Пређи на главни садржај

Konekcije - tema i dilema svakog putnika koji leti avionom

ilustracija (foto: Wizz Air; arpadfoldhazi.com)
Zahvaljujući letovima sa niškog aerodroma ka čak 10 destinacija, trenutno 9 destinacija u ponudi niskotarifnih avio-kompanija, širom Evrope, putnicima se pruža šansa da upravo preko tih aerodroma nastave svoj put do svoje konačne destinacije.

Ono što je dilema većine putnika koji hoće upravo preko Niša odnosno preko nekog drugog aerodroma do koje leti niskotarfna avio-kompanija da napravi konekciju je ta, da li su letovi kupuju posebno ili odvojeno? Odgovor je posebno. Niskotarifne avio-kompanije vode se politikom letenja od jedne do druge tačke bez daljih mogućnosti za nastavak leta ka konačnoj destinaciji. No, putnik ima pravo da na sopstvenu odgovornost, ukoliko to želi i za to postoji mogucnost, let iz Niša ili do Niša sam poveže ukoliko to dozvoljava vreme poletanja izmedju konekcionog i leta do krajnje destinacije koji ne sme da bude manji od 1 sata. Međutim, ukoliko iz se nekih razloga desi da Vaš let bude otkazan, ili na isti zakasnite, sami snosite odgovornost za izgubljen let odnosno nemate prava refundiranja izgubljene karte, te ćete biti primorani da izvršite kupovinu druge karte po verovatno višoj ceni za neki drugi period letenja. Pored toga, to podrazumeva i  dodatne troškova u vidu hotela i prevoza kako bi mogli realizovati zeljeni let.

Takođe, skrećemo pažnju svim putnicima da predvide vreme za predaju odnosno prijem prtljaga, kao i vreme potrebno za čekiranje odnosno sigurnosne kontrole za drugi let posebno u vremenu verskih i državnih praznika. Svim putnicima takođe savetujemo da se za svoj let prijave putem interneta (check-in online), sa uredno odštampanom kartom kako bi dobili na vremenu i izbegli dodatne troškove.

Sa druge strane,  najavljeno pokretanje linija do Ciriha od strane nacionalne avio-kompanije SWISS putniku se nudi prilika multisegment kupovine karte od Niša preko Ciriha pa do neke krajne destinacije širom sveta i obrnuto. U ovom slučaju za razliku od niskotarifnih avio-kompanija, avio-kompanija snosi odgovornost za eventualno propuštanje konekcije usled pomeranja ili otkaza leta.

Za kraj, važno je napomenuti dve stvari. Prvo, kupovina karata kod niskotarifnih avio-kompanija za let npr. od Niša do Berlina, pa onda od Berlina do Osla se neračuna kao konekcioni let već se kupuju pojedinačne karte za svaki let, kao što smo već napisali. Ono što takođe valja napomenuti je da putnik zapravo mora da prođe pasošku i carinsku kontoru i to kada sleti npr. u Berlin odnosno kada npr. iz Berlina leti za Oslo. Dakle to nije tranzit već posebna kupovina karata za koju se putnik odlučio. Sa druge strane, putnik koji ima vezanu kartu npr. Niš - Njujork(preko Ciriha) ide kroz tranzitnu zonu aerodroma i prati dalja upustva na aerodromu gde mu se gejt za taj svoj let nalazi.



Tekst:A.P., A.Đ.
Fly from Niš

Коментари

  1. Mene zanima, posto planiram let iz Nisa do Milana a zatim do Madrida pa na Kanarska ostrva odatle, sve preko ryanaira, kako moze da ukoliko oni otkazu neki let, taj novac ne bude refundiran i da ja kao putnik snosim troskove? Mislim to je potpuno nelogicno. Ok ako zakasnis i ostalo ne daj Boze ali ukoliko aviokompanija otkaze let, oni moraju refundirati taj novac, a meni ostaje glavobolja resavanja drugog leta da bi se put realizovao.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let