(foto: fejsbuk stranica Aviogenex-a) |
Prema pisanju Tanjug-a, predstavnici srpskog čarter avioprevoznika
Aviogeneks koji je od početka prošle godine prizemljen, traže od države
da preuzme to preduzeće kako bi moglo da bude privatizovano, jer, kako
tvrde, zainteresovanih kupaca ima.
Avigeneks je zavisno preduzeće društvene firme "Internešnal CG" (ICG) odnosno kćerke firme bivšeg Generaleksporta (Geneksa).
Firma ICG je ranije preuzela dugove Geneksa i sve njegove firme, između ostalih i Aviogeneks, koji još nije privatizovan. Geneks je u svom sastavu imao mnoga preduzeća, poput Jugotursa, Geneks apartmana, hotela...
Za Aviogeneks se, kako kažu u tom preduzeću, interesuju četiri strane firme - iz Švajcarske, Rusije, Dubajia i Južnoafričke Republike, ali ta domaća čarter aviokompanija ne može da bude privatizovana zbog nerešenog pravnog statusa.
Avigeneks je zavisno preduzeće društvene firme "Internešnal CG" (ICG) odnosno kćerke firme bivšeg Generaleksporta (Geneksa).
Firma ICG je ranije preuzela dugove Geneksa i sve njegove firme, između ostalih i Aviogeneks, koji još nije privatizovan. Geneks je u svom sastavu imao mnoga preduzeća, poput Jugotursa, Geneks apartmana, hotela...
Za Aviogeneks se, kako kažu u tom preduzeću, interesuju četiri strane firme - iz Švajcarske, Rusije, Dubajia i Južnoafričke Republike, ali ta domaća čarter aviokompanija ne može da bude privatizovana zbog nerešenog pravnog statusa.
Radoslav Despotović, predsednik Sindikata letača, mehaničara i vazdušnog osoblja Aviogenex-a (foto:Tanjug) |
Aviogeneks ne leti od februara 2014. godine, a zbog teške materijalne situacije ta firma nije uspela da dobije dozvolu od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, uprkos tome što ima zahteve za letovima iz Evrope i Afrike.
Dug
tog avioprevoznika iznosi 500.000 evra, za korišćenje prostora na
beogradskom aerodromu Nikola Tesla i za Dunav osiguranje, koje mora da
plaća iako ne leti.
Aviogeneks ima jedan avion B737-200, star 26 godina ali u dobrom stanju i, kako kažu u tom preduzeću, može da leti na evropskim i drugim rutama.
Aviogeneks ima jedan avion B737-200, star 26 godina ali u dobrom stanju i, kako kažu u tom preduzeću, može da leti na evropskim i drugim rutama.
"Sada smo u situaciji da nismo ni na nebu ni na zemlji", rekao je Tanjugu predsednik Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogeneksa Radoslav Despotović navodeći da se stiče utisak da "država želi da otera Aviogeneks u stečaj da ne bi bili konkurentni", rekao je on.
Prema njegovim rečima, za Aviogeneks je trenutno najzainteresovanija švajcarska firma koja nudi projekat za niški aerodrom i njihovi predstavnici su već tri puta bili u Nišu.
"Posetili su aerodrom u Nišu, hoće da ulože u terminale i zgrade koje bi se proširile. Tu bi se formirao kargo terminal pošto hoće, pored putnika, da prevoze i robu, tako da perspektiva postoji, ne vidim zašto se to ne bi sprovelo", kazao je Despotović.
Kako objašnjava, Aviogeneks se prijavio na javni poziv vlade za privatizaciju državnih preduzeća koji je obuhvatio 502 firme i čeka odgovor, ali je problem što je taj avioprevoznik, koji postoji već 46 godina, zavisna firma društvenog preduzeća ICG, predviđenog za stečaj, s obzirom da nema nijednog zaposlenog.
"Država želi da sprovede stečaj ICG i da Aviogeneks uvuče u stečaj, što za nas najverovatnije znači gašenje. Ako bismo se mi prodavali - zašto ne bi pre stečaja, a ako bi se prodavali iz stečaja - to bi bilo komplikovano jer bi morali da se namire poverioci i onda šta bi ostalo za prodaju", naglasio je Despotović.
On je podsetio da
je taj avioprevoznik godinama unazad uspešno sarađivao s mnogim
agencija, na primer da je sa Kontikijem i Argusom leteo za Grčku i
Egipat.
"Trebalo bi da se odvojimo od ICG -a, ali država nije uspela da sprovede svoje odluke donete 2011. i 2013. da nas preuzme. Tako bismo se odvojili od firme koja je bez posla i budućnosti. Mi nismo subjekt privatizacije već ICG i zato nemamo mogućnost da se prodamo", istakao je Despotović.
