Пређи на главни садржај

Saznajemo: Grad ustupa Aerodrom Niš na upravljanje državi!?

Dalji razvoj aerodroma ili stagnacija, pitanje je sad!?
ilustracija(foto: Aerodrom Niš)
Kako portal "Fly from Niš" saznaje, gradsko Veće na današnoj sednici trebalo bi da usvoji odluku kojom se sva imovina prepisuje i povera državi na upravljanje, jer kako stoji u obraženju ovog akta država će na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu pošto je u trenutnom stanju ekonomski neodrživ. Ukoliko se ova odluka danas usvoji na gradskom Veću, odbornici Skupštine grada Niša će o tome glasati na sledećoj sednici.

Da li će država stvarno po ko zna koji put ugroziti rad Aerodroma koji je u poslednjih nekoliko godina zabeležio istorijske rezultate ili je priča priča o preuzimanju ima isključivo pozitivnu stvarnu priče, ostaje da se vidi narednih dana. 

Retrospektiva:

12.10.1986. - Tadašnja država donosi odluku o zatvaranju niškog aerodroma 3 dana pre zvaničnog otvaranja. Aerodrom je uz veliku podršku tadašnje vojske i lokalnih prestavnika otvorila 12.10.1986. za vazdušni saobraćaj.
2003.godina. - Zahvajujući donaciji Norveške niški aerodrom konačno je posle bombardovanja 1999.godine otvoren ponovo za vazdušni saobraćaj.
2006.godina. -  Nakon raspada državne zajednice SCG, tadašnje državno rukovodstvo nije dozvolilo Montenegro Airlines-u da registruje svoju ćerku kompaniju Master Airways koja je planirala razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma
2006.godina. - pregovori rukovodstva aerodroma sa Ryanair-om i njihov moguć dolazak još tada u Niš spečeno je kako se ne bi ugrozili interesi nacionalnog avio-prevoznika JAT Airways-a.
2007.godina. JAT je iako pompezno najavio razvoj daljeg saobraćaja iz Niša sa 3 nove linije ka Nemačkoj i Austriji nikad nije realizovao pravdajući se time da nema putnika
2009.godina. - JAT odustaje od letova iz Niša ka jedinoj liniji do Ciriha, jer linija nije više bila ekonomski isplativa
2013.-2014. - U ovom periodu formiranja Air Serbia-e kada je bilo prilike da se nacionalni prevoznik ponovo stacionira na tržištvu južne Srbije u periodu kada letova nije bilo sa niškog aerodroma, do toga nije došlo.
2018.godina. - Da li će 3 velika evropska igrala ostati na niškom aerodromu kada se i ukoliko aerodrom poveri državi na upravljanje ostaje da se vidi. Velika bi bila nepravda ukoliko bi se ova pozitivna priča po sve putnike koji lete sa drugog međunarodnog aerodroma naprasno ugasila. Nadamo se da to najcrnjeg scenarija neće doći i da će se putnici sa aerodroma Niš i u narednim godinama povezivati sa Evropom i svetom sa cenama već od 10 evra.


Koje je Vaše mišljenje? Pišite u komentarima...


Fly from Niš

Коментари

  1. Bila bi šteta da se aerodrom zatvori. Mi sa juga radije bismo leteli uz Niša nego da putujemo u Beograd. Nije Beograd Srbija niti smo svi iz Beograda. Nadam se samo da će da se još više unapredi aerodrom jer ima potencijal.

    ОдговориИзбриши
  2. Kriminal! Koja država? Oni su učinili sve što su mogli da unište niški aerodrom i sada kada su nišlije konačno uspele da se oslone na svoje noge, uprkos svim smicalicama od strane države, grad daje toj istoj državi pravo na upravljanje!? Ima li bilo koga normalnog, da misli na interese Niša? Bruka i sramota! Na njihovu dušu! Pametnom dosta!

    ОдговориИзбриши
  3. SIGURAN sam da u tajnom "ugovoru o poklonu" aerodroma NIKOLA TESLA postoji neki član kojim se gasi aerodrom Niš.To je sasvim logično, jer zašto bi Niš uzimao deo profita Francuzima...

    ОдговориИзбриши
  4. Iskreno, ja nisam za drzavno upravljanje aerodromomjer sam svesna da je ovde sukob interesa. Cela Srbija leti iz nisa jer su karte Air Srbije veoma skupe. Znaci, aerodrom u Nisu je velika konkurencija Nikoli Tesli. Bilo bi lepo da drzava stvarno hoce da pomogne razvoju niskog aerodroma, ali i da nesto uradi po tom pitanju podici ce aerodromske takse da budu kao na Tesli, a onda od jeftinih karata za nas obicne smrtnike, nema nista

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман30. март 2018. 16:15

    Plasim se ya sudbinu naseg aerodroma! Najzad smo dobili priliku da letimo direktno iz Niša! Političarima ništa ne verujem i mislim da je pozadina ove priče loša!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман30. март 2018. 16:34

    Vratite bolje aerodrom vojsci sto je sigurno ako nece moci da upravlja grad.

