Пређи на главни садржај

[SEAS16] Aerodrom Niš ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija u odnosu na region

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Na prvom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope koji je bio prethodna dva dana u Beogradu, tokom drugog dana održana je panel diskusija na kojoj je govoreno o razvoju regionalnih aerodroma(Pula, Zadar, Banja Luka, TAV Makedonija, Aerodromi Crne Gore, Ponikve), a na kojem je učestvovao i direktor aerodroma Niš Vladica Đurđanović koji je između ostalog govorio o uspešnom konceptu razvoja aerodroma i privlačenju avio-kompanija kao i daljim planovima koji predviđaju da aerodrom 2018. godine sa preko 500.000 putnika bude profitabilan.

On je istakao da i dolazak Ryanair-a, pored Wizz Air, na tržište Niša odnosno Srbije ne predstvavlja nikakav rat između te dve niskotarifne avio-kompanija. Đurđanović je rekao da je Ryanair svojim dolaskom u Niš samo ubrzao proces kod Wizz Air-a da se već planirane linije brže uvedu što je svakako dobro za same putnike.

- U prošloj godini Wizz Air imao je samo dve linije iz Niša, Malme i Bazel, i oni su imali u planu otvaranje novih linija. Dolaskom Ryanair-a ubrzan je proces otvaranja nove 3 linije. Mi smo se svakako odbranili od sofijskog aerodroma, oni će povećati broj niskotarirfnih sedišta na 2,5 miliona i upravo je njihov plan da uzmu putnike iz južne Srbije, jer je Sofija od Niša udaljena samo 160km. Mi se samo na taj način borimo da i putnici iz Srbije ostanu i lete avionima sa niškog aerodroma. To je naša namera i to je jedan mali odgovor aerodromu Sofija, ali i skopskom aerodromu kome gravitiraju putnici iz Preševa, Bujanovca i Vranja. - rekao je Đurđanović
Čak 55% ukupnih prihoda aerodroma čine nevazduhoplovni prihodi čime je snižena cena takse od 3 evra po putniku dala opravdanja za njeno postojanje, jer to čini tek 45% ukupnih prihoda aerodroma Niš.
- Naša koncepcija je bila da se aerodromske takse snize na 3 evra po putniku, pre toga je taksa aerodroma bila 18 evra što je donosilo nula putnika, tako da je to bilo glupo imati komplet infrastrukturu a nemati novca. 3 evra su dovoljna niškom aerodromu uz malu pomoć grada Niša. Morate da znate da je grad Niš dao aerodromu da upravlja parkingom. Aerodrom je specifični operater koji poseduje robno carinski terminal za drumski saobraćaj, tako da smo operateri u ovom delu Evrope i za drumski i za vazdušni saobraćaj. Mi izdajemo celokupni poslovni prostor i prihodi od 3 evra je tek 45% ukupnih prihoda aerodroma, dok je 55% van vazduhoplovne usluge. I to je način kako ta 3 evra mogu da doprinesu da mi 2018.godine budemo profitabilni sa projekcijom od 500.000 prevezenih putnika i negde oko 3000-4000 tone prevezene robe. - istakao je direktor aerodroma "Konstantin Veliki"
Đurđanović je rekao na ovoj panel diskusiji da se dalji planovi razvoja aerodroma zasnivaju na podršci i pomoći koju je nedavno obećala ministarka Zorana Mihajlović kada je boravila na aerodromu. No, i pored toga ako država ne bude umogućnosti da isprati razvoj aerodroma, Đurđanović ističe da će se u tom slučaju ići na dokapitalizaciju aerodroma odnosno promeni vlasničke strukture.
- Naša koncepcija razvoja aerodroma se zasniva i na pomoći države. Vlada Srbije obećala je ulaganja u aerodrom oko 6,5 miliona evra, ako država eventulno odustane od pomoći aerodromu došlo bi do promena vlasničke strukture odnosno pretvaranja u akcionarsko društvo tako da se određeni procenat, npr. 25% vrednosti aerodroma da nekim privatnicima, a 75% akcija bude u vlasništvu grada Niša. - rekao je on
Sudeći po diskusijama ostalih učenisnika vrlo zanimljivog panela na kome su bili učešće uzeli skoro sve veći regionalni aerodromi sa prostora bivše Jugoslavije, možemo zaključiti da svi oni na neki način subvencionišu dolazak velikog broja niskoarifnih avio-kompanija, što direktno,što indirektno, na taj način ostavljaju prostora da se one povuku sa tih aerodromu u slučaju prestanka dotiranja. Stim u vezi možemo zaključiti da je aerodrom Niš pokazao da ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija, jer se ugovor zakljucuje na cisto komercijalnoj osnovi.

*Portal Fly from Niš bio jedan je od medijskih partnera prvog Vazduhoplovnog samita jugostočne Evrope u Beogradu koji je izveštavao sa ovog skupa

 

Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let