Gostujući na RTV Belle Amie, direktor Turističke Organizacije Niš, Uroš Parlić istakao da je uspostavljenje letova Wizz Air-a iz Niša veoma značajno za dalji razvoj turizma i da je ovo prvi put da grad ne subvencioniše letove.
-,,Ono što je važno, a što sam dobio priznanje i od gospodina Stivensona, izvršnog potpredsednika Wizz Air, da sve što smo u prezentaciji stavili o niškom aerodromu kada smo prvi put započeli pregovore početkom marta meseca prošle godine, sve se pokazalo kao tačnim, što smo mi u samom startu njima rekli da su podaci o broju potencijalnih uzeti iz proverenih izvora."- rekao je Parlić
On je u razgovoru rekao da se nisu baš bazirali na potencijalu niške privrede, ali je istakao da se veliki broj putnika upravo očekuje iz inostranstva. U narednom periodu treba očekivati i treću destinaciju Minhen odnosno Memingem.
-,,Ono što je bilo bitno ima i jedna treća linija koja je u startu bila u priči, kao potenijalno dobro tržište, to je Minhen odnosno pored Minhena, Memingem. Ja sam juče baš pitao ljude iz Wizz Air-a, zašto su se izmedju Malme-a i Memingema prvo odlučili za Malme, rečeno mi je da oni imaju svoju vrlo dobru obradu podataka odnosno broj poseta sajtu Wizz Air-a na temu letova iz Niša, gde su oni statistički utvrdili da se mnogo više ljudi interesuje iz Skandinavije." - ističe Uroš Parlić
Parlić je dodao da sve što je Wizz Air tražio, ispunjeno zahvaljujući dobroj saradnji aerodroma Niš, grada i Ministarstva saobraćaja. On je istakao da će i Air Serbia uskoro leteti iz Niša, zato što Niš dalje vrlo povoljne uslove, koja će komercijalno razmišljati i uvesti neku novu destinaciju. Za par godina aerodrom očekuje i proširenje svojih kapaciteta odnosno proširenje terminala. Grad Niš ne subvencioniše ove letove, i podeljen je rizik izmedju Wizz Air-a, Grada Niša i aerodroma. Parlić očekuje da če i druge low cost kompanije leteti iz Niša, upravo zbog povoljnosti uslova koji aerodrom nudi.
Turističku organizaciju Niš u narednom periodu očekuje rad na promociji najavljenih letova.
-,,Mi smo preuzeli obavezu u prezentaciji i procesu pregovanja sa Wizz Air-om da radimo promociju letova iz Niša u Centralnoj i Jugoistočnoj Srbiji, pa čak i u severnom delu." - kaže Parlić
Govoreći o čarter letovima direktor TON-a je rekao da Niš ima malo turoperatera, i da ih u Beogradu ima najviše. On očekuje da će ti veliki turoperatire uspostaviti odredjene čartere iz Niša. Ruski turoperateri su krenuli da rade čartere do Niša, i rekao je da očekuje da će ih biti i u narednom periodu.
Postoji namera da se i ostale opštine uključe u razvoj niškog aerodroma.
-,,Niški aerodrom nakon početka operacija juna meseca će imati puno pravo, i ja verujem da će tako i biti, da opština Kuršumlija sa Prolom Banjom i Lukovskom Banjom i Sokobanja i Vrnjačka Banja, i sve te gravitirajuće opštine Nišu odnosno aerodromu, morati na neki način da malo participiraju , da pomognu niški aerodrom nekakvom subvencijom, članarinom, ili nekakvim iznosom , do trenutka dok niški aerodrom ne postane profitabilan. To sad radi Grad Niš, jer je Nišu to u interesu. Za svaku tu destinaciju par stotina hiljada dinara ili 10 hiljada evra nije ništa strašno ili neki preveliki iznos za takvu opštinu, ako imamo u vidu šta će sve njima omogućiti niški aerodrom. Doći iz Moskve do Vrnjačke Banje ili do Prolom Banje je sada vrlo komplikovano, radom niškog aerodroma to će biti dva i po do tri sata." - kaže Uroš Parlić
Govoreći o cenama avio-karata, direktor TON-a istakao je da su cene karata vrlo povoljne. Za 80-tak evra koliko je potrebno za povratnu kartu do Malme-a višestruko isplativije od eventulne kombinacije putovanja autobusom. On je napomenuo da je ovo i za sam Nišville džez festival izuzetno lepa prilika za promociju po Skandinaviji.
Postoji mogućnost da se i treća linije ka Nemačkoj uspostavi do kraja 2015.godine, koja će zavisiti od njohovog kapaciteta po pitanju broja aviona, direktor TON-a, Uroš Parlić veruje da će Wizz Air otvoriti svoju bazu u Nišu naredne godine, što će značiti otvaranje i novih destinacija.
