Пређи на главни садржај

Aviogenex čeka da ga preuzme država


(foto: fejsbuk stranica Aviogenex-a)
Prema pisanju Tanjug-a, predstavnici srpskog čarter avioprevoznika Aviogeneks koji je od početka prošle godine prizemljen, traže od države da preuzme to preduzeće kako bi moglo da bude privatizovano, jer, kako tvrde, zainteresovanih kupaca ima.

Avigeneks je zavisno preduzeće društvene firme "Internešnal CG" (ICG) odnosno kćerke firme bivšeg Generaleksporta (Geneksa).
Firma ICG je ranije preuzela dugove Geneksa i sve njegove firme, između ostalih i Aviogeneks, koji još nije privatizovan. Geneks je u svom sastavu imao mnoga preduzeća, poput Jugotursa, Geneks apartmana, hotela...

Za Aviogeneks se, kako kažu u tom preduzeću, interesuju četiri strane firme - iz Švajcarske, Rusije, Dubajia i Južnoafričke Republike, ali ta domaća čarter aviokompanija ne može da bude privatizovana zbog nerešenog pravnog statusa.
Radoslav Despotović,
predsednik Sindikata letača, mehaničara
i vazdušnog osoblja Aviogenex-a (foto:Tanjug)
 

Aviogeneks ne leti od februara 2014. godine, a zbog teške materijalne situacije ta firma nije uspela da dobije dozvolu od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, uprkos tome što ima zahteve za letovima iz Evrope i Afrike.
 
Dug tog avioprevoznika iznosi 500.000 evra, za korišćenje prostora na beogradskom aerodromu Nikola Tesla i za Dunav osiguranje, koje mora da plaća iako ne leti.

Aviogeneks ima jedan avion B737-200, star 26 godina ali u dobrom stanju i, kako kažu u tom preduzeću, može da leti na evropskim i drugim rutama.
"Sada smo u situaciji da nismo ni na nebu ni na zemlji", rekao je Tanjugu predsednik Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogeneksa Radoslav Despotović navodeći da se stiče utisak da "država želi da otera Aviogeneks u stečaj da ne bi bili konkurentni", rekao je on.

Prema njegovim rečima, za Aviogeneks je trenutno najzainteresovanija švajcarska firma koja nudi projekat za niški aerodrom i njihovi predstavnici su već tri puta bili u Nišu.
"Posetili su aerodrom u Nišu, hoće da ulože u terminale i zgrade koje bi se proširile. Tu bi se formirao kargo terminal pošto hoće, pored putnika, da prevoze i robu, tako da perspektiva postoji, ne vidim zašto se to ne bi sprovelo", kazao je Despotović.

Kako objašnjava, Aviogeneks se prijavio na javni poziv vlade za privatizaciju državnih preduzeća koji je obuhvatio 502 firme i čeka odgovor, ali je problem što je taj avioprevoznik, koji postoji već 46 godina, zavisna firma društvenog preduzeća ICG, predviđenog za stečaj, s obzirom da nema nijednog zaposlenog.
"Država želi da sprovede stečaj ICG i da Aviogeneks uvuče u stečaj, što za nas najverovatnije znači gašenje. Ako bismo se mi prodavali - zašto ne bi pre stečaja, a ako bi se prodavali iz stečaja - to bi bilo komplikovano jer bi morali da se namire poverioci i onda šta bi ostalo za prodaju", naglasio je Despotović.
On je podsetio da je taj avioprevoznik godinama unazad uspešno sarađivao s mnogim agencija, na primer da je sa Kontikijem i Argusom leteo za Grčku i Egipat.
"Trebalo bi da se odvojimo od ICG -a, ali država nije uspela da sprovede svoje odluke donete 2011. i 2013. da nas preuzme. Tako bismo se odvojili od firme koja je bez posla i budućnosti. Mi nismo subjekt privatizacije već ICG i zato nemamo mogućnost da se prodamo", istakao je Despotović.

Za ICG je neizvodljivo da se proda, jer ne može da se sprovede tender, pošto to preduzeće nema upravni odbor niti direktora, koji je dao ostavku.
"Zaglavljena je priča, više puta smo kontaktirali Ministarstvo privrede i Agenciju zaprivatizaciju da reši problem, ali oni to odlažu govoreći da će biti donet model privatizacije za ICG, ali Aviogeneks se tu ne spominje, pa nije jasno da li možemo da budemo privatizaovani kao zavisno društvo ICG ili ne", objasnio je Despotović.

