ilustracija; (foto: wikipedia.org) |
Na osnovu novinskog teksta analiziraćemo šta se zapravo dogodilo, jer do objavljivanja ovog teksta nismo uspeli da stupimo u konktakt ni sa jednim od putnika koji su trebali biti na ovom letu.
Kako se navodi na sajtu "Dnevnika", radi se o grupi od 50 putnika iz Niša, dok se kasnije u tekstu pojasnjava da njih 22 nisu uspeli da se ukrcaju na let. Oni su kako se navodi na aerodrom stigli 2 sata pre leta, ali su tek u 11:30 prešli bezbedonosne provere, međutim 25 minuta nije bilo dovoljno da stignu na let koji je bio planiran za 11:55.
Važno je znati da sve avio-kompanije, pa i Ryanair u ovom slučaju, zahtevaju da putnici bude na odlaznog gejtu najmanje 15 minuta pre samog otvaranja gejta za ukrcavanje što bi u slučaju za ovaj let bilo 11:30, izuzevši vreme koje je potrebno da se pređe granična kontrola.
Kašnjenje putnika razlog propuštanja leta?
Iako nemamo tačne informacije sta se zapravo desilo putnicima, pretpostavljamo da je kašnjenje jedan od glavnih razloga zbog čega je ova grupa od 22 putnika propustila ovaj let, te je kako se navodi u tekstu "Nemačke policajke, držeći se propisa, nisu htele da komuniciraju preko voki-tokija s aerodromskim osobljem koji je trebao da otvori gejt još dva minuta, kako bi i nas 22 preostala putnika uspeli da uđemo u taj avion¨ – izjavila je Teodora Ž. Janković za novosadski "Dnevnik"."
Naime, sam zahtev da se ukrcavanje produži za još 2 ili 5 minuta jasan je znak da su putnici zakasnili na let. Avio-kompanija u ovom slučaju ima prava da to odbije zbog plaćanja visokih penala za kašnjenje, a posto je ukrcavanje završeno, samim tim nisu mogli da pređu ni pasošku kontrolu, odnosno da granična policija nije želela da izvrši pregled putnika, kako se u tekstu i navodi.
- Avio-komapnija ne može biti kriva za gužve koje se mogu dogoditi prilikom prelaska sigurnosne ili granične kontrole, te svu krivicu u ovom slucaju snosi putnik, koji je dužan da shodno datumu i vremenu polaska, gužve u saobracaju do aerodroma ili nekom drugom faktoru sam predvidi koliko je vremena potrebno da bi na vreme stigao na let¨– kaze naš izvor iz jedne od avio-kompanija.Dakle, treba imati na umu da zbog gužvi na nekim većim aerodromima vreme dolaska na aerodrom jeste presudno i iako je optimalno doći 2 sata pre leta, nekada to i nije dovoljno da stignete na vreme. Ukoliko zakasnite na let zbog gužve na kontrolnim punktovima, nijedan vas zakon ne može zaštiti, tj. nisu ni aerodrom ni avio-kompanija odgovorni zato što ste propustili let, te vam u ovom slučaju ne može pomoći konzulat niti bilo koja druga insititucija bilo da ste državljanin Srbije ili neke od zemalja EU.
Tekst: A. Đ.
Fly from Niš / Dnevnik.rs
Na berlinskom aerodromu je neverovatna guzva. Redovi su OGROMNI. Vratili smo se 20.12. i tako je bilo.Imali smo srece. Verujem da su u ovom slucaju ljudi dosli 2h ranije, ali to verovatno nije bilo dovoljno. Ne znam ko je kriv za takve situacije, ali nije korektno prema putnicima koji su se pojavili na vreme na aerodromu. Trebalo bi da dobiju brzi prolaz oni koji kasne (bilo je toga, policajci su sprovodili grupu putnika koji kasne na let) ili da na vreme budu obavesteni o velikim guzvama uz napomenu da nije dovoljno doci 2h ranije.
ОдговориИзбришиЗанимљиво! :)
ОдговориИзбришиProblem s pomenutim aerodromom u Berlinu je u njihovoj ocajnoj organizaciji. Prtljag se moze cekirati najranije 2h pre poletanja, ali ni taj period nije dovoljan da bi se potom prosla bezbednosna kontrola. Moj suprug i kci su umalo zakasnili na svoj let za Norvesku 28. decembra i tih razloga. A mozete pojmiti koliki je stres to izazvalo, ako se ima u vidu da su vec prethodnog dana, zbog kasnjenja od oko 4h s niskog aerodroma izgubili let za Norvesku i morali da kupe nove karte i plate prenociste u Berlinu. Veoma losa reklama za Ryanair letove iz Nisa za Berlin, najgora moguca kombinacija prevoznika i nemackog aerodroma.
ОдговориИзбриши