ilustracija (foto arhiva Fly from Niš) |
Ona je rekla i da ako se desi da niški aerodrom pređe cirfu od milion putnika pre beogradskog aerodroma od 12 miliona prevezenih putnika na godišnjem nivou, država nije u obavezi da automatski plaća naknadu koncesionaru.
- U tаkvoj situаciji, dužnost Vlаde bilа bi dа dа obrаzloženje i objаšnjenje koncesionаru i dа dokаže dа su do togа dovele objektivne i tržišne okolnosti koje ne utiču nа аerodrom u Beogrаdu, čime bi izbeglа plаćаnje bilo kаkvih kompenzаcijа ili produžаvаnje periodа trаjаnjа koncesije - kaže ministarka, a prenosi "Insajder"Ugovor o koncesiji, prema njenim rečima, propisuje potrebu zа konsultаcijаmа sа koncesionаrom isključivo u periodu dok Aerodrom "Nikolа Teslа" ne dostigne 12 milionа putnikа godišnje i ukoliko bilo koji drugi аerodrom koji se nаlаzi u rаdijusu od 150 do 230 kilometra usluži više od milion putnikа godišnje.
Inače o ovom je između ostalog bilo reči pre nekoliko dana u emisiji "Kontrasti" na "TV Al Jazeera Balkans" u kome je pored savetnika za ulaganja gostovao i pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj.
Ministarka je još jednom ponovila da će država najbrže i najefikasnije investirati u aerodrom "Konstantin Veliki" kako bi on još više bio konkurentan u regionu.
Podsetimo da se velika "bura" u javnosti podigla oko niškog aerodroma kada je gradsko veće dve nedelje usvojila predlog Vlade Srbije o prenosu upravljčkih i imovinskih prava sa grada na državu. To je pokrenulo tokom tog vikenda i građane Niša koji se ne slažu sa takvom odlukom, jer bi na taj način mogao da se aerodrom ugasi i da se niskotarifne avio-kompanije iz Niša oteraju. Ministarstvo je izdalo saopštenje za medije u kome je navelo da oni neće zatvoriti aerodrom, već uložiti novac kako bi on bio pravi regionalni aerodrom. Ministarska Zorana Mihajlović je takođe rekla da državi nije u interesu da zatvara drugi međunarodni aerodrom, te da će nastaviti sa ulaganjima od 15 miliona evra(novi toranj, proširenje terminala, produženje piste i ostalo). Ona je ponovila da državi nije u interesu da jug Srbije i Nišlije lete sa aerodroma u Sofiji, ističući pritom da cene taksi i zaključeni ugovori sa avio-kompanijama se neće dirati. Ona je najavila da će država raditi na tome da privuče nove avio-prevoznike te da je do kraja godine moguć i dolazak nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia. Povodom dešavanja u vezi niškog aerodroma oglasio se i predsednik republike Srbije, Aleksandar Vučić, koji je tom prilikom istako da ako ne žele da aerodromom upravlja država, da od države ne traže novac za investicije. Vučić je ponovio da država samo želi da osnaži aerodrom i da uloži veliki novac u njega. Prošle nedelje odložena je sednica Skupštine grada ovim povodom. Inicijativa "Ne damo niški aerodrom" juće je zadražila između ostalog i izradu nezavisne studije opravdanosti centralizacije aerodroma, dok je gradonačelnik Niša rekao da grad nema para za dalje ulaganje u nišku vazdušnu luku.
Tekst: A.P.
Fly from Niš / Insajder.net
Toliko nonsensa u samo jednoj recenici.Aerodromi Temisvar,Osijek,Tuzla,Segedin su na manje od 230 km od Beograda,hoce li i njih ograniciti?
ОдговориИзбришиSta znaci "na rastojanju od 150 do 230 km"? Znaci moze aerodrom na manje od 150 km?! Otvorite onda u Novom Sadu recimo aerodrom!!! Moze li koncesionar da trazi onda i Dunav da ponese? I to biste potpisali izrodi!!!