On kaže da Aviogeneks očekuje da država preuzme od ICG - a 100 odsto vlasništva nad Aviogeneksom, pa onda da se proda taj avioprevoznik, s obzirom da su pomenute strane zainteresovane firme podnele prijave, ali država ih ne poziva da vidi šta nude.

Aviogenks ima 37 visokostručnih radnika sa potrebnim licencama i skupim školovanjem i šteta je da takav kadar propadne, smatra on.
"Problem je što ne možemo više sami, potrebna je investicija", rekao je Despotović ističući da Aviogeneks nije bila gubitaška firma već da se sam izdržavao skoro pola veka i radio za Jat svake godine, redovno plaćao poreze i izmirivao druge obaveze.

V.d. direktor Aviogeneksa Bojan Nikolić je rekao Tanjugu da je aranžman koji je Etihad napravio sa državom dobar i da bi jedno od rešenja moglo da bude da Aviogeneks nastavi da posluje pri Etihadu kao pomoć Er Srbiji, kojoj bi svoj avion stavili na raspolaganje.

Izvor: Tanjug

Коментари

  1. Drzava je jedini krivac,jer ne postuje obecanje svoje,i da slucajno ne bude konkurencija Etihadu

    ОдговориИзбриши
  2. .Nikad niko iz Aviogenex-a nije rekao da je Etihad kriv za njihovo propadanje,vec iskljucivo drzava.A drzava je ta koja ne dozvoljava nikakvu (pa cak i beznacajnu) konkurenciju Etihadu.

    ОдговориИзбриши
  3. Drzava muti vodu i pravi se pametna,a sve sami nesposobnjakovici i lezilebovici,samo bi da gase firme

    ОдговориИзбриши
  4. Zaboravlja se da je sudbinu Aviogeneksa bilo moguce i trebalo resiti mnogo pre dolaska Etihada.Ali drzava to nije smela dozvoliti iz jednostavnog razloga ako bi se AGX privatizovao pre JAT-a,onda bi to moglo znaciti kraj Jata.Jel sta bi bilo ako bi se nasao neki Etihad da preuzme AGX,drzava bi izgubila nacionalnog avioprevoznika.E zato je drzava u obavezi da pomogne AGX-u,jer su iskljucivo krivicom drzave dospeli u ovakvu situaciju.Da ne pricam o lopovskoj prodaji titovih aviona b727,koji su bili mozda najbolji u svetu tog tipa,a neki od njih i dalje lete,a prodati su u bescenje!!!

    ОдговориИзбриши
  5. Shvatite da je Aviogenex bio neprikosnoveni lider u ovom delu evrope po svim merilima,cak i kad je imao ruske avione.Nikad na budzetu i teretu drzave.Ovaj avion je toliko popularan u evropi zato sto je jedini tog tipa koji jos leti.Pogledajte ana aviogenex FB stranici,kakve komentare su ostavljali oni koji su se vozili ne pitajuci za cenu.Ali to sad nema ko marketinski da pokrene.A vi vajni kriticari AGX-a,izadjite iz etihadove ljusture i procitajte malo istoriju AGX.Etihad nije ni postojao,kad je AGX gospodario ovim delom neba.

    ОдговориИзбриши
  6. Zanimljivo je videti koliko neznanja ima ovde. Aviogenex je bio neko i nesto dok je bilo velike države i turizma na velikoj jadranskoj obali a da se ne lažemo vlasnik je bio Genex kome se moglo da ima sta želi kad je izvozio, znate već šta nesvrstanoj i drugoj "braći". U maloj i siromašnoj zemlji nema opstanka, čak i sve ove priče oko "posla" u Nišu su samo san nekih ljudi koji nemaju predstavu koliko to košta. Ako ne verujete pitajte Kon Tiki kako je prošao kad se neko zaigrao i sludeo željom da ima redovnog prevoznika. Avio genex je je doveden u ovo stanje zaboravom svih. Nemoguće je preživeti samo od letnje sezone koja traje 3-4 meseca. Poslove čarter prevoznika uglavnom su preuzele niskotarifne kompanije.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