Za ICG je neizvodljivo da se proda, jer ne može da se sprovede tender, pošto to preduzeće nema upravni odbor niti direktora, koji je dao ostavku.
"Zaglavljena je priča, više puta smo kontaktirali Ministarstvo privrede i Agenciju zaprivatizaciju da reši problem, ali oni to odlažu govoreći da će biti donet model privatizacije za ICG, ali Aviogeneks se tu ne spominje, pa nije jasno da li možemo da budemo privatizaovani kao zavisno društvo ICG ili ne", objasnio je Despotović.
On kaže da Aviogeneks očekuje da država preuzme od ICG - a 100 odsto vlasništva nad Aviogeneksom, pa onda da se proda taj avioprevoznik, s obzirom da su pomenute strane zainteresovane firme podnele prijave, ali država ih ne poziva da vidi šta nude.
Aviogenks ima 37 visokostručnih radnika sa potrebnim licencama i skupim školovanjem i šteta je da takav kadar propadne, smatra on.
"Problem je što ne možemo više sami, potrebna je investicija", rekao je Despotović ističući da Aviogeneks nije bila gubitaška firma već da se sam izdržavao skoro pola veka i radio za Jat svake godine, redovno plaćao poreze i izmirivao druge obaveze.
V.d. direktor Aviogeneksa Bojan Nikolić je rekao Tanjugu da je aranžman koji je Etihad napravio sa državom dobar i da bi jedno od rešenja moglo da bude da Aviogeneks nastavi da posluje pri Etihadu kao pomoć Er Srbiji, kojoj bi svoj avion stavili na raspolaganje.
Izvor: Tanjug
Drzava je jedini krivac,jer ne postuje obecanje svoje,i da slucajno ne bude konkurencija Etihadu
ОдговориИзбриши.Nikad niko iz Aviogenex-a nije rekao da je Etihad kriv za njihovo propadanje,vec iskljucivo drzava.A drzava je ta koja ne dozvoljava nikakvu (pa cak i beznacajnu) konkurenciju Etihadu.
ОдговориИзбришиDrzava muti vodu i pravi se pametna,a sve sami nesposobnjakovici i lezilebovici,samo bi da gase firme
ОдговориИзбришиZaboravlja se da je sudbinu Aviogeneksa bilo moguce i trebalo resiti mnogo pre dolaska Etihada.Ali drzava to nije smela dozvoliti iz jednostavnog razloga ako bi se AGX privatizovao pre JAT-a,onda bi to moglo znaciti kraj Jata.Jel sta bi bilo ako bi se nasao neki Etihad da preuzme AGX,drzava bi izgubila nacionalnog avioprevoznika.E zato je drzava u obavezi da pomogne AGX-u,jer su iskljucivo krivicom drzave dospeli u ovakvu situaciju.Da ne pricam o lopovskoj prodaji titovih aviona b727,koji su bili mozda najbolji u svetu tog tipa,a neki od njih i dalje lete,a prodati su u bescenje!!!
ОдговориИзбришиShvatite da je Aviogenex bio neprikosnoveni lider u ovom delu evrope po svim merilima,cak i kad je imao ruske avione.Nikad na budzetu i teretu drzave.Ovaj avion je toliko popularan u evropi zato sto je jedini tog tipa koji jos leti.Pogledajte ana aviogenex FB stranici,kakve komentare su ostavljali oni koji su se vozili ne pitajuci za cenu.Ali to sad nema ko marketinski da pokrene.A vi vajni kriticari AGX-a,izadjite iz etihadove ljusture i procitajte malo istoriju AGX.Etihad nije ni postojao,kad je AGX gospodario ovim delom neba.
ОдговориИзбришиZanimljivo je videti koliko neznanja ima ovde. Aviogenex je bio neko i nesto dok je bilo velike države i turizma na velikoj jadranskoj obali a da se ne lažemo vlasnik je bio Genex kome se moglo da ima sta želi kad je izvozio, znate već šta nesvrstanoj i drugoj "braći". U maloj i siromašnoj zemlji nema opstanka, čak i sve ove priče oko "posla" u Nišu su samo san nekih ljudi koji nemaju predstavu koliko to košta. Ako ne verujete pitajte Kon Tiki kako je prošao kad se neko zaigrao i sludeo željom da ima redovnog prevoznika. Avio genex je je doveden u ovo stanje zaboravom svih. Nemoguće je preživeti samo od letnje sezone koja traje 3-4 meseca. Poslove čarter prevoznika uglavnom su preuzele niskotarifne kompanije.
ОдговориИзбриши