Пређи на главни садржај

Saznajemo: Grad ustupa Aerodrom Niš na upravljanje državi!?

Dalji razvoj aerodroma ili stagnacija, pitanje je sad!?
ilustracija(foto: Aerodrom Niš)
Kako portal "Fly from Niš" saznaje, gradsko Veće na današnoj sednici trebalo bi da usvoji odluku kojom se sva imovina prepisuje i povera državi na upravljanje, jer kako stoji u obraženju ovog akta država će na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu pošto je u trenutnom stanju ekonomski neodrživ. Ukoliko se ova odluka danas usvoji na gradskom Veću, odbornici Skupštine grada Niša će o tome glasati na sledećoj sednici.

Da li će država stvarno po ko zna koji put ugroziti rad Aerodroma koji je u poslednjih nekoliko godina zabeležio istorijske rezultate ili je priča priča o preuzimanju ima isključivo pozitivnu stvarnu priče, ostaje da se vidi narednih dana. 

Retrospektiva:

12.10.1986. - Tadašnja država donosi odluku o zatvaranju niškog aerodroma 3 dana pre zvaničnog otvaranja. Aerodrom je uz veliku podršku tadašnje vojske i lokalnih prestavnika otvorila 12.10.1986. za vazdušni saobraćaj.
2003.godina. - Zahvajujući donaciji Norveške niški aerodrom konačno je posle bombardovanja 1999.godine otvoren ponovo za vazdušni saobraćaj.
2006.godina. -  Nakon raspada državne zajednice SCG, tadašnje državno rukovodstvo nije dozvolilo Montenegro Airlines-u da registruje svoju ćerku kompaniju Master Airways koja je planirala razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma
2006.godina. - pregovori rukovodstva aerodroma sa Ryanair-om i njihov moguć dolazak još tada u Niš spečeno je kako se ne bi ugrozili interesi nacionalnog avio-prevoznika JAT Airways-a.
2007.godina. JAT je iako pompezno najavio razvoj daljeg saobraćaja iz Niša sa 3 nove linije ka Nemačkoj i Austriji nikad nije realizovao pravdajući se time da nema putnika
2009.godina. - JAT odustaje od letova iz Niša ka jedinoj liniji do Ciriha, jer linija nije više bila ekonomski isplativa
2013.-2014. - U ovom periodu formiranja Air Serbia-e kada je bilo prilike da se nacionalni prevoznik ponovo stacionira na tržištvu južne Srbije u periodu kada letova nije bilo sa niškog aerodroma, do toga nije došlo.
2018.godina. - Da li će 3 velika evropska igrala ostati na niškom aerodromu kada se i ukoliko aerodrom poveri državi na upravljanje ostaje da se vidi. Velika bi bila nepravda ukoliko bi se ova pozitivna priča po sve putnike koji lete sa drugog međunarodnog aerodroma naprasno ugasila. Nadamo se da to najcrnjeg scenarija neće doći i da će se putnici sa aerodroma Niš i u narednim godinama povezivati sa Evropom i svetom sa cenama već od 10 evra.


Koje je Vaše mišljenje? Pišite u komentarima...


Fly from Niš

Коментари

  1. Bila bi šteta da se aerodrom zatvori. Mi sa juga radije bismo leteli uz Niša nego da putujemo u Beograd. Nije Beograd Srbija niti smo svi iz Beograda. Nadam se samo da će da se još više unapredi aerodrom jer ima potencijal.

    ОдговориИзбриши
  2. Kriminal! Koja država? Oni su učinili sve što su mogli da unište niški aerodrom i sada kada su nišlije konačno uspele da se oslone na svoje noge, uprkos svim smicalicama od strane države, grad daje toj istoj državi pravo na upravljanje!? Ima li bilo koga normalnog, da misli na interese Niša? Bruka i sramota! Na njihovu dušu! Pametnom dosta!

    ОдговориИзбриши
  3. SIGURAN sam da u tajnom "ugovoru o poklonu" aerodroma NIKOLA TESLA postoji neki član kojim se gasi aerodrom Niš.To je sasvim logično, jer zašto bi Niš uzimao deo profita Francuzima...

