Učestvujte u našoj onlajn anketi. Glasajte za potencijalno novu/staru destinaciju iz Niša. Anketa se sprovodi ponovo na zahtev velikog broja naših čitalaca. Istraživanje tržišta se spovodi radi sagledavanja potencijalno novih/starih destinacije koje treba da se nađu na mapi destinacija iz Niša. Za razliku od prethodnih, ova anketa sadrži dva pitanja. Do koje destinacije bi voleli da letite iz Niša tokom cele godine (možete glasati za više njih) i Do koje destinacije bi voleli da letite iz Niša tokom letnje sezone (možete glasati za više njih)? Anketom nisu obuhvaćene trenutno aktuelne destinacije ka kojima lete 4 avio-kompanije i to Wizz Air (Memingen, Bazel Miluz), Ryanair (Stokholm Arlanda, Beč, Malta, Krf), Air Serbia (Istanbul, Beograd, Ljubljana, Keln, Frankfurt Han, Atina, Tivat) i SWISS (Cirih od 30. juna do 21. avgusta). Učešće u anketi je dobrovoljno, a sve što treba da uradite je da kliknete OVDE i učestvujete u našoj anketi. Da bi uče...
![]() |
Niški kontrolori letenja uskoro u boljim uslovima (foto: @nisairport) |
Sredstvima iz zaključenog ugovora u iznosu od 45 miliona evra, kako stoji u saopštenju SMATSA-e dostavljene medijima, biće izvršena modernizacija sistema kontrole letenja u Srbiji i Crnoj Gori. Pored gradnje novog tornja u Nišu planirana je i nabavka i implementacija radarskih sisteman na 3 nove lokacije ( Aerodrom Beograd, Besna Kobila i Vrsuta u Crnog Gori), implementacija sistema za govornu komunikaciju zemlja-vazduh i zemlja-zemlja, a takođe i izgradnja aneksa centra kontrole letenja i tornja aerodromske kontrole letenja Beograd.
- Modernizovani sistem unaprediće bezbednost, kapacitet, efikasnost i ekonomičnost sistema za upravljanje vazdušnim saobraćajem, povezati saobraćajnu povezanost regiona uz smanjenje emisija gasova i buke. Prednosti će osetiti avio-prevoznici, aerodromi i putnici, kao i kranji korisnici ovog sistema. - navode u SMATSA-iUgovor je danas potpisan između direktora SMATSA-e Predraga Jovanovića i predsednika Evropske investicione banke Vernera Xojera u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednika Evropskog Saveta Donalda Tuska.
Podsetimo da će se novi kontrolni toranj graditi na površini od 2 hektara nedaleko od starog i da će biti visine 26,5 metara. Gradnja tornja koju će finansirati Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) koštaće oko 4 miliona evra, dok će samo opremanje tornja sa najsavremenijom opremom iznositi oko 10 miliona evra.
Tekst: A.P.
Fly from Niš
Pročitaj još:
Saobraćajci niškog neba - aerodromska kontrola letenja
Srbija i Crna Gora su dve posebne drzave. Zasto su one ovde povezane u jednu? Da bi se uzela sredstva od Evropske investicione banke i delila medjusobno? Ne razumem taj zajednicki nastup u trazenju novca kad mi vise nemamo nista zajednicko, ili imamo?
ОдговориИзбришиZajednička je kontrola letenja. SMATSA znači Serbia and Montenegro Air Traffic Agency, odnosno, Agencija Kontrole Letenja Srbije i Crne Gore. Zajedničko nam je nebo i kontrola nad njim, kao i radio-navigaciona sredstva na zemlji.
ИзбришиUvazeni,
ИзбришиSMATSA je nezavisna kompanija ciji je osnivac Srbija i Crna Gora i deo medjunarodne agencije Eurocontrol koja regulise saobracaj u celoj Evropi. Pod kontrolom SMATSA-e je vazdusni saobracaj u Srbiji, Crnoj Gori i delu BiH. Budzet SMATSA-e nema veze sa budzetom Republike Srbije niti sa budzetom Republike Crne Gore vec se SMATSA-a finansira iz budzeta EUROCONTROL-a. SMATSA zaradjuje novac i uplacuje porez Republici Srbiji.