-,,Nova linija ka Nemačkoj će zavisiti od operativnih mogućnosti Wizz Air-a da u skladu sa kapacitetima svoje flote pokriju još tu jednu liniju. Nakon toga, nakon tri linije, sledeća faza je baza u Nišu. Četvrta linija će značiti da avion mora da stalno "sedi" u Nišu. Ja verujem da će toga biti, ako ne do kraja godine, onda početkom naredne." - rekao je Parlić, direktor Turističke Organizacije Niš
Na pitanje gledaoca, zašto nema linije za Beč, direktor Parlić ističe da im je Beč bio na prvom mestu, ali da Beč ima najteže uslove za low cost kompanije, štićeći na taj nacin svoju nacionalnu kompaniju. Wizz Air razmišlja o liniji za Bratislavu, koju je grad predložio kao alternativu na samo 40km od Beča. Direktor TON-a rekao je da Air Serbia upravo razmišlja o Beču, ali i Cirihu. Što se tiče Francuske, direktor TON-a je rekao da će se malo sa tim sačekati i da to zavisi od Wizz Air-a.
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie
Koliko su karte prodane za prvi let recimo za Bazel?180 sedista ima u A320 znaci da moraju biti preko 100 karte prodane da bih se linija izplatila ili kako to ide?Hvala
ОдговориИзбришиTaj podatak nemamo, ali prodaje karata je jako pozitivna.
ИзбришиRecimo za 3 jul iz Bazela karta je sada 160€! Let je prvo trebao biti u 9 h ujutru sada je u 16:30h. Ja sam za taj dan kupio 6 karte. Nadam se da su ostale 174 karte vec skoro prodane! :-)
ИзбришиDa li je u planu da neka avio kompanija uspostavi liniju Nis-Bec?
ОдговориИзбришиPise u tekstu,
Избриши"Direktor TON-a rekao je da Air Serbia uprava razmišlja o Beču, ali i Cirihu."
100 prodatih karata nije dovoljno kako bi linija bila profitabilna, ako se uzme u obzir biznis-model odnosno tarifna struktura Wizz-a. Naime, kao veran putnik te kompanije koji je kupovao veliki broj karata, mogu otpriliki predvideti tarife. Polazim od toga da u tarifama po 20, 25, 30 i 40 € ima po 5 do 7 mesta po letu, a od 50 € i vise (50, 60, 70...190, 200) po 10 mesta, onda po toj racunici treba oko 130 putnika (oko 13.000 €), kako bi se presao prag profitabilnosti. To su nekih 75 odsto putnicke kabine (=Cabin Load Factor). U tu racunicu nisu ukljuceni dodatni prihodi kojih generise kompanija na osnovu doplate za prtljag, prodaje tokom leta (Wizz Café i Boutique) i ostalih taksi. Isto tako nije ukljucena razlika u ceni na osnovu clanstva u Xclusive-Club-u (10-20€ popust po karti), ali polazim od toga da se i jedna i druga pozicija mogu prebiti, tako da na kraju ostaje tih 75 odsto.
ОдговориИзбришиMoja racunica ne znaci, da tih karata po odredjenoj ceni ima na svakom letu, jer cena raste ako je potraznja velika. Tako cena karte u jednom pravcu moze biti i daleko veca od predvidjenih 200 € po pravcu, ali isto tako moze doci do povecanja "jeftinih" mesta, kao sto je vec jednom bio slucaj na liniji za Bazel. Prvo je karta bila na nekih 130 € a onda par dana kasnije 80 €.
Ako se sve to uzme u obzir, onda prodaja na linija za Bazel ide jako dobro. Prvi let iz Bazela za Nis je popunjen oko 75 odsto a i ostali letovi MLH-INI tokom jula se krecu u dobrom pravcu. U kontra-smeru je jul dosta losiji ali se zato avgust pokazuje kao jako dobar mesec. To pokazuje, da se potraznja na Wizz-ovim letovima generise prvenstveno iz dijaspore a da se "domace" trziste tek treba razraditi. Naravno, sve ovo je moje licno misljenje. Ukoliko neko ima primedbu ili drugo misljenje, izvolite i ucestvujte u diskusiji! ;)
Na kraju zelim da ukazem na gresku koju gospodin iz TON-a ima: Cetvrti let ne znaci da ce avion morati "spavati" u Nisu, te da ce se otvoriti baza. Postoje destinacije koje imaju mnogo vise linija a da nisu baza. Medjutim, polazeci od jeftinih troskova parkiranja (do 4 sata se ne naplacuje 1,5€ po toni) to bi se moglo desiti.