Пређи на главни садржај

Kašnjenje na let glavni razlog zbog koga su putnici iz Niša u Berlinu "ostavljeni na cedilu"?

ilustracija; (foto: wikipedia.org)
Novosadski dnevni list "Dnevnik" juče je na svom sajtu objavio zanimljiv tekst na koji smo naišli pod naslovom "Putnici zbog gužve ostavljeni na cedilu". Prema navodima ovog dnevnog lista,  grupa od 22 putnika iz Srbije nedavno je ostala zarobljena na aerodormu u Berlinu nakon što su, kako se navodi, nemara radnika aerodromskih službi i same avio-kompanije Ryanair propustili svoj let za Niš.

Na osnovu novinskog teksta analiziraćemo šta se zapravo dogodilo, jer do objavljivanja ovog teksta nismo uspeli da stupimo u konktakt ni sa jednim od putnika koji su trebali biti na ovom letu.

Kako se navodi na sajtu "Dnevnika",  radi se o grupi od 50 putnika iz Niša, dok se kasnije u tekstu pojasnjava da njih 22 nisu uspeli da se ukrcaju na let. Oni su kako se navodi na aerodrom stigli 2 sata pre leta, ali su tek u 11:30 prešli bezbedonosne provere, međutim 25 minuta nije bilo dovoljno da stignu na  let koji je bio planiran za 11:55.

Važno je znati da sve avio-kompanije, pa i Ryanair u ovom slučaju, zahtevaju da putnici bude na odlaznog gejtu najmanje 15 minuta pre samog otvaranja gejta za ukrcavanje što bi u slučaju za ovaj let bilo 11:30, izuzevši vreme koje je potrebno da se pređe granična kontrola.

Kašnjenje putnika razlog propuštanja leta?

Iako nemamo tačne informacije sta se zapravo desilo putnicima, pretpostavljamo da je kašnjenje jedan od glavnih razloga zbog čega je ova grupa od 22 putnika propustila ovaj let, te je kako se navodi u tekstu "Nemačke policajke, držeći se propisa, nisu htele da komuniciraju preko voki-tokija s aerodromskim osobljem koji je trebao da otvori gejt još dva minuta, kako bi i nas 22 preostala putnika uspeli da uđemo u taj avion¨ – izjavila je Teodora Ž. Janković za novosadski "Dnevnik".

Naime, sam zahtev da se ukrcavanje produži za još 2 ili 5 minuta jasan je znak da su putnici zakasnili na let. Avio-kompanija u ovom slučaju ima prava da to odbije zbog plaćanja visokih penala za kašnjenje, a posto je ukrcavanje završeno, samim tim nisu mogli da pređu ni pasošku kontrolu, odnosno da granična policija nije želela da izvrši pregled putnika, kako se u tekstu i navodi.

- Avio-komapnija ne može biti kriva za gužve koje se mogu dogoditi prilikom prelaska sigurnosne ili granične kontrole, te svu krivicu u ovom slucaju snosi putnik, koji je dužan da shodno datumu i vremenu polaska, gužve u saobracaju do aerodroma ili nekom drugom faktoru sam predvidi koliko je vremena potrebno da bi na vreme stigao na let¨– kaze naš izvor iz jedne od avio-kompanija.
Dakle, treba imati na umu da zbog gužvi na nekim većim aerodromima vreme dolaska na aerodrom jeste presudno i iako je optimalno doći 2 sata pre leta, nekada to i nije dovoljno da stignete na vreme.  Ukoliko zakasnite na let zbog gužve na kontrolnim punktovima, nijedan vas zakon ne može zaštiti, tj. nisu ni aerodrom ni avio-kompanija odgovorni zato što ste propustili let, te vam u ovom slučaju ne može pomoći konzulat niti bilo koja druga insititucija bilo da ste državljanin Srbije ili neke od zemalja EU.


Tekst: A. Đ.
Fly from Niš / Dnevnik.rs

Коментари

  1. Na berlinskom aerodromu je neverovatna guzva. Redovi su OGROMNI. Vratili smo se 20.12. i tako je bilo.Imali smo srece. Verujem da su u ovom slucaju ljudi dosli 2h ranije, ali to verovatno nije bilo dovoljno. Ne znam ko je kriv za takve situacije, ali nije korektno prema putnicima koji su se pojavili na vreme na aerodromu. Trebalo bi da dobiju brzi prolaz oni koji kasne (bilo je toga, policajci su sprovodili grupu putnika koji kasne na let) ili da na vreme budu obavesteni o velikim guzvama uz napomenu da nije dovoljno doci 2h ranije.

