Пређи на главни садржај

Inicijativa: Tražimo nezavisnu studiju modela centralizacije Aerodroma Niš

ilustracija (foto: Marko Stojković)
Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“, koja je organizovala jučerašnji protest, između ostalog zahteva da se uradi nezavisna studija ekonomske opravdanosti i uticaja predloženog modela centralizacije aerodroma u Nišu, kao i drugih različitih mogućih modela upravljanja aerodromom.

Studija bi morala prema njihovom mišljenju da uključuje ne samo zatvorenu finansijsku analizu funkcionisanja aerodroma u Nišu, već i analizu uticaja svakog od modela na lokalni i regionalni ekonomski i društveni razvoj kao i analizu uvećanih troškova putovanja avio-saobraćajem koje će podneti građani svojim novcem ukoliko dođe do prebačaja saobraćaja na beogradski aerodrom.
- Postojeća istraživanja i analize, kao i finansijski izveštaji aerodroma, ukazuju na značajne uspehe postojećeg modela upravljanja niškim aerodromom, pa otud i pitanje zašto se jedan uspešni model zamenjuje neizvesnim, neistraženim i centralističkim modelom upravljanja. Tek nakon ovih analiza se može pristupiti javnim raspravama i naći rešenje koje je opravdano i sa aspekta budžetske potrošnje, najpovoljnijeg uticaja na ekonomiju u regionu, kao i mogućnost lakog pristupa avio-saobraćaju građana Južne i Istočne Srbije. - navodi su u saopštenju Inicijative
Oni poručuju da svaka odluka doneta bez ovih podataka je nekompetentna i neodgovorna, te ističu da nema nikakvih pisanih obaveza koje preuzima Republika u odnosu na razvoj aerodroma.
- Podsećamo da međunarodna istraživanja pokazuju da lokalni i regionalni aerodromi stvaraju 4 do 7 radnih mesta u lokalnoj ekonomiji na svako novo jedno radno mesto na aerodromu. Postojanje i rad aerodroma ne utiče samo na ekonomiju, već i na druga pitanja kvaliteta života kao što su: mobilnost mladih, kulturno-umetnička razmena regiona sa svetom, saradnja Univerziteta u Nišu sa međunarodnom akademskom zajednicom, turistička ponuda grada, obrazovanje i neformalno obrazovanje, privredna saradnja...
Oni su naveli i da pored ovog novog zahteva imaju i dva stara, a to je da Skupština glasa protiv
odluke gradskog Veća i da čelnici gradskog Veća i gradonačelnik Niša podnesu ostavke.

Podsetimo da se velika "bura" u javnosti podigla oko niškog aerodroma kada je gradsko veće dve  nedelje usvojila predlog Vlade Srbije o prenosu upravljčkih i imovinskih prava sa grada na državu. To je pokrenulo tokom tog vikenda i građane Niša koji se ne slažu sa takvom odlukom, jer bi na taj način mogao da se aerodrom ugasi i da se niskotarifne avio-kompanije iz Niša oteraju. Ministarstvo je izdalo saopštenje za medije u kome je navelo da oni neće zatvoriti aerodrom, već uložiti novac kako bi on bio pravi regionalni aerodrom. Ministarska Zorana Mihajlović je takođe rekla da državi nije u interesu da zatvara drugi međunarodni aerodrom, te da će nastaviti sa ulaganjima od 15 miliona evra(novi toranj, proširenje terminala, produženje piste i ostalo). Ona je ponovila da državi nije u interesu da jug Srbije i Nišlije lete sa aerodroma u Sofiji, ističući pritom da cene taksi i zaključeni ugovori sa avio-kompanijama se neće dirati. Ona je najavila da će država raditi na tome da privuče nove avio-prevoznike te da je do kraja godine moguć i dolazak nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia. Povodom dešavanja u vezi niškog aerodroma oglasio se i predsednik republike Srbije, Aleksandar Vučić, koji je tom prilikom istako da ako ne žele da aerodromom upravlja država, da od države ne traže novac za investicije. Vučić je ponovio da država samo želi da osnaži aerodrom i da uloži veliki novac u njega. Prošle nedelje odložena je sednica Skupštine grada ovim povodom.
------------------------------------------------------

Razvoj aerodroma Niš ugrožava i aerodrom u Prištini !?


Dnevni list "Danas" u današnjem broju piše, da niški aerodrom možda čak ugrožava i sam rad prištinskog aerodroma te da beogradski nije jedini koji na neki način može da gubi profit i putnike. Oni u današnjem izdanju između ostalog pišu da je koncesioni upravnik prištinskog aerodroma francuska kompanija „Aeroports de Lyon-Management Services“ čiji je većinski vlasnik od novembra 2016. godine konzorcijum tri francuske kompanije koje predvodi Vansi erport.


