ilustracija (foto: Fly from Niš) |
On je istakao da i dolazak Ryanair-a, pored Wizz Air, na tržište Niša odnosno Srbije ne predstvavlja nikakav rat između te dve niskotarifne avio-kompanija. Đurđanović je rekao da je Ryanair svojim dolaskom u Niš samo ubrzao proces kod Wizz Air-a da se već planirane linije brže uvedu što je svakako dobro za same putnike.
- U prošloj godini Wizz Air imao je samo dve linije iz Niša, Malme i Bazel, i oni su imali u planu otvaranje novih linija. Dolaskom Ryanair-a ubrzan je proces otvaranja nove 3 linije. Mi smo se svakako odbranili od sofijskog aerodroma, oni će povećati broj niskotarirfnih sedišta na 2,5 miliona i upravo je njihov plan da uzmu putnike iz južne Srbije, jer je Sofija od Niša udaljena samo 160km. Mi se samo na taj način borimo da i putnici iz Srbije ostanu i lete avionima sa niškog aerodroma. To je naša namera i to je jedan mali odgovor aerodromu Sofija, ali i skopskom aerodromu kome gravitiraju putnici iz Preševa, Bujanovca i Vranja. - rekao je ĐurđanovićČak 55% ukupnih prihoda aerodroma čine nevazduhoplovni prihodi čime je snižena cena takse od 3 evra po putniku dala opravdanja za njeno postojanje, jer to čini tek 45% ukupnih prihoda aerodroma Niš.
- Naša koncepcija je bila da se aerodromske takse snize na 3 evra po putniku, pre toga je taksa aerodroma bila 18 evra što je donosilo nula putnika, tako da je to bilo glupo imati komplet infrastrukturu a nemati novca. 3 evra su dovoljna niškom aerodromu uz malu pomoć grada Niša. Morate da znate da je grad Niš dao aerodromu da upravlja parkingom. Aerodrom je specifični operater koji poseduje robno carinski terminal za drumski saobraćaj, tako da smo operateri u ovom delu Evrope i za drumski i za vazdušni saobraćaj. Mi izdajemo celokupni poslovni prostor i prihodi od 3 evra je tek 45% ukupnih prihoda aerodroma, dok je 55% van vazduhoplovne usluge. I to je način kako ta 3 evra mogu da doprinesu da mi 2018.godine budemo profitabilni sa projekcijom od 500.000 prevezenih putnika i negde oko 3000-4000 tone prevezene robe. - istakao je direktor aerodroma "Konstantin Veliki"Đurđanović je rekao na ovoj panel diskusiji da se dalji planovi razvoja aerodroma zasnivaju na podršci i pomoći koju je nedavno obećala ministarka Zorana Mihajlović kada je boravila na aerodromu. No, i pored toga ako država ne bude umogućnosti da isprati razvoj aerodroma, Đurđanović ističe da će se u tom slučaju ići na dokapitalizaciju aerodroma odnosno promeni vlasničke strukture.
- Naša koncepcija razvoja aerodroma se zasniva i na pomoći države. Vlada Srbije obećala je ulaganja u aerodrom oko 6,5 miliona evra, ako država eventulno odustane od pomoći aerodromu došlo bi do promena vlasničke strukture odnosno pretvaranja u akcionarsko društvo tako da se određeni procenat, npr. 25% vrednosti aerodroma da nekim privatnicima, a 75% akcija bude u vlasništvu grada Niša. - rekao je onSudeći po diskusijama ostalih učenisnika vrlo zanimljivog panela na kome su bili učešće uzeli skoro sve veći regionalni aerodromi sa prostora bivše Jugoslavije, možemo zaključiti da svi oni na neki način subvencionišu dolazak velikog broja niskoarifnih avio-kompanija, što direktno,što indirektno, na taj način ostavljaju prostora da se one povuku sa tih aerodromu u slučaju prestanka dotiranja. Stim u vezi možemo zaključiti da je aerodrom Niš pokazao da ima najbolji poslovni model u privlačenju avio-kompanija, jer se ugovor zakljucuje na cisto komercijalnoj osnovi.
*Portal Fly from Niš bio jedan je od medijskih partnera prvog Vazduhoplovnog samita jugostočne Evrope u Beogradu koji je izveštavao sa ovog skupa
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Коментари
Постави коментар