    ОдговориИзбриши
  4. Iskreno, ja nisam za drzavno upravljanje aerodromomjer sam svesna da je ovde sukob interesa. Cela Srbija leti iz nisa jer su karte Air Srbije veoma skupe. Znaci, aerodrom u Nisu je velika konkurencija Nikoli Tesli. Bilo bi lepo da drzava stvarno hoce da pomogne razvoju niskog aerodroma, ali i da nesto uradi po tom pitanju podici ce aerodromske takse da budu kao na Tesli, a onda od jeftinih karata za nas obicne smrtnike, nema nista

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман30. март 2018. 16:15

    Plasim se ya sudbinu naseg aerodroma! Najzad smo dobili priliku da letimo direktno iz Niša! Političarima ništa ne verujem i mislim da je pozadina ove priče loša!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман30. март 2018. 16:34

    Vratite bolje aerodrom vojsci sto je sigurno ako nece moci da upravlja grad.

    ОдговориИзбриши
  7. Држава ће га продати или затворити.Џабе смо кречили.

    ОдговориИзбриши
  8. Pisi propalo. Ne uzimaju ga lopovi da ga unaprede vec da ga uniste. Sve su unistili na jugu pa ce aerodrom. Sto da se leti iz Nisa kad postoji Beograd. E za inat ima da letim iz Sofije , Skoplja pa makar i iz Pristine samo u Beograd necu da odem

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман30. март 2018. 19:04

    Ako se aerodrom prepusti drzavi mozemo odmah da se oprostimo od njega!

    ОдговориИзбриши
  10. Ako vlada pored toliko svog posla ima vremena da brine i o interesu nislija zasto nas nislije i ne pita da li hocemo da poklonimo nesto tako vredno.Doci ce vreme da nam u nasem interesu narede da nije vise dobro da zivimo a kamoli da se vozimo i to van granica daleko bilo.Doduse ni po gradu nece biti vise moguce,autobusi su uglavnom pred raspadanjem ali i to je u nasem interesu,peske je zdravo

    ОдговориИзбриши
  11. Дакле, док се није знало да ли ће аеродром успети да преживи, град је, дакле сви грађани Ниша, одвајао средства не би ли аеродром стао на ноге. Сада када се видело да аеродром може да ради и ствара профит, гле чуда, БЕОГРАД га узима за себе! Може, али да се град компензира за милионе и милионе евра које је уложио у развој СВОГ аеродрома! СРАМОТА! Целој Србији би лакнуло када би се тај паразит Београд одвојио од остатка земље. Било би нам боље да смо са Косовом, него са тим крвопијом од града.

    ОдговориИзбриши
  12. Kako kaže moja kćer (predmet sa FZNR-a)... postoji slab gradonačelnik i jak gradonačelnik, slab je onaj koga je postavila stranka, dok je jak onaj koga je postavio narod. Pa mi imamo slabog gradonačelnika, da ga je izabrao narod Niša ne bi se govorilo o aerodromu tako, bio bi vlasništvo grada Niša. Pa dragi gradonačelniče ne dozvolite da aerodrom ode u ruke Beograda jer građani Niša više neće ni videti aerodrom.

    ОдговориИзбриши
  13. Ako budu zatvorili aerodrom, sigurno necemo leteti iz Beograda, vec iz Sofije/Skoplja/Pristine jer nam je i blize i jeftinije, a i odatle ima low cost letova.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - FEBRUAR / MART 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom februara i marta meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 16,99€ Malta(MLA) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 15,99€ Bazel Miluz(MLH) Februar / Mart Wizz Air 3689 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Februar / Mart Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) Februa...