    ОдговориИзбриши
  2. Problem s pomenutim aerodromom u Berlinu je u njihovoj ocajnoj organizaciji. Prtljag se moze cekirati najranije 2h pre poletanja, ali ni taj period nije dovoljan da bi se potom prosla bezbednosna kontrola. Moj suprug i kci su umalo zakasnili na svoj let za Norvesku 28. decembra i tih razloga. A mozete pojmiti koliki je stres to izazvalo, ako se ima u vidu da su vec prethodnog dana, zbog kasnjenja od oko 4h s niskog aerodroma izgubili let za Norvesku i morali da kupe nove karte i plate prenociste u Berlinu. Veoma losa reklama za Ryanair letove iz Nisa za Berlin, najgora moguca kombinacija prevoznika i nemackog aerodroma.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - FEBRUAR / MART 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom februara i marta meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 16,99€ Malta(MLA) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 15,99€ Bazel Miluz(MLH) Februar / Mart Wizz Air 3689 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Februar / Mart Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) Februa...

[SLIKA DANA] Novogodišnja slika sa niškog aerodroma. Alternacija 7 aviona

Puna stajanka niškog aerodroma (foto: FB Aerodrom Niš) U danu kada smo ispraćali staru i dočekivali novu godinu, 31. decembar 2024. godine ostaće zabeležen kao dan kada je zbog guste magle na Aerodromu Nikola Tesla preusmereno na Aerodrom Konstantin Veliki čak 7 aviona. U Niš su tokom noći i dana avioni dolazali iz Sofije, Praga, Beča, Nirnberga, Salcburga, Pariza i Ljubljane. Aerodrom Niš je pored opsluge alternativnih letova imao i redovan saobraćaj, pa je tokom popodneva u jednom trenutku bilo parkirano čak 8 vazduhoplova Air Serbia-e i to 1 Erbas A319, 1 Erbas A320, 6 ATR 72-600. Tekst: A.P. Fly from Niš

Niški aerodrom u potrazi za novim linijama i partnerima

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo niškog aerodroma "Konstantin Veliki" uzeće učešće na 21. "Connect" forumu posvećenom razvoju linija koji se ove godine održava u španskom gradu Đironi. Pored predstavnika niškog aerodroma, Srbiju će predstavljati i nacionalni avio-prevoznik Air Serbia, ali i beogradski aerodrom "Nikola Tesla". Na "Connect" forumu koji će se održati od 3. do 5. februara ove godine prijavilo se veliki broj avio-kompanija iz okruženja, zapadne Evrope i sveta. Pored Wizz Air-a, Ryanair-a, SWISS-a i Air Serbia-a koji lete iz Niša, učestvovaće i Volotea, Vueilnig, Turkish Airlines, Transavia, LOT, Lufthansa, Luxair, Norwegian, Iberia, Icelandair, Easyjet, Eurowings, kanadski Westjet i drugi. Prema pisanju " EX-YU Aviation News "-a pored predstavnika Srbije, na forumu će učestvovati i drugi aerodromi i avio-prevoznici bivše Jugoslavije poput Croatia Airlines, ETF Airways, aerodroma Dubrovnik, Osijek, Zadar i Banj...

Akcija niskih cena Ryanair-a i Wizz Air-a iz Niša

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Dva najveća niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Ryanair i Wizz Air, a koji lete i iz Niša, danas svojim putnicima nude niske cene avio-karata za letove do kraja zimske sezone. Ryanair nudi promotivne cene avio-karata do Beča, snižene za 20%, i to za period putovanja izmedju januara i marta meseca ove godine. Sa druge strane, Wizz Air na svom sajtu nudi povoljne cene avio-karata za Memingen i Bazel Miluz. Sniženja su na snazi i za putnike sa članstvom Wizz Discount Club-a, kao i regularne putnike. Ukoliko ste član Wizz Discount Club-a karte možete naći po ceni već od 1244 dinara koliko košta karta do Bazela odnosno Miluza, a ukoliko ste regularni putnik cene karata se kreću već od 1987,20 dinara koliko košta karta do Memingena. Za više informacija u vezi avio-karata posetite sajt Ryanair -a ili Wizz Air -a. Tekst: A.P. Fly from Niš

Čak 11 aviona koristilo niški aerodrom zbog magle u Beogradu i Skoplju

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Tokom novogidišnjih dana u periodu 30. decembra do 2. januara 2025. godine zbog složenih meteo uslova na aerodromima u Beogradu i Skoplju 11 aviona koristilo je niški aerodrom kao alternativni. Gusta magla preusmerela je 10 aviona Air Serbia-a i 1 avion Wizz Air-a koji su sletali tokom tih dana na Aerodrom Konstantin Veliki. Avioni su dolazili iz Brisela, Pariza, Praga, Beča, Salcburga, Ljubljane, Sofije i Nirnberga.  - Aerodromske službe za prihvat i otpremu aviona su tokom prazničnih noći pokazale da su u svakom trenutku spremne i obučene da svoj posao odrade na najvišem mogućem nivou i budu na visini zadatka. Niški aerodrom je inače tehnički opremljen za prihvat većeg broja aviona sa drugih aerodroma, u zavisnosti od tipa aviona i do 10 u istom trenutku. - kažu na niškom aerodromu Treba istaći da je niški aerodrom opslužio čak 8 aviona Air Serbia-a tipa ATR72-600 od ukupno 10 koliko ih ima trenutno u floti, a koji su u jednom trenutku...