Пређи на главни садржај

Mihajlović: Ne želimo da nam Nišlije lete sa aerodroma u Sofiji

ilustracija (foto: Marko Stojković, Fly from Niš)
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je danas da Vlada Srbije aerodrom "Konstantin Veliki" neće odneti za Beograd i on ostaje u Nišu, niti će ga ograničavati u njegovom daljem razvoju. Ona je kazala da aerodrom ostaje Nišu i da će oni nastaviti sa investicionim ulaganjima u vrednosti između 5 i 10 miliona evra.

Ministarka je izjavila i da državi nije u interesu da aerodrom propadne i da putnici iz Niša i južne Srbije koriste vazdušnu luku u Sofiji.
- Treba da uložimo još najmanje 5 odnosno 10 miliona evra da bi Aerodrom mogao da opstane. Razlog zbog kojeg ulažemo je da Niš ostane regionalni centar koji će se razvijati, da nemamo priču o tome da nam Nišlije odlaze na sofijski aerodrom. Hoćemo da idu iz Niša. - rekla je između ostalog ministarka Mihajlović
Ona takođe izjavila da nema nikakvog ograničenja i nikakve veze sa tim što je aerodrom "Nikola Tesla dat u koncesiju. Ministarka je najavila da kada koncesionar uđe u posed da će objaviti ugovor i da će sve biti jasno.

Prelazak aerodroma Niš na državni nivo moglo bi da ugrozi opstanak niskotarifnih prevozioca


Novinar Miša Brkić za "N1" kaže da se pokazalo da Niš može da bude odlična baza za niskotarifne prevoznike te da je porast broja putnika pozitivno uticao ekonomiju grada. On kaže da država, ukoliko pređe u njeno vlasništvo nakon i ako odbornici izglasaju za takav predlog, može da poveća takse i da samim tim ugrozi poslovanje aerodroma i broj niskotarifnih avio-kompanija.

Zakazana sednica Skupštine grada za utorak 10.aprila


Odbornici Skupštine grada Niša će u utorak 10.aprila raspravljati, odlučivati i glasati između ostalog i o predlogu gradskog Veća da se usvoji preporuka Vlade Srbije po kojoj bi Aerodrom Niš prešao u vlasništvo države bez naknade. Učesnici protesnog skupa pod sloganom "Ne damo niški aerodrom!", najavili su za taj dan protest ispred gradskog parlameta tim povodom.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Коментари

  1. Opet ista priča...narod podlego priči nekog džebalebaroša. koji hoće da opljačka što se opljačkati može...Niš nema tu mogućnost da sam održava aerodrom niti da ga modernizuje, da izgradi kontrolni toranj, da proširi pristanišnu zgradu, pistu...ovo je neko nahuškao glupe da se bune kako bi oni mogli da napune svoje džepove...ali, hajde da ga zadržimo da ostane naš, kao da dosad' to nije bio, a od kojih para će te da ga održavate, modernizujete...mante se ljudi belaja...

    ОдговориИзбриши
  2. Čini mi se da ovde , oko aerodroma, nako lovi u mutnom, pa je pobunio narod, kako bi on ili oni profitirali i napunili svoje džepove...ljudi, pa odakle gradu tolike pare za održavanje aerodroma, za izgradnju kontrolnog tornja, proširenje pristanišne zgrade, piste...pa pogledajte kakav nam je grad...pun rupa, nezna se da li su gore ulice ili trotoari...padne malo kiše, i bez čizme nemožeš izaći na ulicu, a hoćete sami da održavate aerodrom...mante se belaja...narode, neko vas koristi, jer ne razmišljate svojom glavom...

    ОдговориИзбриши
  3. Iskreno ne znam šta da mislim u vezi ovoga. Mislim da država može da da pare za niški aerodrom i bez preuzimanja kontrole nad aerodromom. Ako je za Beograd na vodi mogao da se donese lex specialis kako bi projekat mogao da se ubrza jer je strateški važan za Beograd i ostatak države isto tako država može da pomaže razoj aerodoroma Niš kao jako važnog za razvoj Niša i juga Srbije i bez preuzimanja kontrole.

    Motivi su jako nejasni i ako je država zaista pristala na ograničenje razvoja ostalih aerodoroma u zemlji kako bi koncesionar beogradskog aerodroma mogao da ostvari što veći profit onda je to velika greška. Mislim da je država trebala pre da pristane na manju naknadu od koncesije nego da pristane na takvo nešto.

    Srbija je veoma neravnomerno razvijena i ograničavanje rasta u Nišu zarad većeg razvoja beogradskog aerodroma je pogrešan korak koji vodi u pravljenje još veće razlike. Ako je već tako onda država treba da odvoji deo novca koji će dobiti za koncesiju i nadoknadi štetu Nišu koju ima zbog veštačkog ograničavanja rasta.

    Najgore je to što niko ne može da kaže koliko od ovih 320000 putnika koji su prošle godine leteli iz Niša bi letelo iz Beograda da nisu imali opciju koju su imali. Sigurno je da Beograd ne bi imao 320000 putika više. Verovatnije bi imao 30000-40000 putnika više i ako bi se taj procenat od 10-15% primenio na brojku od milion putnika koliko se očekuje da bi Niš mogao da ima za 10-15 godina to bi značilo 100000-150000 putnika više na godišnjem nivou. Previše malo da bi se zaustavljao razvoj Niša zbog toga.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let