Пређи на главни садржај

Potpisan ugovor o kreditu za gradnju novog kontrolnog tornja u Nišu

Niški kontrolori letenja uskoro u boljim uslovima (foto: @nisairport)
Danas je u Beogradu potpisan ugovor o kreditu između Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) i Evropske investicione banke sa čijim sredstvima u periodu od 4 godine između ostalog je planirana izgradnja centra kontrole letenja i  novog kontrolnog tornja na aerodromu "Konstantin Veliki".

Sredstvima iz zaključenog ugovora u iznosu od 45 miliona evra, kako stoji u saopštenju SMATSA-e dostavljene medijima, biće izvršena modernizacija sistema kontrole letenja u Srbiji i Crnoj Gori. Pored gradnje novog tornja u Nišu planirana je i nabavka i implementacija radarskih sisteman na 3 nove lokacije ( Aerodrom Beograd, Besna Kobila i Vrsuta u Crnog Gori), implementacija sistema za govornu komunikaciju zemlja-vazduh i zemlja-zemlja, a takođe i izgradnja aneksa centra kontrole letenja i tornja aerodromske kontrole letenja Beograd.
- Modernizovani sistem unaprediće bezbednost, kapacitet, efikasnost i ekonomičnost sistema za upravljanje vazdušnim saobraćajem, povezati saobraćajnu povezanost regiona uz smanjenje emisija gasova i buke. Prednosti će osetiti avio-prevoznici, aerodromi i putnici, kao i kranji korisnici ovog sistema. - navode u SMATSA-i
Ugovor je danas potpisan između direktora SMATSA-e Predraga Jovanovića i predsednika Evropske investicione banke Vernera Xojera u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednika Evropskog Saveta Donalda Tuska.

Podsetimo da će se novi kontrolni toranj graditi na površini od 2 hektara nedaleko od starog i da će biti visine 26,5 metara. Gradnja tornja koju će finansirati Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) koštaće oko 4 miliona evra, dok će samo opremanje tornja sa najsavremenijom opremom iznositi oko 10 miliona evra.


Tekst: A.P.
Fly from Niš

Pročitaj još:
Saobraćajci niškog neba - aerodromska kontrola letenja

Коментари

  1. Srbija i Crna Gora su dve posebne drzave. Zasto su one ovde povezane u jednu? Da bi se uzela sredstva od Evropske investicione banke i delila medjusobno? Ne razumem taj zajednicki nastup u trazenju novca kad mi vise nemamo nista zajednicko, ili imamo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zajednička je kontrola letenja. SMATSA znači Serbia and Montenegro Air Traffic Agency, odnosno, Agencija Kontrole Letenja Srbije i Crne Gore. Zajedničko nam je nebo i kontrola nad njim, kao i radio-navigaciona sredstva na zemlji.

      Избриши
    2. Uvazeni,

      SMATSA je nezavisna kompanija ciji je osnivac Srbija i Crna Gora i deo medjunarodne agencije Eurocontrol koja regulise saobracaj u celoj Evropi. Pod kontrolom SMATSA-e je vazdusni saobracaj u Srbiji, Crnoj Gori i delu BiH. Budzet SMATSA-e nema veze sa budzetom Republike Srbije niti sa budzetom Republike Crne Gore vec se SMATSA-a finansira iz budzeta EUROCONTROL-a. SMATSA zaradjuje novac i uplacuje porez Republici Srbiji.

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let