Пређи на главни садржај

[SEAS16] Aerodrom Niš ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija u odnosu na region

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Na prvom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope koji je bio prethodna dva dana u Beogradu, tokom drugog dana održana je panel diskusija na kojoj je govoreno o razvoju regionalnih aerodroma(Pula, Zadar, Banja Luka, TAV Makedonija, Aerodromi Crne Gore, Ponikve), a na kojem je učestvovao i direktor aerodroma Niš Vladica Đurđanović koji je između ostalog govorio o uspešnom konceptu razvoja aerodroma i privlačenju avio-kompanija kao i daljim planovima koji predviđaju da aerodrom 2018. godine sa preko 500.000 putnika bude profitabilan.

On je istakao da i dolazak Ryanair-a, pored Wizz Air, na tržište Niša odnosno Srbije ne predstvavlja nikakav rat između te dve niskotarifne avio-kompanija. Đurđanović je rekao da je Ryanair svojim dolaskom u Niš samo ubrzao proces kod Wizz Air-a da se već planirane linije brže uvedu što je svakako dobro za same putnike.

- U prošloj godini Wizz Air imao je samo dve linije iz Niša, Malme i Bazel, i oni su imali u planu otvaranje novih linija. Dolaskom Ryanair-a ubrzan je proces otvaranja nove 3 linije. Mi smo se svakako odbranili od sofijskog aerodroma, oni će povećati broj niskotarirfnih sedišta na 2,5 miliona i upravo je njihov plan da uzmu putnike iz južne Srbije, jer je Sofija od Niša udaljena samo 160km. Mi se samo na taj način borimo da i putnici iz Srbije ostanu i lete avionima sa niškog aerodroma. To je naša namera i to je jedan mali odgovor aerodromu Sofija, ali i skopskom aerodromu kome gravitiraju putnici iz Preševa, Bujanovca i Vranja. - rekao je Đurđanović
Čak 55% ukupnih prihoda aerodroma čine nevazduhoplovni prihodi čime je snižena cena takse od 3 evra po putniku dala opravdanja za njeno postojanje, jer to čini tek 45% ukupnih prihoda aerodroma Niš.
- Naša koncepcija je bila da se aerodromske takse snize na 3 evra po putniku, pre toga je taksa aerodroma bila 18 evra što je donosilo nula putnika, tako da je to bilo glupo imati komplet infrastrukturu a nemati novca. 3 evra su dovoljna niškom aerodromu uz malu pomoć grada Niša. Morate da znate da je grad Niš dao aerodromu da upravlja parkingom. Aerodrom je specifični operater koji poseduje robno carinski terminal za drumski saobraćaj, tako da smo operateri u ovom delu Evrope i za drumski i za vazdušni saobraćaj. Mi izdajemo celokupni poslovni prostor i prihodi od 3 evra je tek 45% ukupnih prihoda aerodroma, dok je 55% van vazduhoplovne usluge. I to je način kako ta 3 evra mogu da doprinesu da mi 2018.godine budemo profitabilni sa projekcijom od 500.000 prevezenih putnika i negde oko 3000-4000 tone prevezene robe. - istakao je direktor aerodroma "Konstantin Veliki"
Đurđanović je rekao na ovoj panel diskusiji da se dalji planovi razvoja aerodroma zasnivaju na podršci i pomoći koju je nedavno obećala ministarka Zorana Mihajlović kada je boravila na aerodromu. No, i pored toga ako država ne bude umogućnosti da isprati razvoj aerodroma, Đurđanović ističe da će se u tom slučaju ići na dokapitalizaciju aerodroma odnosno promeni vlasničke strukture.
- Naša koncepcija razvoja aerodroma se zasniva i na pomoći države. Vlada Srbije obećala je ulaganja u aerodrom oko 6,5 miliona evra, ako država eventulno odustane od pomoći aerodromu došlo bi do promena vlasničke strukture odnosno pretvaranja u akcionarsko društvo tako da se određeni procenat, npr. 25% vrednosti aerodroma da nekim privatnicima, a 75% akcija bude u vlasništvu grada Niša. - rekao je on
Sudeći po diskusijama ostalih učenisnika vrlo zanimljivog panela na kome su bili učešće uzeli skoro sve veći regionalni aerodromi sa prostora bivše Jugoslavije, možemo zaključiti da svi oni na neki način subvencionišu dolazak velikog broja niskoarifnih avio-kompanija, što direktno,što indirektno, na taj način ostavljaju prostora da se one povuku sa tih aerodromu u slučaju prestanka dotiranja. Stim u vezi možemo zaključiti da je aerodrom Niš pokazao da ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija, jer se ugovor zakljucuje na cisto komercijalnoj osnovi.

*Portal Fly from Niš bio jedan je od medijskih partnera prvog Vazduhoplovnog samita jugostočne Evrope u Beogradu koji je izveštavao sa ovog skupa

 

Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - FEBRUAR / MART 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom februara i marta meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 16,99€ Malta(MLA) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 15,99€ Bazel Miluz(MLH) Februar / Mart Wizz Air 3689 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Februar / Mart Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) Februa...

[SLIKA DANA] Novogodišnja slika sa niškog aerodroma. Alternacija 7 aviona

Puna stajanka niškog aerodroma (foto: FB Aerodrom Niš) U danu kada smo ispraćali staru i dočekivali novu godinu, 31. decembar 2024. godine ostaće zabeležen kao dan kada je zbog guste magle na Aerodromu Nikola Tesla preusmereno na Aerodrom Konstantin Veliki čak 7 aviona. U Niš su tokom noći i dana avioni dolazali iz Sofije, Praga, Beča, Nirnberga, Salcburga, Pariza i Ljubljane. Aerodrom Niš je pored opsluge alternativnih letova imao i redovan saobraćaj, pa je tokom popodneva u jednom trenutku bilo parkirano čak 8 vazduhoplova Air Serbia-e i to 1 Erbas A319, 1 Erbas A320, 6 ATR 72-600. Tekst: A.P. Fly from Niš

Niški aerodrom u potrazi za novim linijama i partnerima

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo niškog aerodroma "Konstantin Veliki" uzeće učešće na 21. "Connect" forumu posvećenom razvoju linija koji se ove godine održava u španskom gradu Đironi. Pored predstavnika niškog aerodroma, Srbiju će predstavljati i nacionalni avio-prevoznik Air Serbia, ali i beogradski aerodrom "Nikola Tesla". Na "Connect" forumu koji će se održati od 3. do 5. februara ove godine prijavilo se veliki broj avio-kompanija iz okruženja, zapadne Evrope i sveta. Pored Wizz Air-a, Ryanair-a, SWISS-a i Air Serbia-a koji lete iz Niša, učestvovaće i Volotea, Vueilnig, Turkish Airlines, Transavia, LOT, Lufthansa, Luxair, Norwegian, Iberia, Icelandair, Easyjet, Eurowings, kanadski Westjet i drugi. Prema pisanju " EX-YU Aviation News "-a pored predstavnika Srbije, na forumu će učestvovati i drugi aerodromi i avio-prevoznici bivše Jugoslavije poput Croatia Airlines, ETF Airways, aerodroma Dubrovnik, Osijek, Zadar i Banj...

Akcija niskih cena Ryanair-a i Wizz Air-a iz Niša

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Dva najveća niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Ryanair i Wizz Air, a koji lete i iz Niša, danas svojim putnicima nude niske cene avio-karata za letove do kraja zimske sezone. Ryanair nudi promotivne cene avio-karata do Beča, snižene za 20%, i to za period putovanja izmedju januara i marta meseca ove godine. Sa druge strane, Wizz Air na svom sajtu nudi povoljne cene avio-karata za Memingen i Bazel Miluz. Sniženja su na snazi i za putnike sa članstvom Wizz Discount Club-a, kao i regularne putnike. Ukoliko ste član Wizz Discount Club-a karte možete naći po ceni već od 1244 dinara koliko košta karta do Bazela odnosno Miluza, a ukoliko ste regularni putnik cene karata se kreću već od 1987,20 dinara koliko košta karta do Memingena. Za više informacija u vezi avio-karata posetite sajt Ryanair -a ili Wizz Air -a. Tekst: A.P. Fly from Niš

Čak 11 aviona koristilo niški aerodrom zbog magle u Beogradu i Skoplju

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Tokom novogidišnjih dana u periodu 30. decembra do 2. januara 2025. godine zbog složenih meteo uslova na aerodromima u Beogradu i Skoplju 11 aviona koristilo je niški aerodrom kao alternativni. Gusta magla preusmerela je 10 aviona Air Serbia-a i 1 avion Wizz Air-a koji su sletali tokom tih dana na Aerodrom Konstantin Veliki. Avioni su dolazili iz Brisela, Pariza, Praga, Beča, Salcburga, Ljubljane, Sofije i Nirnberga.  - Aerodromske službe za prihvat i otpremu aviona su tokom prazničnih noći pokazale da su u svakom trenutku spremne i obučene da svoj posao odrade na najvišem mogućem nivou i budu na visini zadatka. Niški aerodrom je inače tehnički opremljen za prihvat većeg broja aviona sa drugih aerodroma, u zavisnosti od tipa aviona i do 10 u istom trenutku. - kažu na niškom aerodromu Treba istaći da je niški aerodrom opslužio čak 8 aviona Air Serbia-a tipa ATR72-600 od ukupno 10 koliko ih ima trenutno u floti, a koji su u jednom trenutku...