Пређи на главни садржај

Inicijativa: Tražimo nezavisnu studiju modela centralizacije Aerodroma Niš

ilustracija (foto: Marko Stojković)
Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“, koja je organizovala jučerašnji protest, između ostalog zahteva da se uradi nezavisna studija ekonomske opravdanosti i uticaja predloženog modela centralizacije aerodroma u Nišu, kao i drugih različitih mogućih modela upravljanja aerodromom.

Studija bi morala prema njihovom mišljenju da uključuje ne samo zatvorenu finansijsku analizu funkcionisanja aerodroma u Nišu, već i analizu uticaja svakog od modela na lokalni i regionalni ekonomski i društveni razvoj kao i analizu uvećanih troškova putovanja avio-saobraćajem koje će podneti građani svojim novcem ukoliko dođe do prebačaja saobraćaja na beogradski aerodrom.
- Postojeća istraživanja i analize, kao i finansijski izveštaji aerodroma, ukazuju na značajne uspehe postojećeg modela upravljanja niškim aerodromom, pa otud i pitanje zašto se jedan uspešni model zamenjuje neizvesnim, neistraženim i centralističkim modelom upravljanja. Tek nakon ovih analiza se može pristupiti javnim raspravama i naći rešenje koje je opravdano i sa aspekta budžetske potrošnje, najpovoljnijeg uticaja na ekonomiju u regionu, kao i mogućnost lakog pristupa avio-saobraćaju građana Južne i Istočne Srbije. - navodi su u saopštenju Inicijative
Oni poručuju da svaka odluka doneta bez ovih podataka je nekompetentna i neodgovorna, te ističu da nema nikakvih pisanih obaveza koje preuzima Republika u odnosu na razvoj aerodroma.
- Podsećamo da međunarodna istraživanja pokazuju da lokalni i regionalni aerodromi stvaraju 4 do 7 radnih mesta u lokalnoj ekonomiji na svako novo jedno radno mesto na aerodromu. Postojanje i rad aerodroma ne utiče samo na ekonomiju, već i na druga pitanja kvaliteta života kao što su: mobilnost mladih, kulturno-umetnička razmena regiona sa svetom, saradnja Univerziteta u Nišu sa međunarodnom akademskom zajednicom, turistička ponuda grada, obrazovanje i neformalno obrazovanje, privredna saradnja...
Oni su naveli i da pored ovog novog zahteva imaju i dva stara, a to je da Skupština glasa protiv
odluke gradskog Veća i da čelnici gradskog Veća i gradonačelnik Niša podnesu ostavke.

Podsetimo da se velika "bura" u javnosti podigla oko niškog aerodroma kada je gradsko veće dve  nedelje usvojila predlog Vlade Srbije o prenosu upravljčkih i imovinskih prava sa grada na državu. To je pokrenulo tokom tog vikenda i građane Niša koji se ne slažu sa takvom odlukom, jer bi na taj način mogao da se aerodrom ugasi i da se niskotarifne avio-kompanije iz Niša oteraju. Ministarstvo je izdalo saopštenje za medije u kome je navelo da oni neće zatvoriti aerodrom, već uložiti novac kako bi on bio pravi regionalni aerodrom. Ministarska Zorana Mihajlović je takođe rekla da državi nije u interesu da zatvara drugi međunarodni aerodrom, te da će nastaviti sa ulaganjima od 15 miliona evra(novi toranj, proširenje terminala, produženje piste i ostalo). Ona je ponovila da državi nije u interesu da jug Srbije i Nišlije lete sa aerodroma u Sofiji, ističući pritom da cene taksi i zaključeni ugovori sa avio-kompanijama se neće dirati. Ona je najavila da će država raditi na tome da privuče nove avio-prevoznike te da je do kraja godine moguć i dolazak nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia. Povodom dešavanja u vezi niškog aerodroma oglasio se i predsednik republike Srbije, Aleksandar Vučić, koji je tom prilikom istako da ako ne žele da aerodromom upravlja država, da od države ne traže novac za investicije. Vučić je ponovio da država samo želi da osnaži aerodrom i da uloži veliki novac u njega. Prošle nedelje odložena je sednica Skupštine grada ovim povodom.
------------------------------------------------------

Razvoj aerodroma Niš ugrožava i aerodrom u Prištini !?


Dnevni list "Danas" u današnjem broju piše, da niški aerodrom možda čak ugrožava i sam rad prištinskog aerodroma te da beogradski nije jedini koji na neki način može da gubi profit i putnike. Oni u današnjem izdanju između ostalog pišu da je koncesioni upravnik prištinskog aerodroma francuska kompanija „Aeroports de Lyon-Management Services“ čiji je većinski vlasnik od novembra 2016. godine konzorcijum tri francuske kompanije koje predvodi Vansi erport.


Tekst: A.P.
Fly from Niš / Danas / Ne damo niški aerodrom

Коментари

  1. Ministark-E da ti reknem ja posto ti ne znas, a ja znadem ! :D Toranj gradi Evropska kontrola letenja , ne ti i tvoja laznja obecanja!Pista ne treba da se produzava i to necete ni da uradite , opet laz , pista je duga 2500 m , duza od aerodroma u Pristini , Podgorici i jos mnogo aerodroma u okolini! Ostaje samo zgrada , za koju STRUCNjACI izracunali nekih PET miliona , ne PETNAEST ! SVE LAZA DO LAZE ! PLACE MI SE, BEZIM ODAVDE !

