Пређи на главни садржај

Do kraja godine se očekuje više od 30.000 putnika

Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini, osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000 putnika godišnje.
 
Niskobudžetna kompanija Viz er najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva)

On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela. 
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.

Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.

2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja
(foto: Aerodrom Niš)
Međutim, Đurđanović napominje da iako je niški aerodrom međunarodni aerodrom koji ispunjava potrebne standarde bezbednosti, oprema dotrajala i da je treba obnavljati kupovinom savremenije opreme.
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.

Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš)
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske zgrade. 
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5 kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima, lako zatvara.

Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način. 

On očekuje povećanje broja čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50 letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.


Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let