[PINK PETAK] Nikad jeftiniji letovi Wizz-a iz Niša! Već od 13,78€

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Mađarski niskotarifni avio-prevoznik Wizz Air u okviru svoje akcije crni petak ("Pink petak") koja će trajati 3 dana nudi popust na određene destinacije iz svoje ponude od 30% na avio-karte. Wizz Air je u ovu promotivnu ponudu uvrstio sve destinacije iz Niša. Promotivna "Pink petak" akcija traje 3 dana od 26. do 28. novembra i putnici koji u ovom periodu žele da kupe karte iz Niša mogu to da urade po ceni već od 13,78€ koliko košta karta do Memingena ili Bazel Miluza. Ukoliko se opredelite da letite do Bratislave (od 16.12.2025.) cena karte se kreće već od 15,99€ ili ukoliko je vaša destinacija Dortmund (od 05.01.2026.) cena karte se kreće već od 17,48€. Promotivna akcija tokom ova tri dana obuhvata period letenja od 01. decembra do 26. marta naredne godine. Karte se mogu kupiti već sada preko zvaničnog sajta avio-kompanije , turističkih agencija širom Srbije kao i na šalteru za prodaju karata na Aerodromu Konstantin Veliki (no...

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - JANUAR / FEBRUAR 2026

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom januar i februar 2026. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Januar / Februar Ryanair 16,99€ / 16,99€ Malta(MLA) Januar / Februar Ryanair 16,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Januar / Februar Wizz Air 1765,1 RSD / 1765,1 RSD Memingen(FMM) Januar / Februar Wizz Air 1765,1 RSD / 1765,1 RSD Dortmund(DTM)* Janua...

[MAPA] Zatvorena petlja "Niš-sever" iz pravca Beograda. Putnicima na raspolaganju alternativni putni pravci.

(printscreen putevi-srbije.rs) Danas u 13 časova započeti su radovi na rehabilitaciji mosta petlje "Niš-sever" koja će biti zatvorena za saobraćaj do 14. januara naredne godine.Putnici koji dolaze iz severnih i juznih krajeva Srbije i regiona moraće da preko alternativnih putnih pravaca dodju na Aerodrom Niš. Ovo je vrlo važno za sve putnike koji se iz severnih i južnih krajeva Srbije upućuju ka niškom aerodromu "Konstantin Veliki". Tokom izvođenja radova na mostu nije moguće koristi petlju "Niš-sever" iz pravca Beograda odnosno Vranja. Na petlji Niš sever biće moguće isključenje iz pravca Pirota, kao i uključenje na auto-put u smeru ka Beogradu. Za saobraćaj će biti zatvoreno isključenje na petlji Niš sever iz pravca Beograda, kao i uključenje na auto-put u smeru ka Pirotu, i zaustavna saobraćajna traka u zoni stubova mosta u smeru ka petlji Trupale, dok će se saobraćaj odvijati voznom i preticajnom saobraćajnom trakom. Za sve koji dolaze sa ...

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2025 / JANUAR 2026

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembar 2025. i januar 2026. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 16,99€ / 19,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 14,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 1839 RSD / 1839 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 1839 RSD / 1839 RSD Dortmund(DTM)* Ja...

[CENOVNI PREGLED] Posetite tradicionalne božične markete avionom iz Niša

Duh praznika avionom iz Niša (ilustracija, foto: freepik.com) Tradicionalni božićni marketi na velikim gradskim trgovima svake godine širom Evrope se održavaju u periodu od kraja novembra pa do sredine januara. Ovo je prava prilika da pored turističke posete destinacija posetite i njihove božićne markete i osetite duh praznika u tim gradovima. Ove zimske sezone putnici iz Niša moćiće da obiđu markete u Bazelu, Miluzu, Beču, Minhenu, Frankfurtu, Kelnu i Ljubljani. Od 16.12. će moći da posete i božićni market u Bratislavi. U nastavku pogledajte tabelarni prikaz destinacija sa terminima održavanja ove manifestacije i početne cene avio-karata. Destinacija Period Dan Avio-kompanija Cena već od Bazel Miluz(MLH) 27.11. - 23.12. -234-67 Wizz Air 1839 RSD Memingen-Minhen(FMM) 24.11. - 2...