Пређи на главни садржај

Kašnjenje na let glavni razlog zbog koga su putnici iz Niša u Berlinu "ostavljeni na cedilu"?

ilustracija; (foto: wikipedia.org)
Novosadski dnevni list "Dnevnik" juče je na svom sajtu objavio zanimljiv tekst na koji smo naišli pod naslovom "Putnici zbog gužve ostavljeni na cedilu". Prema navodima ovog dnevnog lista,  grupa od 22 putnika iz Srbije nedavno je ostala zarobljena na aerodormu u Berlinu nakon što su, kako se navodi, nemara radnika aerodromskih službi i same avio-kompanije Ryanair propustili svoj let za Niš.

Na osnovu novinskog teksta analiziraćemo šta se zapravo dogodilo, jer do objavljivanja ovog teksta nismo uspeli da stupimo u konktakt ni sa jednim od putnika koji su trebali biti na ovom letu.

Kako se navodi na sajtu "Dnevnika",  radi se o grupi od 50 putnika iz Niša, dok se kasnije u tekstu pojasnjava da njih 22 nisu uspeli da se ukrcaju na let. Oni su kako se navodi na aerodrom stigli 2 sata pre leta, ali su tek u 11:30 prešli bezbedonosne provere, međutim 25 minuta nije bilo dovoljno da stignu na  let koji je bio planiran za 11:55.

Važno je znati da sve avio-kompanije, pa i Ryanair u ovom slučaju, zahtevaju da putnici bude na odlaznog gejtu najmanje 15 minuta pre samog otvaranja gejta za ukrcavanje što bi u slučaju za ovaj let bilo 11:30, izuzevši vreme koje je potrebno da se pređe granična kontrola.

Kašnjenje putnika razlog propuštanja leta?

Iako nemamo tačne informacije sta se zapravo desilo putnicima, pretpostavljamo da je kašnjenje jedan od glavnih razloga zbog čega je ova grupa od 22 putnika propustila ovaj let, te je kako se navodi u tekstu "Nemačke policajke, držeći se propisa, nisu htele da komuniciraju preko voki-tokija s aerodromskim osobljem koji je trebao da otvori gejt još dva minuta, kako bi i nas 22 preostala putnika uspeli da uđemo u taj avion¨ – izjavila je Teodora Ž. Janković za novosadski "Dnevnik".

Naime, sam zahtev da se ukrcavanje produži za još 2 ili 5 minuta jasan je znak da su putnici zakasnili na let. Avio-kompanija u ovom slučaju ima prava da to odbije zbog plaćanja visokih penala za kašnjenje, a posto je ukrcavanje završeno, samim tim nisu mogli da pređu ni pasošku kontrolu, odnosno da granična policija nije želela da izvrši pregled putnika, kako se u tekstu i navodi.

- Avio-komapnija ne može biti kriva za gužve koje se mogu dogoditi prilikom prelaska sigurnosne ili granične kontrole, te svu krivicu u ovom slucaju snosi putnik, koji je dužan da shodno datumu i vremenu polaska, gužve u saobracaju do aerodroma ili nekom drugom faktoru sam predvidi koliko je vremena potrebno da bi na vreme stigao na let¨– kaze naš izvor iz jedne od avio-kompanija.
Dakle, treba imati na umu da zbog gužvi na nekim većim aerodromima vreme dolaska na aerodrom jeste presudno i iako je optimalno doći 2 sata pre leta, nekada to i nije dovoljno da stignete na vreme.  Ukoliko zakasnite na let zbog gužve na kontrolnim punktovima, nijedan vas zakon ne može zaštiti, tj. nisu ni aerodrom ni avio-kompanija odgovorni zato što ste propustili let, te vam u ovom slučaju ne može pomoći konzulat niti bilo koja druga insititucija bilo da ste državljanin Srbije ili neke od zemalja EU.


Tekst: A. Đ.
Fly from Niš / Dnevnik.rs

Коментари

  1. Na berlinskom aerodromu je neverovatna guzva. Redovi su OGROMNI. Vratili smo se 20.12. i tako je bilo.Imali smo srece. Verujem da su u ovom slucaju ljudi dosli 2h ranije, ali to verovatno nije bilo dovoljno. Ne znam ko je kriv za takve situacije, ali nije korektno prema putnicima koji su se pojavili na vreme na aerodromu. Trebalo bi da dobiju brzi prolaz oni koji kasne (bilo je toga, policajci su sprovodili grupu putnika koji kasne na let) ili da na vreme budu obavesteni o velikim guzvama uz napomenu da nije dovoljno doci 2h ranije.

    ОдговориИзбриши
  2. Problem s pomenutim aerodromom u Berlinu je u njihovoj ocajnoj organizaciji. Prtljag se moze cekirati najranije 2h pre poletanja, ali ni taj period nije dovoljan da bi se potom prosla bezbednosna kontrola. Moj suprug i kci su umalo zakasnili na svoj let za Norvesku 28. decembra i tih razloga. A mozete pojmiti koliki je stres to izazvalo, ako se ima u vidu da su vec prethodnog dana, zbog kasnjenja od oko 4h s niskog aerodroma izgubili let za Norvesku i morali da kupe nove karte i plate prenociste u Berlinu. Veoma losa reklama za Ryanair letove iz Nisa za Berlin, najgora moguca kombinacija prevoznika i nemackog aerodroma.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let