ilustracija (foto: Marko Stojković) |
Studija bi morala prema njihovom mišljenju da uključuje ne samo zatvorenu finansijsku analizu funkcionisanja aerodroma u Nišu, već i analizu uticaja svakog od modela na lokalni i regionalni ekonomski i društveni razvoj kao i analizu uvećanih troškova putovanja avio-saobraćajem koje će podneti građani svojim novcem ukoliko dođe do prebačaja saobraćaja na beogradski aerodrom.
- Postojeća istraživanja i analize, kao i finansijski izveštaji aerodroma, ukazuju na značajne uspehe postojećeg modela upravljanja niškim aerodromom, pa otud i pitanje zašto se jedan uspešni model zamenjuje neizvesnim, neistraženim i centralističkim modelom upravljanja. Tek nakon ovih analiza se može pristupiti javnim raspravama i naći rešenje koje je opravdano i sa aspekta budžetske potrošnje, najpovoljnijeg uticaja na ekonomiju u regionu, kao i mogućnost lakog pristupa avio-saobraćaju građana Južne i Istočne Srbije. - navodi su u saopštenju InicijativeOni poručuju da svaka odluka doneta bez ovih podataka je nekompetentna i neodgovorna, te ističu da nema nikakvih pisanih obaveza koje preuzima Republika u odnosu na razvoj aerodroma.
- Podsećamo da međunarodna istraživanja pokazuju da lokalni i regionalni aerodromi stvaraju 4 do 7 radnih mesta u lokalnoj ekonomiji na svako novo jedno radno mesto na aerodromu. Postojanje i rad aerodroma ne utiče samo na ekonomiju, već i na druga pitanja kvaliteta života kao što su: mobilnost mladih, kulturno-umetnička razmena regiona sa svetom, saradnja Univerziteta u Nišu sa međunarodnom akademskom zajednicom, turistička ponuda grada, obrazovanje i neformalno obrazovanje, privredna saradnja...Oni su naveli i da pored ovog novog zahteva imaju i dva stara, a to je da Skupština glasa protiv
odluke gradskog Veća i da čelnici gradskog Veća i gradonačelnik Niša podnesu ostavke.
Podsetimo da se velika "bura" u javnosti podigla oko niškog aerodroma kada je gradsko veće dve nedelje usvojila predlog Vlade Srbije o prenosu upravljčkih i imovinskih prava sa grada na državu. To je pokrenulo tokom tog vikenda i građane Niša koji se ne slažu sa takvom odlukom, jer bi na taj način mogao da se aerodrom ugasi i da se niskotarifne avio-kompanije iz Niša oteraju. Ministarstvo je izdalo saopštenje za medije u kome je navelo da oni neće zatvoriti aerodrom, već uložiti novac kako bi on bio pravi regionalni aerodrom. Ministarska Zorana Mihajlović je takođe rekla da državi nije u interesu da zatvara drugi međunarodni aerodrom, te da će nastaviti sa ulaganjima od 15 miliona evra(novi toranj, proširenje terminala, produženje piste i ostalo). Ona je ponovila da državi nije u interesu da jug Srbije i Nišlije lete sa aerodroma u Sofiji, ističući pritom da cene taksi i zaključeni ugovori sa avio-kompanijama se neće dirati. Ona je najavila da će država raditi na tome da privuče nove avio-prevoznike te da je do kraja godine moguć i dolazak nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia. Povodom dešavanja u vezi niškog aerodroma oglasio se i predsednik republike Srbije, Aleksandar Vučić, koji je tom prilikom istako da ako ne žele da aerodromom upravlja država, da od države ne traže novac za investicije. Vučić je ponovio da država samo želi da osnaži aerodrom i da uloži veliki novac u njega. Prošle nedelje odložena je sednica Skupštine grada ovim povodom.
------------------------------------------------------
Razvoj aerodroma Niš ugrožava i aerodrom u Prištini !?
Dnevni list "Danas" u današnjem broju piše, da niški aerodrom možda čak ugrožava i sam rad prištinskog aerodroma te da beogradski nije jedini koji na neki način može da gubi profit i putnike. Oni u današnjem izdanju između ostalog pišu da je koncesioni upravnik prištinskog aerodroma francuska kompanija „Aeroports de Lyon-Management Services“ čiji je većinski vlasnik od novembra 2016. godine konzorcijum tri francuske kompanije koje predvodi Vansi erport.
Tekst: A.P.
Fly from Niš / Danas / Ne damo niški aerodrom
Ministark-E da ti reknem ja posto ti ne znas, a ja znadem ! :D Toranj gradi Evropska kontrola letenja , ne ti i tvoja laznja obecanja!Pista ne treba da se produzava i to necete ni da uradite , opet laz , pista je duga 2500 m , duza od aerodroma u Pristini , Podgorici i jos mnogo aerodroma u okolini! Ostaje samo zgrada , za koju STRUCNjACI izracunali nekih PET miliona , ne PETNAEST ! SVE LAZA DO LAZE ! PLACE MI SE, BEZIM ODAVDE !
ОдговориИзбриши