[SLIKA DANA] Novogodišnja slika sa niškog aerodroma. Alternacija 7 aviona

Puna stajanka niškog aerodroma (foto: FB Aerodrom Niš) U danu kada smo ispraćali staru i dočekivali novu godinu, 31. decembar 2024. godine ostaće zabeležen kao dan kada je zbog guste magle na Aerodromu Nikola Tesla preusmereno na Aerodrom Konstantin Veliki čak 7 aviona. U Niš su tokom noći i dana avioni dolazali iz Sofije, Praga, Beča, Nirnberga, Salcburga, Pariza i Ljubljane. Aerodrom Niš je pored opsluge alternativnih letova imao i redovan saobraćaj, pa je tokom popodneva u jednom trenutku bilo parkirano čak 8 vazduhoplova Air Serbia-e i to 1 Erbas A319, 1 Erbas A320, 6 ATR 72-600. Tekst: A.P. Fly from Niš

Niški aerodrom u potrazi za novim linijama i partnerima

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo niškog aerodroma "Konstantin Veliki" uzeće učešće na 21. "Connect" forumu posvećenom razvoju linija koji se ove godine održava u španskom gradu Đironi. Pored predstavnika niškog aerodroma, Srbiju će predstavljati i nacionalni avio-prevoznik Air Serbia, ali i beogradski aerodrom "Nikola Tesla". Na "Connect" forumu koji će se održati od 3. do 5. februara ove godine prijavilo se veliki broj avio-kompanija iz okruženja, zapadne Evrope i sveta. Pored Wizz Air-a, Ryanair-a, SWISS-a i Air Serbia-a koji lete iz Niša, učestvovaće i Volotea, Vueilnig, Turkish Airlines, Transavia, LOT, Lufthansa, Luxair, Norwegian, Iberia, Icelandair, Easyjet, Eurowings, kanadski Westjet i drugi. Prema pisanju " EX-YU Aviation News "-a pored predstavnika Srbije, na forumu će učestvovati i drugi aerodromi i avio-prevoznici bivše Jugoslavije poput Croatia Airlines, ETF Airways, aerodroma Dubrovnik, Osijek, Zadar i Banj...

Akcija niskih cena Ryanair-a i Wizz Air-a iz Niša

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Dva najveća niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Ryanair i Wizz Air, a koji lete i iz Niša, danas svojim putnicima nude niske cene avio-karata za letove do kraja zimske sezone. Ryanair nudi promotivne cene avio-karata do Beča, snižene za 20%, i to za period putovanja izmedju januara i marta meseca ove godine. Sa druge strane, Wizz Air na svom sajtu nudi povoljne cene avio-karata za Memingen i Bazel Miluz. Sniženja su na snazi i za putnike sa članstvom Wizz Discount Club-a, kao i regularne putnike. Ukoliko ste član Wizz Discount Club-a karte možete naći po ceni već od 1244 dinara koliko košta karta do Bazela odnosno Miluza, a ukoliko ste regularni putnik cene karata se kreću već od 1987,20 dinara koliko košta karta do Memingena. Za više informacija u vezi avio-karata posetite sajt Ryanair -a ili Wizz Air -a. Tekst: A.P. Fly from Niš

Čak 11 aviona koristilo niški aerodrom zbog magle u Beogradu i Skoplju

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Tokom novogidišnjih dana u periodu 30. decembra do 2. januara 2025. godine zbog složenih meteo uslova na aerodromima u Beogradu i Skoplju 11 aviona koristilo je niški aerodrom kao alternativni. Gusta magla preusmerela je 10 aviona Air Serbia-a i 1 avion Wizz Air-a koji su sletali tokom tih dana na Aerodrom Konstantin Veliki. Avioni su dolazili iz Brisela, Pariza, Praga, Beča, Salcburga, Ljubljane, Sofije i Nirnberga.  - Aerodromske službe za prihvat i otpremu aviona su tokom prazničnih noći pokazale da su u svakom trenutku spremne i obučene da svoj posao odrade na najvišem mogućem nivou i budu na visini zadatka. Niški aerodrom je inače tehnički opremljen za prihvat većeg broja aviona sa drugih aerodroma, u zavisnosti od tipa aviona i do 10 u istom trenutku. - kažu na niškom aerodromu Treba istaći da je niški aerodrom opslužio čak 8 aviona Air Serbia-a tipa ATR72-600 od ukupno 10 koliko ih ima trenutno u floti, a koji su u jednom trenutku...