    ОдговориИзбриши
  7. Држава ће га продати или затворити.Џабе смо кречили.

    ОдговориИзбриши
  8. Pisi propalo. Ne uzimaju ga lopovi da ga unaprede vec da ga uniste. Sve su unistili na jugu pa ce aerodrom. Sto da se leti iz Nisa kad postoji Beograd. E za inat ima da letim iz Sofije , Skoplja pa makar i iz Pristine samo u Beograd necu da odem

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман30. март 2018. 19:04

    Ako se aerodrom prepusti drzavi mozemo odmah da se oprostimo od njega!

    ОдговориИзбриши
  10. Ako vlada pored toliko svog posla ima vremena da brine i o interesu nislija zasto nas nislije i ne pita da li hocemo da poklonimo nesto tako vredno.Doci ce vreme da nam u nasem interesu narede da nije vise dobro da zivimo a kamoli da se vozimo i to van granica daleko bilo.Doduse ni po gradu nece biti vise moguce,autobusi su uglavnom pred raspadanjem ali i to je u nasem interesu,peske je zdravo

    ОдговориИзбриши
  11. Дакле, док се није знало да ли ће аеродром успети да преживи, град је, дакле сви грађани Ниша, одвајао средства не би ли аеродром стао на ноге. Сада када се видело да аеродром може да ради и ствара профит, гле чуда, БЕОГРАД га узима за себе! Може, али да се град компензира за милионе и милионе евра које је уложио у развој СВОГ аеродрома! СРАМОТА! Целој Србији би лакнуло када би се тај паразит Београд одвојио од остатка земље. Било би нам боље да смо са Косовом, него са тим крвопијом од града.

    ОдговориИзбриши
  12. Kako kaže moja kćer (predmet sa FZNR-a)... postoji slab gradonačelnik i jak gradonačelnik, slab je onaj koga je postavila stranka, dok je jak onaj koga je postavio narod. Pa mi imamo slabog gradonačelnika, da ga je izabrao narod Niša ne bi se govorilo o aerodromu tako, bio bi vlasništvo grada Niša. Pa dragi gradonačelniče ne dozvolite da aerodrom ode u ruke Beograda jer građani Niša više neće ni videti aerodrom.

    ОдговориИзбриши
  13. Ako budu zatvorili aerodrom, sigurno necemo leteti iz Beograda, vec iz Sofije/Skoplja/Pristine jer nam je i blize i jeftinije, a i odatle ima low cost letova.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Direktni letovi do Beograda po ceni već od 1990 dinara

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia nudi vrlo povoljne cene avio-karata na domaćoj avio-liniji do Beograda. Ukoliko planirate da putujete zbog posla ili turistički do Beograda preko Aerodroma Konstantin Veliki Niš možete leteti do ceni već od 1990 dinara. Beograd je prva domaća avio-linija koja je pokrenuta januara 2022. godine, i to prvi put posle 2006. godine nakon raspada državne zajednice SCG. Letove ka glavnom gradu Air Serbia obavlja 4 puta nedeljno, odnosno dva leta dnevno sredom odnosno dva leta dnevno nedeljom. Ukoliko ste zainteresovani za cenu povratne karte na ovoj relaziciji ona se kreće od 5528 dinara i letovi se obavljaju utorkom i subotom (ujutru i popodne). Karte možete kupiti  na sajtu nacionalnog avio-prevoznika ili kod turističkih agencija ovlašćenih za prodaju avio-karata širom Srbije. Air Serbia Vam pruža priliku da se iz Niša direktno, preko Beograda, povežete i ka više od 20-tak destinacija širom Evrope . Air Serbia putnici

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

[FOTO DANA] Radovi na parternom uređenju Aerodroma Konstantin Veliki

(foto: FB Aerodrom Niš) Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Nedavno potpisan ugovor sa kineskom kompanijom podrazumeva izgradnju internih saobraćajnica u dužini od 1976 metara i uređenje 53.900 kvadratnih metara prostora aerodromskog kompleksa na površini od oko 80.000 kvadrata. - Nove površine za parkiranje vozila za putnike biće kapaciteta 580 vozila, dok danas taj broj iznosi 173. Imaćemo i pet električnih punjača za vozila. Na robno-carinskom terminalu, gde ostvarujemo značajan deo prihoda, danas je moguće istovremeno parkirati 49 kamiona, a posle izgradnje novog parkinga taj broj će iznostiti 103 - izjavio je direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković Podsetimo da će kapacitеt nove zgrade biti za 1,5 miliona putnika godišnjе i moći ćе da opsluži 6 vazduhoplova istovrеmеno (kada se bude izgradila dodatna parki