSD Memingen(FMM) April / Maj Wizz Air 3289 RSD / 2349 RSD Malme(MMX)

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - MART / APRIL 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom marta i aprila meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Mart / April Ryanair 9,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) Mart / April Ryanair 14,99€ / 19,99€ Malta(MLA) Mart / April Ryanair 19,97€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 25,19€ / 37,09€ Bazel Miluz(MLH) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) Mart / April Wizz Air 2939 RSD / 3519 RSD Memingen(FMM) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 3519 RSD Malm

Pariz, Oslo, Cirih, Berlin samo su neke od potencijalnih destinacija iz Niša (mapa)

ilustracija (foto: Fly from Niš) Aerodrom "Konstantin Veliki" u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno budućim avio-kompanija koje su zainteresovane da prošire mrežu sa novim i ranijim destinacijama iz Niša. Pariz, Oslo, Cirih, Berlin su samo neke od velikog broja neopsluženih ruta sa niškog aerodroma. Nedavno je direktor niške vazdušne luke Dušan Knežević, gostujući na " Niškoj televiziji ", izjavio da postoji interesovanje avio-kompanija za letove iz Niša i da po tom pitanju se radi svakodnevno. S tim u vezi i razvoj aerodroma kroz proširivanje kapaciteta ide da se pre svega putnicima omogući bolji komfor i ugodjaj dok borave na Aerodromu, ali i da se u narednom periodu istovremeno može opslužiti 5 aviona.  - Cilj Aerodroma jeste otvaranje baze jedne avio-kompanije, jer nam to donosi benefite. Baziranje aviona znači veći broj putnika i destinacija. Niskotarifne avio-kompanije imaju praksu da baziraju dva aviona, što znači 35 do 40 nedeljnih le