Nemanja sa svojim instrukturom na letu iznad Šumadije (foto: FB Nemanja Dinić) |
Nemanja Dinić je svoje interesovanje prema aviaciji iskazao još od malena, a kao aktivni letač virtualne aviacije pre svega u čuvenoj virtuelnoj eskadrili ‘’=4c=’’ a kasnije I u virtuelnoj avio-kompaniji "Balkan Fly" odlučio je da to okuša i u realnosti. Kako kaže najveća podrška je njegova porodica i devojka, i pre nego što je seo za komande malo jačeg aviona želeo je da krene od prvih koraka u vazduhoplovstvu leteći na jedrilici.
Ovaj mladi Svrljižanin je nakon završene tehničke škole u Pirotu, za razliku od većine njegove generacije, završio i vojsku, a trenutno pohađa Vazduhoplovnu akademiju u Beogradu i Pilotsku akademiju u Čačku na aerodromu Preljina na kome ga obučava jedan od naših nekada vrhunskih vojnih pilota Vojske Jugoslavije na avionu tipa MIG-29 pilot instruktor puk Boriša Mandić .
- Dečačka ljubav prema tim čeličnim pticama,ljubav prema uniformi i samom pozivu, uvek su me impresionirali. Još kao klinac, sebi sam obećao da ću jednog dana da dotaknem oblake i eto polako idem ka tom cilju, priseća se Nemanja.Nemanja svoje pilotsko znanje za dozvolu ultra lake letilice trenutno stiče u pilotskoj akademiji ''Finesa'' na aerodromu ''Ravan'' kod Čačka, na letelici kraljevačke proizvodnje Aero East Europe tipa MXP 155F Tayrona. Iako nikada nije do sada u svojoj letačkoj karijeri kao pilot student imao prilike da preleti svoj rodni Svrljig i sleti i poleti sa jedinog medjunarodnog aerodroma na jugu Srbje, aerodroma Niš, Nemanja se nada će tek biti prilike za tako nešto.
- Na obuci sam u pilotskoj akademiji ''Finesa'' koja je stacionirana na aerodromu ‘’Ravan’’ kod Čačka. Do sada sam leteo u Boru, Beogradu i iznad predivne Šumadije, ali svoj rodni Svrljig nisam do sada imao prilike da preletim. Postoji mogućnost da će se to uskoro promeniti što bi mi bilo veliko zadovoljstvo i čast, i da ću u procesu obuke takođe sletati i poletati sa aerodroma Niš, govori Dinić.Prema njegovim rečima trenutno mu je cilj da položi za pilota ultra lake avijacije, kasnije da proba da dođe i do svoje prve privatne dozvole za letenje na avionima tipa Cesna 172. U nekoj daljoj budućnosti sebe vidi prvo u turbopropnom avionu tipa ATR-72 nacionalne avio-kompanije Air Serbia .
Virtualna avijacija Balkan Fly (foto: FB Balkan Fly) |
- Imam želju da se postepeno razvijam u letačkom pogledu, nakon dozvole za ULA(Ultra laka avijacija) imam želju da nastavim za dozvolu PPL kategorije odnosno privatne pilotske dozvole, a ako to uslovi dozvole zašto da ne i komercijalna avijacija.. Što se aviona tiče, ne bih sa tim prenagljivao, mada jedan od favorita što se tiče civilne avijacije,recimo stari dobri ATR 72-500, kaže mladić.Nekadašnja JAT-ova pilotska akademija iz Vršca , koju od pre nekoliko godina vodi Kontrola Srbije I Crne Gore(SMATSA) za Nemanju je jedna od najprestižnijih akademija u kod nas ali i u svetu iz koje su izašli mnogi piloti JAT-a, Air Serbia-e, i mnogih drugih velikih stranih avio-kompanija, no iako je ona trenutno nedostižna za njega i ne žali, jer očekuje da se zadrži na svom matičnom aerodromu.
- Pilotska akademija SMATSA je bez daljeg prestiž u ovoj zemlji, proizvodila je, proizvodi i proizvodiće najbolji civilni letački kadar što se tiče komercijalne avijacije, ali ne.. Iskreno, voleo bih da dalje napredovanje nastavim tamo gde svoja prva krila i dobijam,a to je aerodrom ‘’Ravan’’,aero klub Čačak, pilotska akademija ‘’Finesa’’, tvrdi Nemanja.
Nemanja(desno) sa svojim intruktorom letenja(sredina) i kolegom(levo), na aerodromu Ravan kod Čačka (foto: Nemanja Dinić) |
- Svi koji su zainteresovani tj. budući kandidati, moraju da imaju minimum navršenih 16 godina života, prodju sa instruktorom let upoznavanja i selekciju,pa ukoliko instruktor proceni da ima perspektive za pilota, onda VMA ili medicina rada Air Serbia da se odradi lekarski pregled kategorije 2 koji je potreban za pilota ove kategorije. Za moju kategoriju za koju trenutno pohadjam akademiju, zakonske regulative su od 3 meseca do 24 meseca. U toj vremenskoj normi se mora naleteti 30h od toga 5h samostalnog letenja i odslušati 90h teorije. Nakon odslušane teorije i odrađenog naleta, polaže se ispit u DCV (Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva) i praktični ispit na matičnom aerodromu ispred komisije takodje iz DCV-a.. I ako sve to pilot student uspešno savlada, dobija zvanje pilota i dozvolu pilota kategorije za koju je polagao.Nemanja poziva sve zainteresovane za pilotsku školu da ih kontaktiraju ili dođu na njihov aerodrom i provedu jedan dan sa njima.
- Svakako preporučujem svima i toplo pozivam sve zainteresovane da dodju na aerodrom ‘’Ravan’’ provedu dan sa nama, upoznaju se sa letelicama, probaju da lete sa našim iskusnim instruktorom pa ako se reše da je to za njih,da nam se pridruže, ali svakako, čekaće Vas divni ljudi, edukativno i divno druženje.U narednom tekstu bavićemo se temom koliko je kod mladih zastupljen svet virtualne avijacije i težnje da se ova vrsta na neki način zabave i prvog susreta sa letenjem pravih aviona u virtualnoj varijanti zaživi i registruje kao delatnost kod nadležnih institucija RS.
Tekst: A.P.
Fly from Niš, Balkan Youth Newsroom
Коментари
Постави коментар