Пређи на главни садржај

Analitičari: Aerodrom Niš je pravi hit u regionu

Aerodrom Niš ima perspektivu; ilustracija (foto: Fly from Niš)
Da je aerodrom Niš svakako jedna od regionalnih vazduhoplovnih tema ove godine, zahvaljujući svojoj politici privlačenja avio-kompanija, i da je pravi hit u regionu prema oceni vazduhoplovnih analitičara iz Beograda i Zagreba, govori i ocena analitičara u emisiji "Kontekst" na Al Jazeera Balkans da Niš ima bolju persektivu nego aerodrom Tuzla.

Petar Vojinović, urednik portala Tango Six, istakao je da je trenutno niški aerodrom pravi hit u regionu, te da su strukture aerodroma prepoznale pravi način kako da privuku najveće niskotarifne prevoznike i kako da iskoriste "rat" Wizz Air-a i Ryanair-a za povećanje broja linija.
- Aerodrom Beograd je do nedavno imao tu dominaciju, jer je aerodrom Niš do pre dve godine lošu strategiju privlačenja avio-kompanija, uopšte. Pre par meseci aerodrom Niš je postao pravi hit u Srbiji i regionu, Wizz Air i Ryanair su odjednom krenuli da se nadmeću ko će otvoriti više linija, nakon veoma hrabre i jedine normalne odluke da se sve takse oko opsluživanja aviona drastično smanje i Niš je "poleteo". - rekao je Vojinović za Al Jazeera Balkans
Vazduhoplovni analitičar iz Zagreba, Alen Sćurica rekao je kako smatra da u ovom trenutku tuzlanski aerodrom nema neku veću perskektivu u razvoju zbog toga što ogromne subvencije koji oni izdvajaju za Wizz Air-a bez nekog drugog prevoznika aerodrom kao takav neće imati šansu za dalji razvoj. Svakako Niš je tu bolji koji je iskoristio "rat" između Wizz Air-a i Ryanair-a što bi to trebalo da slično učini i Tuzla, ocenio je Šćurica.
- Iako je aerodrom Tuzla sa blizu 300.000 putnika treba biti samoodrživ, oni sa tom politikom sigurno neće biti ni sa 500.000 putnika. U tom kontekstu treba raditi na tome da svaki aerodrom te veličine ili veći bude legacy carrier-a i low cost carrier-a. Pogotovo je opasna stvar držati se samo jednog niskotarfnog avio-prevoznika, videli smo daleko veće aerodrome koji su vrlo brzo bankrotirali zbog problema koji su imali sa jednim niskotarfnim prevoznikom. Tuzla bi trebalo da napravi ono što je Niš napravio, iskoristiti "rat" Ryanair-a i Wizz Air-a za privlačenje još jedne niskotarfine kompanije i da ne ostane na jednom prevozniku i prepustiti mogućnost njegovih ucena. - istakao je Šćurica
Podsetimo da sa niškog aerodroma Wizz Air ima redovni saobraćaj ka 5 destinacija(Malme, Bazel, Ajdhoven, Memingen, Dortmund), a da se već početkom septembra planira pokretanje prve linije Ryanair-a do Berlina odnosno od zimskog reda letenja i do Diseldorfa-Weeze, Bratislave, Milana-Bergamo.




Tekst: A.P.
Fly from Niš / Al Jazeera Balkans

Коментари

  1. Aerodrom Nis je na idealnom mestu jer je tu blizu Bugarska , Makedonija a i centralna i juzna Srbija !!!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let