Пређи на главни садржај

Saznajemo: Grad ustupa Aerodrom Niš na upravljanje državi!?

Dalji razvoj aerodroma ili stagnacija, pitanje je sad!?
ilustracija(foto: Aerodrom Niš)
Kako portal "Fly from Niš" saznaje, gradsko Veće na današnoj sednici trebalo bi da usvoji odluku kojom se sva imovina prepisuje i povera državi na upravljanje, jer kako stoji u obraženju ovog akta država će na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu pošto je u trenutnom stanju ekonomski neodrživ. Ukoliko se ova odluka danas usvoji na gradskom Veću, odbornici Skupštine grada Niša će o tome glasati na sledećoj sednici.

Da li će država stvarno po ko zna koji put ugroziti rad Aerodroma koji je u poslednjih nekoliko godina zabeležio istorijske rezultate ili je priča priča o preuzimanju ima isključivo pozitivnu stvarnu priče, ostaje da se vidi narednih dana. 

Retrospektiva:

12.10.1986. - Tadašnja država donosi odluku o zatvaranju niškog aerodroma 3 dana pre zvaničnog otvaranja. Aerodrom je uz veliku podršku tadašnje vojske i lokalnih prestavnika otvorila 12.10.1986. za vazdušni saobraćaj.
2003.godina. - Zahvajujući donaciji Norveške niški aerodrom konačno je posle bombardovanja 1999.godine otvoren ponovo za vazdušni saobraćaj.
2006.godina. -  Nakon raspada državne zajednice SCG, tadašnje državno rukovodstvo nije dozvolilo Montenegro Airlines-u da registruje svoju ćerku kompaniju Master Airways koja je planirala razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma
2006.godina. - pregovori rukovodstva aerodroma sa Ryanair-om i njihov moguć dolazak još tada u Niš spečeno je kako se ne bi ugrozili interesi nacionalnog avio-prevoznika JAT Airways-a.
2007.godina. JAT je iako pompezno najavio razvoj daljeg saobraćaja iz Niša sa 3 nove linije ka Nemačkoj i Austriji nikad nije realizovao pravdajući se time da nema putnika
2009.godina. - JAT odustaje od letova iz Niša ka jedinoj liniji do Ciriha, jer linija nije više bila ekonomski isplativa
2013.-2014. - U ovom periodu formiranja Air Serbia-e kada je bilo prilike da se nacionalni prevoznik ponovo stacionira na tržištvu južne Srbije u periodu kada letova nije bilo sa niškog aerodroma, do toga nije došlo.
2018.godina. - Da li će 3 velika evropska igrala ostati na niškom aerodromu kada se i ukoliko aerodrom poveri državi na upravljanje ostaje da se vidi. Velika bi bila nepravda ukoliko bi se ova pozitivna priča po sve putnike koji lete sa drugog međunarodnog aerodroma naprasno ugasila. Nadamo se da to najcrnjeg scenarija neće doći i da će se putnici sa aerodroma Niš i u narednim godinama povezivati sa Evropom i svetom sa cenama već od 10 evra.


Koje je Vaše mišljenje? Pišite u komentarima...


Fly from Niš

Коментари

  1. Bila bi šteta da se aerodrom zatvori. Mi sa juga radije bismo leteli uz Niša nego da putujemo u Beograd. Nije Beograd Srbija niti smo svi iz Beograda. Nadam se samo da će da se još više unapredi aerodrom jer ima potencijal.

    ОдговориИзбриши
  2. Kriminal! Koja država? Oni su učinili sve što su mogli da unište niški aerodrom i sada kada su nišlije konačno uspele da se oslone na svoje noge, uprkos svim smicalicama od strane države, grad daje toj istoj državi pravo na upravljanje!? Ima li bilo koga normalnog, da misli na interese Niša? Bruka i sramota! Na njihovu dušu! Pametnom dosta!

    ОдговориИзбриши
  3. SIGURAN sam da u tajnom "ugovoru o poklonu" aerodroma NIKOLA TESLA postoji neki član kojim se gasi aerodrom Niš.To je sasvim logično, jer zašto bi Niš uzimao deo profita Francuzima...

    ОдговориИзбриши
  4. Iskreno, ja nisam za drzavno upravljanje aerodromomjer sam svesna da je ovde sukob interesa. Cela Srbija leti iz nisa jer su karte Air Srbije veoma skupe. Znaci, aerodrom u Nisu je velika konkurencija Nikoli Tesli. Bilo bi lepo da drzava stvarno hoce da pomogne razvoju niskog aerodroma, ali i da nesto uradi po tom pitanju podici ce aerodromske takse da budu kao na Tesli, a onda od jeftinih karata za nas obicne smrtnike, nema nista

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман30. март 2018. 16:15

    Plasim se ya sudbinu naseg aerodroma! Najzad smo dobili priliku da letimo direktno iz Niša! Političarima ništa ne verujem i mislim da je pozadina ove priče loša!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман30. март 2018. 16:34

    Vratite bolje aerodrom vojsci sto je sigurno ako nece moci da upravlja grad.

    ОдговориИзбриши
  7. Држава ће га продати или затворити.Џабе смо кречили.

    ОдговориИзбриши
  8. Pisi propalo. Ne uzimaju ga lopovi da ga unaprede vec da ga uniste. Sve su unistili na jugu pa ce aerodrom. Sto da se leti iz Nisa kad postoji Beograd. E za inat ima da letim iz Sofije , Skoplja pa makar i iz Pristine samo u Beograd necu da odem

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман30. март 2018. 19:04

    Ako se aerodrom prepusti drzavi mozemo odmah da se oprostimo od njega!

    ОдговориИзбриши
  10. Ako vlada pored toliko svog posla ima vremena da brine i o interesu nislija zasto nas nislije i ne pita da li hocemo da poklonimo nesto tako vredno.Doci ce vreme da nam u nasem interesu narede da nije vise dobro da zivimo a kamoli da se vozimo i to van granica daleko bilo.Doduse ni po gradu nece biti vise moguce,autobusi su uglavnom pred raspadanjem ali i to je u nasem interesu,peske je zdravo

    ОдговориИзбриши
  11. Дакле, док се није знало да ли ће аеродром успети да преживи, град је, дакле сви грађани Ниша, одвајао средства не би ли аеродром стао на ноге. Сада када се видело да аеродром може да ради и ствара профит, гле чуда, БЕОГРАД га узима за себе! Може, али да се град компензира за милионе и милионе евра које је уложио у развој СВОГ аеродрома! СРАМОТА! Целој Србији би лакнуло када би се тај паразит Београд одвојио од остатка земље. Било би нам боље да смо са Косовом, него са тим крвопијом од града.

    ОдговориИзбриши
  12. Kako kaže moja kćer (predmet sa FZNR-a)... postoji slab gradonačelnik i jak gradonačelnik, slab je onaj koga je postavila stranka, dok je jak onaj koga je postavio narod. Pa mi imamo slabog gradonačelnika, da ga je izabrao narod Niša ne bi se govorilo o aerodromu tako, bio bi vlasništvo grada Niša. Pa dragi gradonačelniče ne dozvolite da aerodrom ode u ruke Beograda jer građani Niša više neće ni videti aerodrom.

    ОдговориИзбриши
  13. Ako budu zatvorili aerodrom, sigurno necemo leteti iz Beograda, vec iz Sofije/Skoplja/Pristine jer nam je i blize i jeftinije, a i odatle ima low cost letova.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let