PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

петак, 23. јануар 2015.

Do kraja godine se očekuje više od 30.000 putnika

Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini, osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000 putnika godišnje.
 
Niskobudžetna kompanija Viz er najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva)

On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela. 
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.

Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.

2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja
(foto: Aerodrom Niš)
Međutim, Đurđanović napominje da iako je niški aerodrom međunarodni aerodrom koji ispunjava potrebne standarde bezbednosti, oprema dotrajala i da je treba obnavljati kupovinom savremenije opreme.
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.

Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš)
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske zgrade. 
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5 kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima, lako zatvara.

Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način. 

On očekuje povećanje broja čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50 letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.


Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team

Нема коментара:

Постави коментар