Пређи на главни садржај

Do kraja godine se očekuje više od 30.000 putnika

Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini, osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000 putnika godišnje.
 
Niskobudžetna kompanija Viz er najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva)

On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela. 
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.

Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.

2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja
(foto: Aerodrom Niš)
Međutim, Đurđanović napominje da iako je niški aerodrom međunarodni aerodrom koji ispunjava potrebne standarde bezbednosti, oprema dotrajala i da je treba obnavljati kupovinom savremenije opreme.
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.

Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš)
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske zgrade. 
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5 kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima, lako zatvara.

Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način. 

On očekuje povećanje broja čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50 letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.


Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team

Коментари

Популарни постови са овог блога

[PINK PETAK] Nikad jeftiniji letovi Wizz-a iz Niša! Već od 13,78€

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Mađarski niskotarifni avio-prevoznik Wizz Air u okviru svoje akcije crni petak ("Pink petak") koja će trajati 3 dana nudi popust na određene destinacije iz svoje ponude od 30% na avio-karte. Wizz Air je u ovu promotivnu ponudu uvrstio sve destinacije iz Niša. Promotivna "Pink petak" akcija traje 3 dana od 26. do 28. novembra i putnici koji u ovom periodu žele da kupe karte iz Niša mogu to da urade po ceni već od 13,78€ koliko košta karta do Memingena ili Bazel Miluza. Ukoliko se opredelite da letite do Bratislave (od 16.12.2025.) cena karte se kreće već od 15,99€ ili ukoliko je vaša destinacija Dortmund (od 05.01.2026.) cena karte se kreće već od 17,48€. Promotivna akcija tokom ova tri dana obuhvata period letenja od 01. decembra do 26. marta naredne godine. Karte se mogu kupiti već sada preko zvaničnog sajta avio-kompanije , turističkih agencija širom Srbije kao i na šalteru za prodaju karata na Aerodromu Konstantin Veliki (no...

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2025 / JANUAR 2026

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembar 2025. i januar 2026. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 16,99€ / 19,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 14,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 1839 RSD / 1839 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 1839 RSD / 1839 RSD Dortmund(DTM)* Ja...

[MAPA] Zatvorena petlja "Niš-sever" iz pravca Beograda. Putnicima na raspolaganju alternativni putni pravci.

(printscreen putevi-srbije.rs) Danas u 13 časova započeti su radovi na rehabilitaciji mosta petlje "Niš-sever" koja će biti zatvorena za saobraćaj do 14. januara naredne godine.Putnici koji dolaze iz severnih i juznih krajeva Srbije i regiona moraće da preko alternativnih putnih pravaca dodju na Aerodrom Niš. Ovo je vrlo važno za sve putnike koji se iz severnih i južnih krajeva Srbije upućuju ka niškom aerodromu "Konstantin Veliki". Tokom izvođenja radova na mostu nije moguće koristi petlju "Niš-sever" iz pravca Beograda odnosno Vranja. Na petlji Niš sever biće moguće isključenje iz pravca Pirota, kao i uključenje na auto-put u smeru ka Beogradu. Za saobraćaj će biti zatvoreno isključenje na petlji Niš sever iz pravca Beograda, kao i uključenje na auto-put u smeru ka Pirotu, i zaustavna saobraćajna traka u zoni stubova mosta u smeru ka petlji Trupale, dok će se saobraćaj odvijati voznom i preticajnom saobraćajnom trakom. Za sve koji dolaze sa ...

[CENOVNI PREGLED] Posetite tradicionalne božične markete avionom iz Niša

Duh praznika avionom iz Niša (ilustracija, foto: freepik.com) Tradicionalni božićni marketi na velikim gradskim trgovima svake godine širom Evrope se održavaju u periodu od kraja novembra pa do sredine januara. Ovo je prava prilika da pored turističke posete destinacija posetite i njihove božićne markete i osetite duh praznika u tim gradovima. Ove zimske sezone putnici iz Niša moćiće da obiđu markete u Bazelu, Miluzu, Beču, Minhenu, Frankfurtu, Kelnu i Ljubljani. Od 16.12. će moći da posete i božićni market u Bratislavi. U nastavku pogledajte tabelarni prikaz destinacija sa terminima održavanja ove manifestacije i početne cene avio-karata. Destinacija Period Dan Avio-kompanija Cena već od Bazel Miluz(MLH) 27.11. - 23.12. -234-67 Wizz Air 1839 RSD Memingen-Minhen(FMM) 24.11. - 2...

Zašto nema linije za Malme? Pitanje koje se postavlja dve godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Malme je bio jedna od prvih linija Wizz Air-a koji je juna 2015. godine pokrenuo sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki". Iako je ova linija pokretana dva puta, konačno je prestala da postoji oktobra 2023. godine. Mnogi naši čitaoci i danas su nezadovoljni odlukom avio-kompanije kako je moguće da se ovako jedna po njima isplativa linija ugasi. Još jednom ćemo podsetiti ovim putem naše čitaoce u vezi odgovora koji su kolege sa portala "Južne Vesti" dobili od Wizz Air kada je odlučeno da se ona povuče iz sistema. - Wizz Air kontinuirano prati performanse svojih ruta kako bi omogućio da najpopularnije destinacije imaju najniže moguće cene karata. Kao što je uobičajena praksa u vazduhoplovnoj industriji, Wizz Air optimizuje svoju mrežu na osnovu rezultata ovih pregleda, tako da će ruta Niš – Malme biti ukinuta. Nastavljamo da pratimo ponudu i potražnju na tržištu kako bismo mogli da ponudimo najbolje opcije putovanja našim putnicim...