ilustracija (foto: Wizz Air; arpadfoldhazi.com) |
Ono što je dilema većine putnika koji hoće upravo preko Niša odnosno preko nekog drugog aerodroma do koje leti niskotarfna avio-kompanija da napravi konekciju je ta, da li su letovi kupuju posebno ili odvojeno? Odgovor je posebno. Niskotarifne avio-kompanije vode se politikom letenja od jedne do druge tačke bez daljih mogućnosti za nastavak leta ka konačnoj destinaciji. No, putnik ima pravo da na sopstvenu odgovornost, ukoliko to želi i za to postoji mogucnost, let iz Niša ili do Niša sam poveže ukoliko to dozvoljava vreme poletanja izmedju konekcionog i leta do krajnje destinacije koji ne sme da bude manji od 1 sata. Međutim, ukoliko iz se nekih razloga desi da Vaš let bude otkazan, ili na isti zakasnite, sami snosite odgovornost za izgubljen let odnosno nemate prava refundiranja izgubljene karte, te ćete biti primorani da izvršite kupovinu druge karte po verovatno višoj ceni za neki drugi period letenja. Pored toga, to podrazumeva i dodatne troškova u vidu hotela i prevoza kako bi mogli realizovati zeljeni let.
Takođe, skrećemo pažnju svim putnicima da predvide vreme za predaju odnosno prijem prtljaga, kao i vreme potrebno za čekiranje odnosno sigurnosne kontrole za drugi let posebno u vremenu verskih i državnih praznika. Svim putnicima takođe savetujemo da se za svoj let prijave putem interneta (check-in online), sa uredno odštampanom kartom kako bi dobili na vremenu i izbegli dodatne troškove.
Sa druge strane, najavljeno pokretanje linija do Ciriha od strane nacionalne avio-kompanije SWISS putniku se nudi prilika multisegment kupovine karte od Niša preko Ciriha pa do neke krajne destinacije širom sveta i obrnuto. U ovom slučaju za razliku od niskotarifnih avio-kompanija, avio-kompanija snosi odgovornost za eventualno propuštanje konekcije usled pomeranja ili otkaza leta.
Za kraj, važno je napomenuti dve stvari. Prvo, kupovina karata kod niskotarifnih avio-kompanija za let npr. od Niša do Berlina, pa onda od Berlina do Osla se neračuna kao konekcioni let već se kupuju pojedinačne karte za svaki let, kao što smo već napisali. Ono što takođe valja napomenuti je da putnik zapravo mora da prođe pasošku i carinsku kontoru i to kada sleti npr. u Berlin odnosno kada npr. iz Berlina leti za Oslo. Dakle to nije tranzit već posebna kupovina karata za koju se putnik odlučio. Sa druge strane, putnik koji ima vezanu kartu npr. Niš - Njujork(preko Ciriha) ide kroz tranzitnu zonu aerodroma i prati dalja upustva na aerodromu gde mu se gejt za taj svoj let nalazi.
Tekst:A.P., A.Đ.
Fly from Niš
Mene zanima, posto planiram let iz Nisa do Milana a zatim do Madrida pa na Kanarska ostrva odatle, sve preko ryanaira, kako moze da ukoliko oni otkazu neki let, taj novac ne bude refundiran i da ja kao putnik snosim troskove? Mislim to je potpuno nelogicno. Ok ako zakasnis i ostalo ne daj Boze ali ukoliko aviokompanija otkaze let, oni moraju refundirati taj novac, a meni ostaje glavobolja resavanja drugog leta da bi se put realizovao.
ОдговориИзбриши