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cenovni pregled avio-karata iz Niša - FEBRUAR / MART 2025

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Ukoliko planirate da sa niškog aerodroma letite ka nekoj od mnogobrojnih destinacija širom Evrope sa jednom od 3 avio-kompanije (Ryanair, Wizz Air, Air Serbia) tokom februara i marta meseca 2025. godine, ovo su trenutno najniže cene avio-karata u jednom smeru ka postojećim destinacijama. Destinacija Mesec Avio-kompanija Cena već od Beč(VIE) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 16,99€ Malta(MLA) Februar / Mart Ryanair 16,99€ / 15,99€ Bazel Miluz(MLH) Februar / Mart Wizz Air 3689 RSD / 2459 RSD Memingen(FMM) Februar / Mart Wizz Air 2209 RSD / 2209 RSD Frankfurt Han(HHN) Februa...

[SLIKA DANA] Novogodišnja slika sa niškog aerodroma. Alternacija 7 aviona

Puna stajanka niškog aerodroma (foto: FB Aerodrom Niš) U danu kada smo ispraćali staru i dočekivali novu godinu, 31. decembar 2024. godine ostaće zabeležen kao dan kada je zbog guste magle na Aerodromu Nikola Tesla preusmereno na Aerodrom Konstantin Veliki čak 7 aviona. U Niš su tokom noći i dana avioni dolazali iz Sofije, Praga, Beča, Nirnberga, Salcburga, Pariza i Ljubljane. Aerodrom Niš je pored opsluge alternativnih letova imao i redovan saobraćaj, pa je tokom popodneva u jednom trenutku bilo parkirano čak 8 vazduhoplova Air Serbia-e i to 1 Erbas A319, 1 Erbas A320, 6 ATR 72-600. Tekst: A.P. Fly from Niš

Niški aerodrom u potrazi za novim linijama i partnerima

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo niškog aerodroma "Konstantin Veliki" uzeće učešće na 21. "Connect" forumu posvećenom razvoju linija koji se ove godine održava u španskom gradu Đironi. Pored predstavnika niškog aerodroma, Srbiju će predstavljati i nacionalni avio-prevoznik Air Serbia, ali i beogradski aerodrom "Nikola Tesla". Na "Connect" forumu koji će se održati od 3. do 5. februara ove godine prijavilo se veliki broj avio-kompanija iz okruženja, zapadne Evrope i sveta. Pored Wizz Air-a, Ryanair-a, SWISS-a i Air Serbia-a koji lete iz Niša, učestvovaće i Volotea, Vueilnig, Turkish Airlines, Transavia, LOT, Lufthansa, Luxair, Norwegian, Iberia, Icelandair, Easyjet, Eurowings, kanadski Westjet i drugi. Prema pisanju " EX-YU Aviation News "-a pored predstavnika Srbije, na forumu će učestvovati i drugi aerodromi i avio-prevoznici bivše Jugoslavije poput Croatia Airlines, ETF Airways, aerodroma Dubrovnik, Osijek, Zadar i Banj...

Akcija niskih cena Ryanair-a i Wizz Air-a iz Niša

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Dva najveća niskotarifna avio-prevoznika u Evropi, Ryanair i Wizz Air, a koji lete i iz Niša, danas svojim putnicima nude niske cene avio-karata za letove do kraja zimske sezone. Ryanair nudi promotivne cene avio-karata do Beča, snižene za 20%, i to za period putovanja izmedju januara i marta meseca ove godine. Sa druge strane, Wizz Air na svom sajtu nudi povoljne cene avio-karata za Memingen i Bazel Miluz. Sniženja su na snazi i za putnike sa članstvom Wizz Discount Club-a, kao i regularne putnike. Ukoliko ste član Wizz Discount Club-a karte možete naći po ceni već od 1244 dinara koliko košta karta do Bazela odnosno Miluza, a ukoliko ste regularni putnik cene karata se kreću već od 1987,20 dinara koliko košta karta do Memingena. Za više informacija u vezi avio-karata posetite sajt Ryanair -a ili Wizz Air -a. Tekst: A.P. Fly from Niš

Čak 11 aviona koristilo niški aerodrom zbog magle u Beogradu i Skoplju

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Tokom novogidišnjih dana u periodu 30. decembra do 2. januara 2025. godine zbog složenih meteo uslova na aerodromima u Beogradu i Skoplju 11 aviona koristilo je niški aerodrom kao alternativni. Gusta magla preusmerela je 10 aviona Air Serbia-a i 1 avion Wizz Air-a koji su sletali tokom tih dana na Aerodrom Konstantin Veliki. Avioni su dolazili iz Brisela, Pariza, Praga, Beča, Salcburga, Ljubljane, Sofije i Nirnberga.  - Aerodromske službe za prihvat i otpremu aviona su tokom prazničnih noći pokazale da su u svakom trenutku spremne i obučene da svoj posao odrade na najvišem mogućem nivou i budu na visini zadatka. Niški aerodrom je inače tehnički opremljen za prihvat većeg broja aviona sa drugih aerodroma, u zavisnosti od tipa aviona i do 10 u istom trenutku. - kažu na niškom aerodromu Treba istaći da je niški aerodrom opslužio čak 8 aviona Air Serbia-a tipa ATR72-600 od ukupno 10 koliko ih ima trenutno u floti, a koji su u jednom trenutku...