ilustracija (foto: Marko Stojković, Fly from Niš) |
Ministarka je izjavila i da državi nije u interesu da aerodrom propadne i da putnici iz Niša i južne Srbije koriste vazdušnu luku u Sofiji.
- Treba da uložimo još najmanje 5 odnosno 10 miliona evra da bi Aerodrom mogao da opstane. Razlog zbog kojeg ulažemo je da Niš ostane regionalni centar koji će se razvijati, da nemamo priču o tome da nam Nišlije odlaze na sofijski aerodrom. Hoćemo da idu iz Niša. - rekla je između ostalog ministarka MihajlovićOna takođe izjavila da nema nikakvog ograničenja i nikakve veze sa tim što je aerodrom "Nikola Tesla dat u koncesiju. Ministarka je najavila da kada koncesionar uđe u posed da će objaviti ugovor i da će sve biti jasno.
Prelazak aerodroma Niš na državni nivo moglo bi da ugrozi opstanak niskotarifnih prevozioca
Novinar Miša Brkić za "N1" kaže da se pokazalo da Niš može da bude odlična baza za niskotarifne prevoznike te da je porast broja putnika pozitivno uticao ekonomiju grada. On kaže da država, ukoliko pređe u njeno vlasništvo nakon i ako odbornici izglasaju za takav predlog, može da poveća takse i da samim tim ugrozi poslovanje aerodroma i broj niskotarifnih avio-kompanija.
Zakazana sednica Skupštine grada za utorak 10.aprila
Odbornici Skupštine grada Niša će u utorak 10.aprila raspravljati, odlučivati i glasati između ostalog i o predlogu gradskog Veća da se usvoji preporuka Vlade Srbije po kojoj bi Aerodrom Niš prešao u vlasništvo države bez naknade. Učesnici protesnog skupa pod sloganom "Ne damo niški aerodrom!", najavili su za taj dan protest ispred gradskog parlameta tim povodom.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Opet ista priča...narod podlego priči nekog džebalebaroša. koji hoće da opljačka što se opljačkati može...Niš nema tu mogućnost da sam održava aerodrom niti da ga modernizuje, da izgradi kontrolni toranj, da proširi pristanišnu zgradu, pistu...ovo je neko nahuškao glupe da se bune kako bi oni mogli da napune svoje džepove...ali, hajde da ga zadržimo da ostane naš, kao da dosad' to nije bio, a od kojih para će te da ga održavate, modernizujete...mante se ljudi belaja...
ОдговориИзбришиČini mi se da ovde , oko aerodroma, nako lovi u mutnom, pa je pobunio narod, kako bi on ili oni profitirali i napunili svoje džepove...ljudi, pa odakle gradu tolike pare za održavanje aerodroma, za izgradnju kontrolnog tornja, proširenje pristanišne zgrade, piste...pa pogledajte kakav nam je grad...pun rupa, nezna se da li su gore ulice ili trotoari...padne malo kiše, i bez čizme nemožeš izaći na ulicu, a hoćete sami da održavate aerodrom...mante se belaja...narode, neko vas koristi, jer ne razmišljate svojom glavom...
ОдговориИзбришиIskreno ne znam šta da mislim u vezi ovoga. Mislim da država može da da pare za niški aerodrom i bez preuzimanja kontrole nad aerodromom. Ako je za Beograd na vodi mogao da se donese lex specialis kako bi projekat mogao da se ubrza jer je strateški važan za Beograd i ostatak države isto tako država može da pomaže razoj aerodoroma Niš kao jako važnog za razvoj Niša i juga Srbije i bez preuzimanja kontrole.
ОдговориИзбришиMotivi su jako nejasni i ako je država zaista pristala na ograničenje razvoja ostalih aerodoroma u zemlji kako bi koncesionar beogradskog aerodroma mogao da ostvari što veći profit onda je to velika greška. Mislim da je država trebala pre da pristane na manju naknadu od koncesije nego da pristane na takvo nešto.
Srbija je veoma neravnomerno razvijena i ograničavanje rasta u Nišu zarad većeg razvoja beogradskog aerodroma je pogrešan korak koji vodi u pravljenje još veće razlike. Ako je već tako onda država treba da odvoji deo novca koji će dobiti za koncesiju i nadoknadi štetu Nišu koju ima zbog veštačkog ograničavanja rasta.
Najgore je to što niko ne može da kaže koliko od ovih 320000 putnika koji su prošle godine leteli iz Niša bi letelo iz Beograda da nisu imali opciju koju su imali. Sigurno je da Beograd ne bi imao 320000 putika više. Verovatnije bi imao 30000-40000 putnika više i ako bi se taj procenat od 10-15% primenio na brojku od milion putnika koliko se očekuje da bi Niš mogao da ima za 10-15 godina to bi značilo 100000-150000 putnika više na godišnjem nivou. Previše malo da bi se zaustavljao razvoj Niša zbog toga.