Пређи на главни садржај

[SEAS16] Aerodrom Niš ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija u odnosu na region

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Na prvom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope koji je bio prethodna dva dana u Beogradu, tokom drugog dana održana je panel diskusija na kojoj je govoreno o razvoju regionalnih aerodroma(Pula, Zadar, Banja Luka, TAV Makedonija, Aerodromi Crne Gore, Ponikve), a na kojem je učestvovao i direktor aerodroma Niš Vladica Đurđanović koji je između ostalog govorio o uspešnom konceptu razvoja aerodroma i privlačenju avio-kompanija kao i daljim planovima koji predviđaju da aerodrom 2018. godine sa preko 500.000 putnika bude profitabilan.

On je istakao da i dolazak Ryanair-a, pored Wizz Air, na tržište Niša odnosno Srbije ne predstvavlja nikakav rat između te dve niskotarifne avio-kompanija. Đurđanović je rekao da je Ryanair svojim dolaskom u Niš samo ubrzao proces kod Wizz Air-a da se već planirane linije brže uvedu što je svakako dobro za same putnike.

- U prošloj godini Wizz Air imao je samo dve linije iz Niša, Malme i Bazel, i oni su imali u planu otvaranje novih linija. Dolaskom Ryanair-a ubrzan je proces otvaranja nove 3 linije. Mi smo se svakako odbranili od sofijskog aerodroma, oni će povećati broj niskotarirfnih sedišta na 2,5 miliona i upravo je njihov plan da uzmu putnike iz južne Srbije, jer je Sofija od Niša udaljena samo 160km. Mi se samo na taj način borimo da i putnici iz Srbije ostanu i lete avionima sa niškog aerodroma. To je naša namera i to je jedan mali odgovor aerodromu Sofija, ali i skopskom aerodromu kome gravitiraju putnici iz Preševa, Bujanovca i Vranja. - rekao je Đurđanović
Čak 55% ukupnih prihoda aerodroma čine nevazduhoplovni prihodi čime je snižena cena takse od 3 evra po putniku dala opravdanja za njeno postojanje, jer to čini tek 45% ukupnih prihoda aerodroma Niš.
- Naša koncepcija je bila da se aerodromske takse snize na 3 evra po putniku, pre toga je taksa aerodroma bila 18 evra što je donosilo nula putnika, tako da je to bilo glupo imati komplet infrastrukturu a nemati novca. 3 evra su dovoljna niškom aerodromu uz malu pomoć grada Niša. Morate da znate da je grad Niš dao aerodromu da upravlja parkingom. Aerodrom je specifični operater koji poseduje robno carinski terminal za drumski saobraćaj, tako da smo operateri u ovom delu Evrope i za drumski i za vazdušni saobraćaj. Mi izdajemo celokupni poslovni prostor i prihodi od 3 evra je tek 45% ukupnih prihoda aerodroma, dok je 55% van vazduhoplovne usluge. I to je način kako ta 3 evra mogu da doprinesu da mi 2018.godine budemo profitabilni sa projekcijom od 500.000 prevezenih putnika i negde oko 3000-4000 tone prevezene robe. - istakao je direktor aerodroma "Konstantin Veliki"
Đurđanović je rekao na ovoj panel diskusiji da se dalji planovi razvoja aerodroma zasnivaju na podršci i pomoći koju je nedavno obećala ministarka Zorana Mihajlović kada je boravila na aerodromu. No, i pored toga ako država ne bude umogućnosti da isprati razvoj aerodroma, Đurđanović ističe da će se u tom slučaju ići na dokapitalizaciju aerodroma odnosno promeni vlasničke strukture.
- Naša koncepcija razvoja aerodroma se zasniva i na pomoći države. Vlada Srbije obećala je ulaganja u aerodrom oko 6,5 miliona evra, ako država eventulno odustane od pomoći aerodromu došlo bi do promena vlasničke strukture odnosno pretvaranja u akcionarsko društvo tako da se određeni procenat, npr. 25% vrednosti aerodroma da nekim privatnicima, a 75% akcija bude u vlasništvu grada Niša. - rekao je on
Sudeći po diskusijama ostalih učenisnika vrlo zanimljivog panela na kome su bili učešće uzeli skoro sve veći regionalni aerodromi sa prostora bivše Jugoslavije, možemo zaključiti da svi oni na neki način subvencionišu dolazak velikog broja niskoarifnih avio-kompanija, što direktno,što indirektno, na taj način ostavljaju prostora da se one povuku sa tih aerodromu u slučaju prestanka dotiranja. Stim u vezi možemo zaključiti da je aerodrom Niš pokazao da ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija, jer se ugovor zakljucuje na cisto komercijalnoj osnovi.

*Portal Fly from Niš bio jedan je od medijskih partnera prvog Vazduhoplovnog samita jugostočne Evrope u Beogradu koji je izveštavao sa ovog skupa

 

Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - APRIL / MAJ 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom aprila i maja meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) April / Maj Ryanair 12,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) April / Maj Ryanair 20,91€ / 19,99€ Malta(MLA) April / Maj Ryanair 21,99€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 21,79€ / 32,65€ Bazel Miluz(MLH) April / Maj Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) April / Maj Wizz Air 2939 RSD / 4109 RSD Memingen(FMM) April / Maj Wizz Air 3289 RSD / 2349 RSD Malme(MMX)

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - MART / APRIL 2023

ilustracija; (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom marta i aprila meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. U tabeli su date i cene za redovne sezonske destinacije Krf, Atina i Tivat za period putovanja jun i jul mesec. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Mart / April Ryanair 9,99€ / 12,99€ Stokholm Arlanda(ARN) Mart / April Ryanair 14,99€ / 19,99€ Malta(MLA) Mart / April Ryanair 19,97€ / 26,03€ Krf(CFU)*** Jun / Jul Ryanair 25,19€ / 37,09€ Bazel Miluz(MLH) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 2349 RSD Dortmund(DTM) Mart / April Wizz Air 2939 RSD / 3519 RSD Memingen(FMM) Mart / April Wizz Air 2349 RSD / 3519 RSD Malm

Pariz, Oslo, Cirih, Berlin samo su neke od potencijalnih destinacija iz Niša (mapa)

ilustracija (foto: Fly from Niš) Aerodrom "Konstantin Veliki" u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno budućim avio-kompanija koje su zainteresovane da prošire mrežu sa novim i ranijim destinacijama iz Niša. Pariz, Oslo, Cirih, Berlin su samo neke od velikog broja neopsluženih ruta sa niškog aerodroma. Nedavno je direktor niške vazdušne luke Dušan Knežević, gostujući na " Niškoj televiziji ", izjavio da postoji interesovanje avio-kompanija za letove iz Niša i da po tom pitanju se radi svakodnevno. S tim u vezi i razvoj aerodroma kroz proširivanje kapaciteta ide da se pre svega putnicima omogući bolji komfor i ugodjaj dok borave na Aerodromu, ali i da se u narednom periodu istovremeno može opslužiti 5 aviona.  - Cilj Aerodroma jeste otvaranje baze jedne avio-kompanije, jer nam to donosi benefite. Baziranje aviona znači veći broj putnika i destinacija. Niskotarifne avio-kompanije imaju praksu da baziraju dva aviona, što znači 35 do 40 nedeljnih le