Tekst: A.P.
Fly from Niš / Danas / Ne damo niški aerodrom

Коментари

  1. Ministark-E da ti reknem ja posto ti ne znas, a ja znadem ! :D Toranj gradi Evropska kontrola letenja , ne ti i tvoja laznja obecanja!Pista ne treba da se produzava i to necete ni da uradite , opet laz , pista je duga 2500 m , duza od aerodroma u Pristini , Podgorici i jos mnogo aerodroma u okolini! Ostaje samo zgrada , za koju STRUCNjACI izracunali nekih PET miliona , ne PETNAEST ! SVE LAZA DO LAZE ! PLACE MI SE, BEZIM ODAVDE !

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Zimski red letenja od sutra na snazi. Letite iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope

(ilustracija; foto: FB Aerodrom Niš) Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" od sutra počinje da važi i da se primenjuje zimski red letenja koji traje od 27. oktobra do 29. marta naredne godine. Broj destinacija u odnosu na prethodnu sezonu biće manji, ali i pored toga putnici će biti u prilici da direktno ili sa presedanjem stignu na svoju konačnu destinaciju. Zimski red letenja koji od sutra stupa na snagu putnicima će omogućiti da tokom ove sezone lete iz Niša ka 9 destinacija širom Evrope. Air Serbia će nuditi 5 destinacija, Wizz Air i Ryanair po 2 destinacije. Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia tokom ovog perioda nudi putnicima iz Niša direktne letove do Ljubljane, Kelna, Frankfurt Hana, Istanbula i Beograda. Pored direktnih destinacija Air Serbia direktno preko Beograda, ali i preko svojih codeshare partnera Qatar Airways-a i Turkish Airlines-a, nudi i veliki broj destinacija širom sveta. Najveća dva niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Wizz Air i Ryanair, putnicima

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - DECEMBAR 2024 / JANUAR 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom decembra meseca 2024. godine i januara meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 20,99€ Malta(MLA) Decembar / Januar Ryanair 20,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Decembar / Januar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Memingen(FMM) Decembar / Januar Wizz Air 2459 RSD / 3069 RSD F

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - NOVEMBAR / DECEMBAR 2024

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom novembra i decembra meseca, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Novembar / Decembar Ryanair 24,79€ / 20,99€ Malta(MLA) Novembar / Decembar Ryanair 19,99€ / 19,99€ Bazel Miluz(MLH) Novembar / Decembar Wizz Air 9839 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Novembar / Decembar Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) No

Do gradova bivše Jugoslavije letom iz Niša preko Beograda

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Sarajevo, Tivat, Zagreb, Podgorica i Ljubljana su samo neke od destinacija bivše Jugoslave ka kojima srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia omogućava putnicima iz Niša direktno preko Beograda da lete do njih. Neke od ovih destinacija bile su i redovne linije sa Aerodroma Konstantin Veliki krajem 80-tih i tokom 2000-tih poput Zagreba (JAT) ili Podgorice (Montenegro Airlines). Air Serbia podsetimo da iz Niša obavlja redovne direktne letove ka Ljubljani, glavnom gradu Slovenije, tokom cene godine, ali i zahvaljujući redovnim letovima do Beograda letovi do Ljubljane su mogući i u tim danima (sredom ili nedeljom). Let za Tivat je sezonska destinacija tokom letnje sezone, pa su tokom zimske sezone oni mogući samo ukoliko se opredelite da presedate preko Aerodroma Nikola Tesla. Glavni gradovi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore odnosno Sarajevo, Zagreb i Podgorica takođe su dostupni sa niškog aerodroma sa presedenjem preko Beograda. Ove letove mo

SWISS planira da redovno leti od letnjeg reda letenja 2026. godine

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) SWISS će od naredne letnje sezone leteti samo tokom pika letnje sezone od 30. juna do 21. avgusta 2025. godine zbog manjka aviona u floti i dodatnih servisa, ali sa tendencijom da od letnje sezone 2026. godine lete celu sezonu. Direktor Knežević objašnjava da se i SWISS suočava sa dodatnim servisima, baš kao i Wizz Air, ali da su i pored toga uspeli da pronađu način da Niš ponovo uvrste u svoj red letenja. - SWISS iz tog razloga nije u mogućnosti da za sledeću letnju sezonu leti više iz Niša, ali su uspeli da neke biznis ture tokom leta smanje za Nemačku i tako omogućili da se naš aerodrom nađe u tom periodu na njihovoj mapi destinacija. Oni će leteti dva puta nedeljno svakog ponedeljka (u prepodnevnom terminu 09.05h sletanje u Niš i 09.50h poletanje za Cirih) i četvrtka ( u popodnevnom terminu 18.50h sletanje u Niš i 19.45h poletanje za Cirih).- ističe Knežević za TV Kopernikus SWISS će na liniji iz Niša u zavisnosti o kapaciteta punjenja kabine let