Пређи на главни садржај

Kašnjenje na let glavni razlog zbog koga su putnici iz Niša u Berlinu "ostavljeni na cedilu"?

ilustracija; (foto: wikipedia.org)
Novosadski dnevni list "Dnevnik" juče je na svom sajtu objavio zanimljiv tekst na koji smo naišli pod naslovom "Putnici zbog gužve ostavljeni na cedilu". Prema navodima ovog dnevnog lista,  grupa od 22 putnika iz Srbije nedavno je ostala zarobljena na aerodormu u Berlinu nakon što su, kako se navodi, nemara radnika aerodromskih službi i same avio-kompanije Ryanair propustili svoj let za Niš.

Na osnovu novinskog teksta analiziraćemo šta se zapravo dogodilo, jer do objavljivanja ovog teksta nismo uspeli da stupimo u konktakt ni sa jednim od putnika koji su trebali biti na ovom letu.

Kako se navodi na sajtu "Dnevnika",  radi se o grupi od 50 putnika iz Niša, dok se kasnije u tekstu pojasnjava da njih 22 nisu uspeli da se ukrcaju na let. Oni su kako se navodi na aerodrom stigli 2 sata pre leta, ali su tek u 11:30 prešli bezbedonosne provere, međutim 25 minuta nije bilo dovoljno da stignu na  let koji je bio planiran za 11:55.

Važno je znati da sve avio-kompanije, pa i Ryanair u ovom slučaju, zahtevaju da putnici bude na odlaznog gejtu najmanje 15 minuta pre samog otvaranja gejta za ukrcavanje što bi u slučaju za ovaj let bilo 11:30, izuzevši vreme koje je potrebno da se pređe granična kontrola.

Kašnjenje putnika razlog propuštanja leta?

Iako nemamo tačne informacije sta se zapravo desilo putnicima, pretpostavljamo da je kašnjenje jedan od glavnih razloga zbog čega je ova grupa od 22 putnika propustila ovaj let, te je kako se navodi u tekstu "Nemačke policajke, držeći se propisa, nisu htele da komuniciraju preko voki-tokija s aerodromskim osobljem koji je trebao da otvori gejt još dva minuta, kako bi i nas 22 preostala putnika uspeli da uđemo u taj avion¨ – izjavila je Teodora Ž. Janković za novosadski "Dnevnik".

Naime, sam zahtev da se ukrcavanje produži za još 2 ili 5 minuta jasan je znak da su putnici zakasnili na let. Avio-kompanija u ovom slučaju ima prava da to odbije zbog plaćanja visokih penala za kašnjenje, a posto je ukrcavanje završeno, samim tim nisu mogli da pređu ni pasošku kontrolu, odnosno da granična policija nije želela da izvrši pregled putnika, kako se u tekstu i navodi.

- Avio-komapnija ne može biti kriva za gužve koje se mogu dogoditi prilikom prelaska sigurnosne ili granične kontrole, te svu krivicu u ovom slucaju snosi putnik, koji je dužan da shodno datumu i vremenu polaska, gužve u saobracaju do aerodroma ili nekom drugom faktoru sam predvidi koliko je vremena potrebno da bi na vreme stigao na let¨– kaze naš izvor iz jedne od avio-kompanija.
Dakle, treba imati na umu da zbog gužvi na nekim većim aerodromima vreme dolaska na aerodrom jeste presudno i iako je optimalno doći 2 sata pre leta, nekada to i nije dovoljno da stignete na vreme.  Ukoliko zakasnite na let zbog gužve na kontrolnim punktovima, nijedan vas zakon ne može zaštiti, tj. nisu ni aerodrom ni avio-kompanija odgovorni zato što ste propustili let, te vam u ovom slučaju ne može pomoći konzulat niti bilo koja druga insititucija bilo da ste državljanin Srbije ili neke od zemalja EU.


Tekst: A. Đ.
Fly from Niš / Dnevnik.rs

Коментари

  1. Na berlinskom aerodromu je neverovatna guzva. Redovi su OGROMNI. Vratili smo se 20.12. i tako je bilo.Imali smo srece. Verujem da su u ovom slucaju ljudi dosli 2h ranije, ali to verovatno nije bilo dovoljno. Ne znam ko je kriv za takve situacije, ali nije korektno prema putnicima koji su se pojavili na vreme na aerodromu. Trebalo bi da dobiju brzi prolaz oni koji kasne (bilo je toga, policajci su sprovodili grupu putnika koji kasne na let) ili da na vreme budu obavesteni o velikim guzvama uz napomenu da nije dovoljno doci 2h ranije.

    ОдговориИзбриши
  2. Problem s pomenutim aerodromom u Berlinu je u njihovoj ocajnoj organizaciji. Prtljag se moze cekirati najranije 2h pre poletanja, ali ni taj period nije dovoljan da bi se potom prosla bezbednosna kontrola. Moj suprug i kci su umalo zakasnili na svoj let za Norvesku 28. decembra i tih razloga. A mozete pojmiti koliki je stres to izazvalo, ako se ima u vidu da su vec prethodnog dana, zbog kasnjenja od oko 4h s niskog aerodroma izgubili let za Norvesku i morali da kupe nove karte i plate prenociste u Berlinu. Veoma losa reklama za Ryanair letove iz Nisa za Berlin, najgora moguca kombinacija prevoznika i nemackog aerodroma.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac