Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma |
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini,
osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog
saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa
odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000
putnika godišnje.
Niskobudžetna kompanija Viz er
najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i
Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva) |
On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela.
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.
Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.
2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja (foto: Aerodrom Niš) |
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti
vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i
opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje
prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima
odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa
dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je
aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.
Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).
Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš) |
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne
zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu
proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga
i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom
kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i
povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske
zgrade.
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5
kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina
pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema
za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude
spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u
besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima,
lako zatvara.
Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način.
Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način.
On očekuje povećanje broja
čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije
koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu
luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50
letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi
posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.
Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team
Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team
Коментари
Постави коментар